Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh....hoppas, hoppas, hoppas!!!!
Räknar med valpning runt 20 maj. Mitt i mästerskapen och när lilla S kommer. Världssämst planerat. Alla garvar åt vår tajming :D
Jag skulle ärligt bli förvånad om hon inte är dräktig med tanke på beteendeförändringar. Men man ska aldrig säga nåt säkert, för hon kanske har lagt sig till med sådant efter sin första kull :D

Jag skulle ärligt bli förvånad om hon inte är dräktig med tanke på beteendeförändringar. Men man ska aldrig säga nåt säkert, för hon kanske har lagt sig till med sådant efter sin första kull :D
Haha...du låter som vi gjorde här. Vi såg en massa tecken men vågade inte tro på dom utan tänkte att det var vanesymtom från tidigare kullar :D

Sedan några dagar tillbaka har katterna hakat på promenaderna med Valpen. Det ser nog rätt roligt ut: Först jag och Valp sedan två katter på rad. Än är det dock inte läge att ha med getterna. Men vad kul det vore om det funkade framöver :)
Här hänger lillkatten Alf med på promenaderna. Knutte...den äldre katten hänger med bort till granngården, sen väntar han där och hakar på tillbaka :)

Suck. Visst är det kul att hundarna är glada och trivs ihop, meeen när de sent på kvällen flyger upp i full fart i min säng, river runt alla sängkläder och busar så att de dunkar in i mina byråer, då tröttnar jag. Saker på byråerna flög åt alla håll och byrålådorna for ut... Gah!

Nåja. Valpen gick förvånansvärt bra i koppel under kvällsrastningen och när jag hade ut bara henne på eftermiddagsrastning var hon otroligt duktig. Hon gick i långt flexikoppel, men var lugn, höll koll på mig, kom när jag visslade och skötte sig utmärkt vid flera hundmöten trots att mötande hund inte alltid var helt lugn. Underbart bra att få till sådana promenader.

Skulle träna agility idag och planerade att vänta till kvällen för att förhoppningsvis vara själv på klubben då Stoja är så övertaggad för tillfället (precis satt igång igen). När jag mest slagit ihjäl tid och det är dags att dra skulle sonen bara äta och då blir det både mörkt pga moln, blåser upp och börjar ösregna. Blev visst vilodag med bara lite klickerträning idag.

Det här med öronrengöring. Blandisen har fått lite,lite ljusbrunt smutsig i öronen, ska jag hälla i epiotic i hennes öron eller ska jag avvakta och se om det försvinner. Öronen luktar som vanligt och hon är inte irriterad i dem.
Enda anledningen till att jag tvekar är att chihuahuan fick en sån fruktansvärd reaktion när jag använde otoclean i hennes öron för ett par år sedan, vill aldrig vara med om det igen.

Här är vi på dag 22 efter första parningen - så segt att vänta ;)

Och här är det dag 8 :p
Seeeeegt! På min andra tik märktes det direkt, när jag väl gjorde ultraljudet så var jag redan bombsäker på att hon var dräktig. Misstänker att Winzi är en sån där det inte märkts något förrän magen verkligen börjar växa. Vilket ju typ är där man ultraljudar ;)

Och här är det dag 8 :p
Seeeeegt! På min andra tik märktes det direkt, när jag väl gjorde ultraljudet så var jag redan bombsäker på att hon var dräktig. Misstänker att Winzi är en sån där det inte märkts något förrän magen verkligen börjar växa. Vilket ju typ är där man ultraljudar ;)
Jag kommer inte ultraljuda, så jag får vackert vänta tills jag ser säkert :p

Jösses, skulle gå morgonrastningsrunda. Hade tänkt ta en längre sväng, men det blev bara 1km. Under denna enstaka kilometer så mötte vi 5 olika hundar! Hur många som helst! Så ja, det blev ett jäkla sjå att gå i sicksack (jag försöker alltid skapa så mycket avstånd som möjligt mellan mig och mötande hund) och hund nr 3 fick mig att vända hemåt eftersom den brukar kunna vara otrevlig och matte är rejält respeklös.

Nåja. Det blev en lugn promenad, men inte riktigt så som jag planerat att den skulle vara :p

Hade med Bettan på fotbollsmatch igår. Prima miljöträning inför sommarens alla aktiviteter där det vistas mycket folk :up: Både hundar, folk, bollar och människor som sprang (hon blev rejält skrämd av joggare en gång så det där med folk som rör sig fort är läskigt) och hon skötte sig så bra :love: Spänd och gläffsig till en början men 20 minuter in i första halvlek hade hon slappnat av och kollade på allt som hände istället. Skönt!

Nej det behöver inte ta så hårt om det tar illa - men det var ändå inte bara ett "nyp". Hemskt för föräldrarna :(

Nej, förmodligen inget nyp (skulle kunna ha varit det om det tog över halsen tex, små barns hud är så tunn! men det är nog inte det troligaste), men det kan ha varit "bara" en stöt tex. Tragiskt är det verkligen oavsett. Och jag misstänker att hunden förmodligen visat på något sätt att den inte var bekväm med barnet, inte riktigt visste vad det var eller hur den skulle förhålla sig till det. Men föräldrarna måste ju helt ha missat det! Önskar det fanns mycket större kunskap i "barn och hund"... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka