Är det farligt för en hund att få en stöt av ett elstaket? För nöt, om det spelar nån roll. Kan dom typ skada sig på nått sätt?
Två av mina lyckades gå in i ett staket idag. Tiken blev lite konstig direkt efteråt, haltade och vinglade lite
men det gick över efter typ 30 sek och är helt oberörd nu. Hanen däremot.. Han är ju vek i vanliga fall men alltså nu.. Direkt efter pep han till och travade iväg några meter men vände sen o kom tillbaka. Gick med svansen hängandes och var lite orolig/nervös men kom o sökte tröst hos mig varvat med att fortsätta rasta sig. Ingen konstig reaktion tänkte jag, han är ju som han är. Men nu! 4 timmar senare. Han är livrädd för mig
Antagligen tror han väl att det var jag som gav honom stöten.. Söker inte kontakt med mig, tar inte godis från mig, står med svansen mellan benen på helspänn när jag rör honom, gömmer sig under bordet när jag ropar på honom. Var nyss ute med endast honom för att försöka vinna lite tillit men nej.. Han satte sig o bajsade men avbröt direkt jag rörde mig mot honom. I vanliga fall är han en mattegris, jag är hans allt. Han gör allt för mig. Vad ska jag göra? Ignorera? Träna lite enkla saker? Han har aldrig varit såhär förut..