Min grannes brorsdotter med tonårsbarn kommer varje sommar och bor hos grannen ett par veckor. Förra sommaren kom jag på den ena tonårsgrabben och hans kompis med att hetsa Bobber genom staketet när dem gick förbiJa, speciellt barn... Ibland undrar jag om föräldrar lär sina barn något alls...
Vi fixade ju pass nyss till hundarna, och så pausade vi en park mellan vaccinering och att passen skrevs. Vad kom då om inte en grupp förskolebarn? Just den typen Riley har problem med också - dom sprang för fulla muggar och jag kan ha överseende med det... Dom skulle till "sin" lekpark, men, så stannade två ungar (och vid det här laget hoppade Riley bara runt, skitförbannad och skällde som fasiken) och glodde på oss, och började skälla
Deras lärare sa inte ett jäkla ord? Sen gick barnen in i lekparken och ställde sig vid stängslet och skällde/ropade om vartannat. Fy fasiken, nä, barn som uppför sig sådär tycker jag inte om alls.
När jag visste att alla vuxna var hemma så kopplade jag Bobber och gick över och sa till grabben medans alla lyssnade att om han gärna vill leka med Bobber behöver han bara komma över och knacka på dörren, finns ingen anledning att hetsa genom staketet. Oj så röd mamma blev i ansiktet, så guds fly förbannad blev hon. Den utskällningen hörde jag ända in i mitt kök