Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm eftersom bilden inte syns i förra inlägget & jag inte längre kan redigera det:

20160424_095513.jpg

Upptäckte idag att Alice steg har förändrats, speciellt fram! Travar med mycket mer schvung i steget och lyfter frambenen mer. Verkar som att BoT-täcket verkar på något fram som jag inte visste var där! Hon har alltid haft kort steg och "trippat" fram, men nu ser det typ ut som frambenen på en dressyrhäst i ökad trav! :D
Så det där BoT-täcket kanske inte var en så tokig idé trots allt :)

:o:o:o Jag har aldrig skämts såhär mycket i hela mitt liv!! Malte stack från mig när vi var ute :banghead: för att springa fram till en hund och skälla :confused: Fattar inte Malte att det är riktigt obehagligt och att han själv blir jätterädd när det händer? :banghead: har stängt in mig på toa för jag orkar inte med att titta på den lilla djävulen :arghh::arghh: hoppas verkligen att den hunden inte får några men av det och Malte får i framtiden aldrig gå lös :nailbiting:

Väntar på prisutdelning på dagens rallylydnadstävling. Kämpade mig genom bana A med nosande labbe. Lagom till det blev lagottons tur började det smälla och hennes svans och humör sjönk direkt. Jobbade vidare med henne och hon jobbade sig till 99 poäng!!
I grupp B fick de 88 (lagotton) respektive 59 poäng. Personbästa bägge gångerna för labben så nöjd med honom med. Men vi behöver definitivt mer träning på bortaplan för hans del :p

Var på fm tur i Skrylle tillsammans med @GardenAngel
Promenaden i sig gick finfint, Ammo var nästan lydig och vi hade väldigt fint väder. Fick se när en viss annan tvåbening först trampade på långlinan och sedan trillade baklänges som om hon trampat på ett bananskal :D:D Skäms inte ens för att jag fotade när Alice var framme och "tröstade" (det gjorde Ammo med, men det gick lite fortare ;) )
3nT9u3Fspc1bHllBZBCHnzOJ0HCiX9Dd6ru8mM8M89o%2CFJP7GTWd_Wh70a7vWeNen7IuWaBfY9F1LhYNyse9VwQ

Vi passade även på att fota lite bilder i skogen, lägger upp dem i bildtråden sen!
När vi skulle fika fick Ammo korn på något och drog efter det - vilket hade varit lugnt om det inte vore för att långlinan small av (det är första gången det hänt mig) :eek: Ammo drog iväg som den idiot han är, länge än någonsinn dessutom.. Var borta utom synhåll en stund, men kom tillbaka för att kolla läget innan han drog en repa igen - kom sedan tillbaka ganska nöjd och letade upp mig och lät sig glatt bli kopplad. Exakt vad han höll på med vet jag inte, han brukar bara dra på synretning annars men jag såg verkligen ingenting.. Nåja, alla är helskinnade iaf så..
Tur han är gullig och fin i övrigt!
Hörru - bilden funkar inte :p

I dag tog vi de tre dogsen och for till skogs. Hanen bor ute i hundstall/hundgård och får komma in ett par timmar då och då. Vi har INTE honom ihop med tiken pga hennes dräktighet. Hon behöver lugn. Sen gillar han inte småhundar så att bli kompis med skägget är inte att försöka. Men gå ihop i koppel var inga problem alls!
Det blev en väldigt trevlig och okomplicerad promenad på 7 km.

Efter halva sträckan mötte vi två hemvärnsgubbar med en schäferhane. Den stimma och hade sig så de fick gå in i skogen så vi kunde passera. Våra hanar var helt obrydda. Total ignorering. Tiken är lite stingslig mot okända hundar nu. Hon brukar också ignorera hundar men nu höjde hon svans och ragg men gick tyst och snyggt förbi. Duktigt för en hormonstin dräktig tik.
Skägget gjorde en machokiss efteråt. Det var allt :p

Sen mötte vi en tax och en Boxer. De hade väl också lite åsikter om våra hundar men ägarna fick snabbt koll på dom. Våra tre ignorerade även dessa med endast lite ragg och hög svans på tiken.
Perfekta hundmöten :up:

:o:o:o Jag har aldrig skämts såhär mycket i hela mitt liv!! Malte stack från mig när vi var ute :banghead: för att springa fram till en hund och skälla :confused: Fattar inte Malte att det är riktigt obehagligt och att han själv blir jätterädd när det händer? :banghead: har stängt in mig på toa för jag orkar inte med att titta på den lilla djävulen :arghh::arghh: hoppas verkligen att den hunden inte får några men av det och Malte får i framtiden aldrig gå lös :nailbiting:
Det är verkligen oerhört pinsamt när det sker! Labben gjorde en liknande grej förra sommaren, skäms fortfarande öronen av mig när jag tänker på det:o

Vandring med friluftsfrämjande idag bestående av typ 10 barn i ålder 3-5 år med tillhörande föräldrar. Hunden skötte sig både när barnen ville hälsa och när vi promenerade :love: enda minuset var att hon glömt bort hur man går i koppel och var mer som en liten ångvält :rage:

Känns som att miljöträningen går framåt. Från att ha skällt på allt i alla, vilja hälsa på alla och vara obekväm och nervös i skogen till att slappna av och bara vara glad :bump:

Andas ut. Jag förstår att du skäms, men så länge den andra hunden är vettigt funtad får den inga men av det. Han bet ingen, ingen skadades och du bad säkert om ursäkt, det kan faktiskt hända alla:)

Den troligtvis dräktiga tiken fick välja kvällsmat, då hon är så oerhört kräsen just nu. 3 burkar att välja mellan - lammvom, nötbitar/nötputs och blandfärs. Hon valde det sista som egentligen inte är hundmat, men som jag råkar ha gott om hemma i frysen :p Hennes dotter höll på att bryta ihop när hon stod bredvid och morsan fick lukta i burkar och smaka på MAAAT och inte hon :nailbiting: men hon blev nöjd och glad en liten stund senare när dom alla fick maten serverad i sina skålar :D

Kvällspromenad med båda. Valpen galen. Valpen kissar minst 2 ggr. Kommer in. Sätter mig ner. Valpen kissar inne. Ut med valp. Valp kissar. Städa upp valpkiss. Valp somnar. Sätter mig ner. Katten börjar spy. Valp vaknar. Städa upp spya och få valp att inte äta spya. Katten skvätter spya på mig.
Kan alla djur sova nu? :arghh:

Kvällspromenad med båda. Valpen galen. Valpen kissar minst 2 ggr. Kommer in. Sätter mig ner. Valpen kissar inne. Ut med valp. Valp kissar. Städa upp valpkiss. Valp somnar. Sätter mig ner. Katten börjar spy. Valp vaknar. Städa upp spya och få valp att inte äta spya. Katten skvätter spya på mig.
Den hade jag för ett par veckor sen. vaknar mitt i natten av att hunden ulkar som fasen, hoppar ur sängen och schasar ut honom där han ulkar och spyr. Låter hund vara ute medans jag torkar upp magslem från MIN RYAMATTA!! :arghh::arghh: Hämtar in hund och ger ljummet vatten, går upp för trappen med hund i släptåg och går mot sängen, hör hur hund börjar spy igen, återigen på MIN RYAMATTA!! Vaihelvete lixom..

De håller dig sysselsatt iallafall :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
316
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka