Att kalla min hund ful öppet. det är nästan döden för den här vänskapen@GardenAngel @Tonto Hurtta har gillat tre av mina bilder på Malte och skrivit "Cute " på en så det gör Malte till kändis va? Annars får fula Ammo ungefär 5 mer likes per bild
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att kalla min hund ful öppet. det är nästan döden för den här vänskapen@GardenAngel @Tonto Hurtta har gillat tre av mina bilder på Malte och skrivit "Cute " på en så det gör Malte till kändis va? Annars får fula Ammo ungefär 5 mer likes per bild
Att kalla min hund ful öppet. det är nästan döden för den här vänskapen
Hela historien är sååå...vidrig. Gissar att uppfödaren, som är en av landets främsta i rasen även gjort iaf ett eget kontrakt. Tydligen lär en av valparna blivit skadad innan leverans och prognosen är osäker. Valpen lär ändå ha levererats till köparen (som var medveten om skadan) med ett specialkontrakt.@Voff inga råd att ge men fasiken vad tråkigt
JobbigtBörjar kännas hopplöst med vår lilla corgi. Han är halt. Ska påbörja vårens andra kur med smärtstillande imorgon. Veterinären tror hältan kommer från knät, men allt känns väldigt diffust och osäkert. Blir han inte bättre med den här kuren vet jag inte vad vi ska göra. Han har inte gått en ordentlig långpromenad på två månader och blir märkbart sämre bara av att springa löst i fem minuter. Lilla gubben.
Hela historien är sååå...vidrig. Gissar att uppfödaren, som är en av landets främsta i rasen även gjort iaf ett eget kontrakt. Tydligen lär en av valparna blivit skadad innan leverans och prognosen är osäker. Valpen lär ändå ha levererats till köparen (som var medveten om skadan) med ett specialkontrakt.
Uppfödaren skickade dessutom ivög tikägaren att sköta parningen själv, med en hane vars ägare också var helt oerfaren. Hundarna fick panik vid hänget, kastade sig och båda ägarna stod handfallna. Ett under att ingen hund skadades. Som grädde på moset skulle uppfödaren åka bort en vecka efter valpning och tikägaren fick "ställa upp" och passa kullen mot sin vilja hos uppfödaren. 30 mil från sitt hem
Jag säger mot sin vilja för hen ville inte men ville ännu mindre att en okänd person skulle passa tiken.
Fy farao vilket oseriöst sätt!!Hela historien är sååå...vidrig. Gissar att uppfödaren, som är en av landets främsta i rasen även gjort iaf ett eget kontrakt. Tydligen lär en av valparna blivit skadad innan leverans och prognosen är osäker. Valpen lär ändå ha levererats till köparen (som var medveten om skadan) med ett specialkontrakt.
Uppfödaren skickade dessutom ivög tikägaren att sköta parningen själv, med en hane vars ägare också var helt oerfaren. Hundarna fick panik vid hänget, kastade sig och båda ägarna stod handfallna. Ett under att ingen hund skadades. Som grädde på moset skulle uppfödaren åka bort en vecka efter valpning och tikägaren fick "ställa upp" och passa kullen mot sin vilja hos uppfödaren. 30 mil från sitt hem
Jag säger mot sin vilja för hen ville inte men ville ännu mindre att en okänd person skulle passa tiken.
Nej absolut inteÄr jag knäpp som redan börjar titta på uppfödare till framtida valp, fastän gammelhunden fortfarande lever och fastän jag inte vet när vi skulle ha tid för en valp? Känner mig som en hemsk människa, men det är väl ett slags försvar antar jag. Vi kollade hennes njurvärden idag och, inte förvånande, så drar de iväg. Även fosforvärdet var förhöjt så nu provar vi fosfatbindare till maten. Så länge hon äter (det hon vill, hon får vara så kräsen nu), vill gå promenader och träna/tävla (hennes ögon sken upp mer än nånsin när hon insåg i söndags att vi var på tävling ) så får hon hänga med. Fast jag vet ju att det närmar sig, det är oundvikligt .
Ska åka och prata med mitt försäkringsombud i morgon. Hen håller till 5 min från mig. Vi har samma bolag och hen vet vem uppfödaren är.@Voff Stackars tikägare!! Vilken jävla skitstövelsuppfödare
Inte fullpris med 45%. Men med de ynka tusenlapparna hen fick för parningen plus per levande valp ( mycket sämre deal än hanhundsägaren fick) samt jobbet att passa kullen en vecka och sen sjuk valp på det....hen går tusenlappar back mot om hen fått en valp/valppris.Tråkigt när de inte är mer rädda om sitt rykte. Jag hade som tikägare vart vansinnig. Och som valpköpare. Hoppas verkligen inte hen fick betala fullpris för den...
Lite råd om någon kan ge?
Jag har ju en släkting som ingått världens sämsta leasingavtal på sin tik. Allt i den här historien är...uselt och jag ger inte ett ruttet lingon för uppfödaren som leasat in tiken. Dealen gjordes för att släktingen ville ha en avkomma, tiken är jättefin...absolut avelsmattrial, och hen har själv ingen möjlighet och kunskap att ta en kull.
Efter att delvis ha fått köpt valp från sin egen hund (avtalet var såååå snålt) sp visade det sig vid besiktningen att valpen hade UVI. Uppfödaren skickar med medicin. Nu har valpen fått återkommande UVI och tikägaren är uppe i 2200:- efter 2 veckor med valpen hemma.
Någon som vet hur detta funkar? I min värld lämnar ingen valp kenneln utan ett ok på besiktningen och är den under behandling så behandlas den klart här. Så jag vet att allt är korrekt gjort.
Vem bör stå för kostnaden för UVIn? Valpen var ju inte frisk vid leveransen. Tiken har en av de bästa avelsförsäkringarna som uppfödaren betalat EN månadsbetalning på...resten har tikägaren fått pröjsa
Hela historien är sååå...vidrig. Gissar att uppfödaren, som är en av landets främsta i rasen även gjort iaf ett eget kontrakt. Tydligen lär en av valparna blivit skadad innan leverans och prognosen är osäker. Valpen lär ändå ha levererats till köparen (som var medveten om skadan) med ett specialkontrakt.
Är jag knäpp som redan börjar titta på uppfödare till framtida valp, fastän gammelhunden fortfarande lever och fastän jag inte vet när vi skulle ha tid för en valp? Känner mig som en hemsk människa, men det är väl ett slags försvar antar jag. Vi kollade hennes njurvärden idag och, inte förvånande, så drar de iväg. Även fosforvärdet var förhöjt så nu provar vi fosfatbindare till maten. Så länge hon äter (det hon vill, hon får vara så kräsen nu), vill gå promenader och träna/tävla (hennes ögon sken upp mer än nånsin när hon insåg i söndags att vi var på tävling ) så får hon hänga med. Fast jag vet ju att det närmar sig, det är oundvikligt .
Lena? Henne går vi redan hosJag tycker inte du är knäpp, man behöver något annat att tänka på!
Visst jobbar du inom djursjukvården, eller kommer jag ihåg fel?
Kom att tänka på din tik i helgen. Jag var på VeTAdagarna och en av föreläsarna efterlös hundar med njursjukdomar till sin forskning. Ni kanske redan är med eller inte är intresserade men om du skulle va det kan jag leta fram namn och kontaktuppgifter om du vill?
Det hjälper ju tyvärr inte er men det kan ju hjälpa andra i framtiden