Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte bara cyklister som utgör en fara just nu... höll nästan på att bli nedkörd av ett par ungjävlar på en moppe som kom brakande i nästan 50 km/h längs en cykelväg. Ingen hjälm på någon av dem. Hade jag haft mobilen med mig hade jag ringt polisen...

Var hittar man egentligen vilken tid en tävling börjar? I helgen ska jag tävla med lillpumin och insåg plötsligt att jag inte vet när jag ska vara där. Har rotat runt på klubbens hemsida och på sbktävling, men hittar inte.

Var hittar man egentligen vilken tid en tävling börjar? I helgen ska jag tävla med lillpumin och insåg plötsligt att jag inte vet när jag ska vara där. Har rotat runt på klubbens hemsida och på sbktävling, men hittar inte.

Vad för tävling är det?
På de lydnads och brukstävlingar jag har varit med på har det kommit ett PM med info om tid för samling. I brukset ska det vara ute minst 2v innan tävling, i lydnad finns nog ingen sån regel. Om PM inte kommer på mailen borde det finnas på sbktavling tycker jag!

Vad för tävling är det?
På de lydnads och brukstävlingar jag har varit med på har det kommit ett PM med info om tid för samling. I brukset ska det vara ute minst 2v innan tävling, i lydnad finns nog ingen sån regel. Om PM inte kommer på mailen borde det finnas på sbktavling tycker jag!

Toppen, tack! Såg inte att det fanns PM (och där fanns tiderna), utan jag tittade bara i inbjudan. Det är rally :)

Oj, nu vet jag inte vad som hände men helt plötsligt sa vi ja till att ställa en utlänsk avelshane här för en period. Han har varit ett tag i sverige och vi ska nyttja honom i höst (samma kombo som vi gjorde sist när tiken gick tom)
Vet inte så mycket om planerna från ägare mm men det är en fantastiskt trevlig och okomplicerad hund, just nu har vi plats så klart vi ställer upp. Dock på försök.

När jag vaknade i morse hade vi tiken och skägget. Nu vet vi att valpar är på G, en hund till kommer i morgon och om 4 veckor kommer lilla S.

Vojne, vojne. Jag känner mig som @dobbis. Bara haglar in hundar :o

Oj, nu vet jag inte vad som hände men helt plötsligt sa vi ja till att ställa en utlänsk avelshane här för en period. Han har varit ett tag i sverige och vi ska nyttja honom i höst (samma kombo som vi gjorde sist när tiken gick tom)
Vet inte så mycket om planerna från ägare mm men det är en fantastiskt trevlig och okomplicerad hund, just nu har vi plats så klart vi ställer upp. Dock på försök.

När jag vaknade i morse hade vi tiken och skägget. Nu vet vi att valpar är på G, en hund till kommer i morgon och om 4 veckor kommer lilla S.

Vojne, vojne. Jag känner mig som @dobbis. Bara haglar in hundar :o
:confused::confused::confused::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka