Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske ser ut så när vi kommer hem idag..Det där är ett "skrubbsår".
Min första hund lyckades på mindre än tre timar gnaga hål i genom väggen i hallen och in till badrummet. Han tuggade sig i genom väv, gips, våtrumstapet och in bredvid toastolen. Ett hål stort nog för en hund av golden-storlek att toppa in huvudet igenom.
Men voff - hur länge satt du på toa den gången egentligenDet där är ett "skrubbsår".
Min första hund lyckades på mindre än tre timar gnaga hål i genom väggen i hallen och in till badrummet. Han tuggade sig i genom väv, gips, våtrumstapet och in bredvid toastolen. Ett hål stort nog för en hund av golden-storlek att toppa in huvudet igenom.
Vadå....lite förstoppad bara...Men voff - hur länge satt du på toa den gången egentligen
Det hänger ofta ihop med när de ska lamma, inte så mycket med årstid. Men ja, det är väldigt varmt med stor ullkofta nu...Har varit ute och gått en sväng med Ammo i det fina vädret och passade på att kolla om våra busfårhagar har blivit upptagna, och nu fanns det minsann får i dem!
Tråkigt för Ammo, men kul att titta på ändå Han passade på att skälla ett "Hej" till dem och fick onda ögat av några tackor som sov middag.
De hade dock full päls, borde de inte vara klippta nu @Migo ? Jag tänkte att det såg VÄLDIGT varmt ut..
De i andra hagen såg ut att ha blivit klippta i år, om än inte nysnaggade - men de gick i längre bort så kunde inte kolla så noga.
Ah då är jag med!Det hänger ofta ihop med när de ska lamma, inte så mycket med årstid. Men ja, det är väldigt varmt med stor ullkofta nu...
Jag och sambon jobbade om varandra imorse vilket innebar att fröken fluff fick vara hemma själv i två timmar. Första gången hon varit själv så länge. Innan har det bara varit 30-60 min som mest så jag var inte nådigt nervös när jag lämnade henne och gick till jobbet. Men när husse kom hem så låg hon och sov i hallen och märkte knappt att han kom!
Men.. husse var ju tvungen att sova några timmar när han kom hem och när han sen vaknade och gick ut i köket så såg det ut såhär..
Jäkla tur för skitungen att vi ska få renoverat i köket. Hoppas nu bara att hon inte får smak för detta..
Har haft en sådan hund en gång för typ 10 år sedan - fast hon rörde aldrig själva stommen på hemmet, utan gick in för lösöret. Blommor, disk i diskstället, kylskåp, skåpsdörrar osv. Det var på den tiden jag var ung och dum och inte kunde ge hunden det den behövde så den fick ett klart bättre liv på landetVadå....lite förstoppad bara...
Närå. Jag var och handlade och gjorde ärenden. Den hunden kom aldrig att träna bort separationsångesten på. Pga mitt jobb, att jag bodde på liten ort utan hunddagis och att jag inte fick tag på någon dagmatte åt honom (stor hund) så fick jag omplacera honom till ett hem där han alltid kunde vara med.
Det var samma här också. Men det fanns inte timmar nog på dygnet för att stimulera den här idiotiska korsningen av olika bruks raser samt retriver och spaniel av jaktlinjer. Han var två heltidsjobb. Ung och naiv var bara förnamnet....Har haft en sådan hund en gång för typ 10 år sedan - fast hon rörde aldrig själva stommen på hemmet, utan gick in för lösöret. Blommor, disk i diskstället, kylskåp, skåpsdörrar osv. Det var på den tiden jag var ung och dum och inte kunde ge hunden det den behövde så den fick ett klart bättre liv på landet
Omöjligt att säga. Folk gör olika I normalfallet så klipps djuren ca 6 veckor före lamning och ett par veckor före betäckning.Ah då är jag med!
Betyder detta att de ska lamma eller att de inte ska få lamm i år?
Jag hade förvisso fårlektioner i gymnasiet men det är ju 10 år sedan snart..
Otis var den första jag tänkte på när husse berättade om hennes upptåg..Åh, en till som Otis alltså
Äsch, jag har tröttnat. Släpper bara fram hundarna så blir barnen golvade alternativt, om dom hinner, flyr från platsen.Gud vad trött jag blir på folk som inte lär sina barn hur de ska bemöta främmande hundar. Min är snäll och älskar barn, men han blir triggad av barn som springer PRECIS framför näsan på honom och skriker upprepade gånger, och som står i ring runt honom och skriker "vov vov" medan han gör sina behov. Tänk så lätt han hade kunnat skrämma de där barnen utan att mena något illa med det, bara för att föräldrarna inte har nån koll. Jag som höggravid uppskattade inte heller de plötsliga rycken i kopplet när jag var tvungen att parera en lekfull hund som ville hoppa rakt in i barnhopen som betedde sig så lockande. Suck.
HejjaImorgon tävlingsdebuterar lilla Ale, 17 månader gammal. Misstänker att min nattsömn inte kommer vara så kvalitativ inatt