Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var samma här också. Men det fanns inte timmar nog på dygnet för att stimulera den här idiotiska korsningen av olika bruks raser samt retriver och spaniel av jaktlinjer. Han var två heltidsjobb. Ung och naiv var bara förnamnet....:meh:
Det ska inte stå 10 år sedan i mitt inlägg - det ska stå typ 100 år sedan :P Jag var väl 17 år eller så då...

Är det vanligt att man betalar "anmälningsavgift" för att komma på uppfödarens valpträff? :crazy:
Nja... Jag har inte gjort det, men det skulle kunna förekomma en liten avgift för vilt/mark.
Sen har jag förstått att visa anmäler sig till allt som är gratis, sedan uteblir personen och då står uppfödaren där kanske med instruktörer, material etc, men inga valpköpare.

Nja... Jag har inte gjort det, men det skulle kunna förekomma en liten avgift för vilt/mark.
Sen har jag förstått att visa anmäler sig till allt som är gratis, sedan uteblir personen och då står uppfödaren där kanske med instruktörer, material etc, men inga valpköpare.
Ja, det kan jag ju förstå. Mat (catering) förstår jag ju att man får betala tex. Men i detta fall får man betala anmälningsavgift utöver mat osv. Det är på uppfödarens tomt dom håller till. Visserligen ska det ju vara en "utställning", men ändå.. Har faktiskt aldrig betalat hos annan uppfödare, trots "utställning", jaktträning, olika "kennelmästerskap" osv.. Har inte reflekterat över det tidigare, att de vill ha betalt. Men nu kom jag o tänka på att jag faktiskt inte betalt nån annanstans, så undrade vad som är vanligast?

Monster är hängig... Kan inte riktigt sätta fingret på det, han verkar inte ha ont någonstans, han äter, dricker, bajsar normalt, ingen feber, leker (lite), lyssnar och gör vad jag ber om, men... Finns liksom inget jävlar anamma bakom helt plötsligt! Han vill inget. Usch... :(

Monster är hängig... Kan inte riktigt sätta fingret på det, han verkar inte ha ont någonstans, han äter, dricker, bajsar normalt, ingen feber, leker (lite), lyssnar och gör vad jag ber om, men... Finns liksom inget jävlar anamma bakom helt plötsligt! Han vill inget. Usch... :(

Sådär var Tonto för ett par veckor sedan. Jag åkte till veterinären så att de fick känna igenom honom och ta lite blodprover, dock hittade dom ingenting. Men han börjar bli som vanligt igen nu! Känns så himla konstigt när hunden ändrar sig så drastiskt och så hittar man inget fel. :(

Usch, den känslan :( Hoppas han blir sig själv igen, att det bara är nåt tillfälligt.

Får jag ta med min hund om jag tänkte åka och kolla på tävling på min hemmaklubb eller måste han vara hemma? :)

Gud vad trött jag blir på folk som inte lär sina barn hur de ska bemöta främmande hundar. Min är snäll och älskar barn, men han blir triggad av barn som springer PRECIS framför näsan på honom och skriker upprepade gånger, och som står i ring runt honom och skriker "vov vov" medan han gör sina behov. :cautious: Tänk så lätt han hade kunnat skrämma de där barnen utan att mena något illa med det, bara för att föräldrarna inte har nån koll. Jag som höggravid uppskattade inte heller de plötsliga rycken i kopplet när jag var tvungen att parera en lekfull hund som ville hoppa rakt in i barnhopen som betedde sig så lockande. Suck. :cool:

Mm vi var och tränade i en park i närheten förra veckan. Påväg till träningssällskapet ringde telefonen så jag hade två hundar, en telefon, väska och vagn med missnöjd bebis. Lagom stressad. Först springer barn/ungdom preciiiis bredvid hundarna, sen möter vi en annan barngrupp där läraren (!) ska låtsas slänga en boll på Stoja. Hon behöver liksom inte direkt mycket för att explodera (pusskalas) i vanliga fall...

Så nöjd, har borstat Stojas tänder ordentligt för första gången,utan protester men med massa godis (så jag undrar om det gjorde nån nytta, haha). Nu ska vi ut och cykla, hon är i upplösningstillstånd idag...

Är det farligt för en hund att få en stöt av ett elstaket? För nöt, om det spelar nån roll. Kan dom typ skada sig på nått sätt?

Två av mina lyckades gå in i ett staket idag. Tiken blev lite konstig direkt efteråt, haltade och vinglade lite :eek: men det gick över efter typ 30 sek och är helt oberörd nu. Hanen däremot.. Han är ju vek i vanliga fall men alltså nu.. Direkt efter pep han till och travade iväg några meter men vände sen o kom tillbaka. Gick med svansen hängandes och var lite orolig/nervös men kom o sökte tröst hos mig varvat med att fortsätta rasta sig. Ingen konstig reaktion tänkte jag, han är ju som han är. Men nu! 4 timmar senare. Han är livrädd för mig :confused: Antagligen tror han väl att det var jag som gav honom stöten.. Söker inte kontakt med mig, tar inte godis från mig, står med svansen mellan benen på helspänn när jag rör honom, gömmer sig under bordet när jag ropar på honom. Var nyss ute med endast honom för att försöka vinna lite tillit men nej.. Han satte sig o bajsade men avbröt direkt jag rörde mig mot honom. I vanliga fall är han en mattegris, jag är hans allt. Han gör allt för mig. Vad ska jag göra? Ignorera? Träna lite enkla saker? Han har aldrig varit såhär förut..

Är det farligt för en hund att få en stöt av ett elstaket? För nöt, om det spelar nån roll. Kan dom typ skada sig på nått sätt?

Två av mina lyckades gå in i ett staket idag. Tiken blev lite konstig direkt efteråt, haltade och vinglade lite :eek: men det gick över efter typ 30 sek och är helt oberörd nu. Hanen däremot.. Han är ju vek i vanliga fall men alltså nu.. Direkt efter pep han till och travade iväg några meter men vände sen o kom tillbaka. Gick med svansen hängandes och var lite orolig/nervös men kom o sökte tröst hos mig varvat med att fortsätta rasta sig. Ingen konstig reaktion tänkte jag, han är ju som han är. Men nu! 4 timmar senare. Han är livrädd för mig :confused: Antagligen tror han väl att det var jag som gav honom stöten.. Söker inte kontakt med mig, tar inte godis från mig, står med svansen mellan benen på helspänn när jag rör honom, gömmer sig under bordet när jag ropar på honom. Var nyss ute med endast honom för att försöka vinna lite tillit men nej.. Han satte sig o bajsade men avbröt direkt jag rörde mig mot honom. I vanliga fall är han en mattegris, jag är hans allt. Han gör allt för mig. Vad ska jag göra? Ignorera? Träna lite enkla saker? Han har aldrig varit såhär förut..
Så länge hunden inte trasslat in sig o fastnat i tråden så är det inte farligt.
Fortsätt träna yttepytte bebis steg o belöna med storkovan.

Såg precis the shit hit the fan på Baksidan, gällande hunden Kayla. Satan vad admin fick jobba, det togs bort inlägg på löpande band :D

Asså, nu när det ändå är uppe på tapeten, vem fasiken är människan? :confused: Har bara sett den låsta, rensade tråden, bara där får jag :wtf:-vibbar av människan. Herre Jesus alltså.

Ja, det kan jag ju förstå. Mat (catering) förstår jag ju att man får betala tex. Men i detta fall får man betala anmälningsavgift utöver mat osv. Det är på uppfödarens tomt dom håller till. Visserligen ska det ju vara en "utställning", men ändå.. Har faktiskt aldrig betalat hos annan uppfödare, trots "utställning", jaktträning, olika "kennelmästerskap" osv.. Har inte reflekterat över det tidigare, att de vill ha betalt. Men nu kom jag o tänka på att jag faktiskt inte betalt nån annanstans, så undrade vad som är vanligast?
Betalar för instruktör om en vill gå kurs, men inte för närvaro och träning utanför instruktörstiden hos ena, och inget alls hos de andra två.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka