Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@fejt Jag förstår mig inte på de där testerna riktigt, men han är såå snygg :love:

Tack!!! Jag ser bara en lurvboll som behöver trimmas. Men han rör sig himla tjusigt.:)

Jag förstod inte så mycket innan heller men fick allt väldigt bra förklarat för mig. Hans reaktioner på de här "störningarna" kan hjälpa mig att förutse och förstå hans beteenden i vardagen. För mig är det till exempel viktigt att jag alltid är noga med att få honom att förstå att det är jag som är ansvarig när det dyker upp problem. Han är ganska snabb på att försöka lösa dem själv så jag måste vara ännu snabbare.

GAH! Upptäckte för någon minut sedan att tävlingen som vi ska till är en vecka tidigare än jag trott! Panik. En hel vecka med förberedelsemöjligheter är borta och även om sista anmälningsdag är imorgon så funderar jag nu på att skippa alltihop i ren panik. Jag vet inte ens var Aysus pass är och hittar det inte nu mitt i natten, jag är för trött och det låg inte där det borde vara.

Skjut mig?

Suck. Jämförde Ebrahs pass med Aysus pass nu, för jag tyckte att veterinären som fixade Ebrahs pass var lite virrig... Och jodå, nog är det skillnad på hur de är ifyllda vilket det såklart inte ska vara :banghead: :banghead:

Känslan när man blir väckt på morgonen av bajsdoft.

Kök och vardagsrumsgolven var sprutlackeade av "koblajor" :turd:

Hur kan det bli mer skit i volym än en hund har fått i mat?
Tiken får "fasta" över frukosten och få en minilunch senare istället.

Känslan när man blir väckt på morgonen av bajsdoft.

Kök och vardagsrumsgolven var sprutlackeade av "koblajor" :turd:

Hur kan det bli mer skit i volym än en hund har fått i mat?
Tiken får "fasta" över frukosten och få en minilunch senare istället.
Det där är verkligen det första jag "kollar" efter på morgonen och när jag kommer från jobbet och kliver in genom dörren, "luktar det hundskit eller inte?" :D Nu brukar jag ofta få sms av rastaren om det var något problem när hon var och tog ut honom på dagen, men man vet aldrig om han lyckades äta något när hon inte såg och sen blir dålig i magen tills jag kommit hem.

Morgonens runda gick inte lika klockrent som gårdagens. Filimon var på ett HELT annat humör. Man skulle dra, kasta sig till höger och vänster, försöka flyga ned i dikena, kasta sig mot cyklister och andra förbipasserande, dra in framför mig så att jag nästan stod på öronen för att inte trampa på honom. Blev tröttare av att hålla igen hunden än jag blev av att springa... men vi tog oss runt ca 3,5 km ändå med gångpauser emellanåt och fick ändå ett okej avslut sista biten. Funderar på att införskaffa ett koppel med ett extra handtag framme vid fästet som man kan hålla i för att skona händerna lite. Vill inte ha honom i bälte, verken framför eller vid sidan.

Hur kommer det sig att hundleksakstillverkarna inte gör "riktiga" leksaker? :p
Jag har köpt allsköns hundpedagogiska grejer, men det Valpus föredrar är skor, tofflor, vattenkannor och en speciell sorts små pet-flaskor. Även vissa kattleksaker går bra. Helst just när katten leker med dem :cool:

Japp, idag har fru Polly vägrat frukosten helt trots favoriten nötkött och lammvom - så det bådar gott för att det finns smått i magen :) Nu stundar då ett antal veckor med überkräsen hund, men hon får äta det hon vill. Förra gången dög enbart VoH exclusive, men det köper jag inte längre (och hoppas slippa) och det innehåller nötputs och vom.....:p Kanske får jag finhacka maten istället för att ge i bitar. Några torrfoderkulor gick ner, vilket inte ingår i normala kosten - men hon får det hon vill inom rimliga gränser, bara hon äter något :)

Japp, idag har fru Polly vägrat frukosten helt trots favoriten nötkött och lammvom - så det bådar gott för att det finns smått i magen :) Nu stundar då ett antal veckor med überkräsen hund, men hon får äta det hon vill. Förra gången dög enbart VoH exclusive, men det köper jag inte längre (och hoppas slippa) och det innehåller nötputs och vom.....:p Kanske får jag finhacka maten istället för att ge i bitar. Några torrfoderkulor gick ner, vilket inte ingår i normala kosten - men hon får det hon vill inom rimliga gränser, bara hon äter något :)
Här har matlusten gått från stor till enorm. Inga svackor här inte :p

Hur kommer det sig att hundleksakstillverkarna inte gör "riktiga" leksaker? :p
Jag har köpt allsköns hundpedagogiska grejer, men det Valpus föredrar är skor, tofflor, vattenkannor och en speciell sorts små pet-flaskor. Även vissa kattleksaker går bra. Helst just när katten leker med dem :cool:
Som uppfödare kan jag tala om att dom bästa leksakerna är våra sopor, gammal diskborste,en petflaska med stenar/ärtor,toarullar,en trasig tubsock med boll i ,benet på att trasigt par jeans mm

Kan tipsa om tomma äggkartonger. Först har hundarna något att göra, sen har du något att göra...

12115891_937313973015627_9073124999225763820_n.jpg

Var på fm tur i Skrylle tillsammans med @GardenAngel
Promenaden i sig gick finfint, Ammo var nästan lydig och vi hade väldigt fint väder. Fick se när en viss annan tvåbening först trampade på långlinan och sedan trillade baklänges som om hon trampat på ett bananskal :D:D Skäms inte ens för att jag fotade när Alice var framme och "tröstade" (det gjorde Ammo med, men det gick lite fortare ;) )
3nT9u3Fspc1bHllBZBCHnzOJ0HCiX9Dd6ru8mM8M89o%2CFJP7GTWd_Wh70a7vWeNen7IuWaBfY9F1LhYNyse9VwQ

Vi passade även på att fota lite bilder i skogen, lägger upp dem i bildtråden sen!
När vi skulle fika fick Ammo korn på något och drog efter det - vilket hade varit lugnt om det inte vore för att långlinan small av (det är första gången det hänt mig) :eek: Ammo drog iväg som den idiot han är, länge än någonsinn dessutom.. Var borta utom synhåll en stund, men kom tillbaka för att kolla läget innan han drog en repa igen - kom sedan tillbaka ganska nöjd och letade upp mig och lät sig glatt bli kopplad. Exakt vad han höll på med vet jag inte, han brukar bara dra på synretning annars men jag såg verkligen ingenting.. Nåja, alla är helskinnade iaf så..
Tur han är gullig och fin i övrigt!

Var på fm tur i Skrylle tillsammans med @GardenAngel
Promenaden i sig gick finfint, Ammo var nästan lydig och vi hade väldigt fint väder. Fick se när en viss annan tvåbening först trampade på långlinan och sedan trillade baklänges som om hon trampat på ett bananskal :D:D Skäms inte ens för att jag fotade när Alice var framme och "tröstade" (det gjorde Ammo med, men det gick lite fortare ;) )
3nT9u3Fspc1bHllBZBCHnzOJ0HCiX9Dd6ru8mM8M89o%2CFJP7GTWd_Wh70a7vWeNen7IuWaBfY9F1LhYNyse9VwQ

Vi passade även på att fota lite bilder i skogen, lägger upp dem i bildtråden sen!
När vi skulle fika fick Ammo korn på något och drog efter det - vilket hade varit lugnt om det inte vore för att långlinan small av (det är första gången det hänt mig) :eek: Ammo drog iväg som den idiot han är, länge än någonsinn dessutom.. Var borta utom synhåll en stund, men kom tillbaka för att kolla läget innan han drog en repa igen - kom sedan tillbaka ganska nöjd och letade upp mig och lät sig glatt bli kopplad. Exakt vad han höll på med vet jag inte, han brukar bara dra på synretning annars men jag såg verkligen ingenting.. Nåja, alla är helskinnade iaf så..
Tur han är gullig och fin i övrigt!
Måste varit något skogsväsen som knuffade mig! :cautious: För det är helt orimligt att man ramlar raklång baklänges av att kliva på en spårlina! Även om man har kroppskoordination som Bambi!

:D
(Bilden syns inte btw)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka