Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med asterix gick det lätt, hade ingen aning om att Hunddata var såpass sökvänligt! Kenneln var Norpatorps, kul att komma på det. :) Tiken hade fått en kull, ingen av valparna gick vidare i avel. Kul att veta i alla fall. :) Jag var väldigt förtjust i den hunden, jag hade dittills bara sett "vanliga" schäfrar med svart sadel, liksom. Den här hunden var grå och hade tippande öron. Jättefin! men hon hade svårt att få "godkänt" på någon exteriörbedömning (utställning?) hon var tvungen att göra.
Haha...då kanske även våran Asterix dök upp för dig ;)
Vet inte om Norpatorpet är aktiva ännu. Hade ingen aning om att de låg så långt norrut. Ser en del av deras hundar i en del fb-grupper.

Var ute och sprang med hundarna idag igen :banana: ! Inte konstant, men mestadels :) ! Vi sprang idag inte bara på grusväg och asfalt/grusvägkant, utan även på puckliga naturstigar, jeeez vad det var jobbigt :D !

Fick även med en vätskepaus i en bäck, så jag tycker inte alls att tiden är så tokig, särskilt inte för att vara jag :D !

12986954_10153660422982582_8319806247811143337_n.jpg

Haha...då kanske även våran Asterix dök upp för dig ;)
Vet inte om Norpatorpet är aktiva ännu. Hade ingen aning om att de låg så långt norrut. Ser en del av deras hundar i en del fb-grupper.

Vet inte heller, efter koll på deras hemsida, ser i alla fall att kenneln är delad på två orter, en i norr (inte Jokkmokk utan Piteå, kan ju ha ändrats sedan jag visste om dem) och en i söder (har dock redan glömt vilken...).

Varit i Lund och tränat med @Wingates! Blev mest platsläggning för oss idag och Alice var såå duktig! Klarade jättelånga avstånd och även 30 sekunder när jag stod still en bit bort!
Mycket impad faktiskt! Och snacka om att det blev gas i inkallningen :D ZZZOOM sa det bara! Tror Alice kan lägga till ett nytt mellannamn.
Alice Blixten Hoppsnöre Skruttlund!

Så söt :love: Vad är det som gör att du inte kan bestämma dig??
Det är nog flera saker. Dels har jag nog stressat in i detta lite, det är bara 4 månader sedan jag förlorade en av mina hundar och jag sörjer henne otroligt. Jag tror att sökandet efter en ny hund varit en distraktion, ett sätt att överleva, dessutom har min hane inte mått bra av att vara ensam hemma så för hans skull också. De största "problemen" är annars att hon vill döda mina tamråttor och det är ett stort problem. Sen hade hon en kraftig öroninflammation när hon kom (man ser på bilden hur kall hon är på örat), veterinären misstänker att det kan bero på allergi och kan alltså vara ett återkommande problem. Men vi kan inte veta säkert eftersom hon haft den så länge. Efter att ha förlorat min hund i en kronisk sjukdom skrämmer det mig att jag inte vet hur frisk hon egentligen är. Utöver det snarkar hon, och det är antagligen det skäl som låter löjligast men jag har svårt att sova när någon snarkar. :o

13062027_954377861298023_6683080422613203312_n.jpg

På plussidan är hon söt som socker och väldigt lämpligt stor, vill egentligen inte ha en riktigt liten hund men ändå något mindre än hanen. Är väldigt förtjust i Staffar, inte lika förtjust i att hon har fralla i sig på grund av näsborrarna. Hon har dock många av de kvalitéer jag uppskattar hos min hanhund men inga av hans negativa sidor. Hon älskar allt och alla. Andra hundar fungerar hur bra som helst vilket var väldigt viktigt för mig eftersom min hanhund bara fungerar med andra tikar/kastrerade hanar. Hon fungerar med grannens lite rivigare tik (inte att underskatta) och min hane och hon kan leka (även om han ibland tycker hon är lite jobbig). Hon har varit gudasnäll när vi varit hos veterinären, trots att hon hade väldigt ont i sina ögon och faktiskt inte kände mig. De har berömt henne väldigt för hennes temperament, också väldigt trevligt när veterinären inte kan höra hanhundens andning när de undersöker honom för att han morrar så. Hon är precis som hanhunden väldigt rolig att träna med, hon är ingen arbetsnarkoman men alltid på och fattar snabbt. Lättbelönad med godis eller dragkamp. Hon älskar att sova i sängen, under täcket och det gör jag också. :angel:

(Förlåt för novell)

Senast ändrad:
Det är nog flera saker. Dels har jag nog stressat in i detta lite, det är bara 4 månader sedan jag förlorade en av mina hundar och jag sörjer henne otroligt. Jag tror att sökandet efter en ny hund varit en distraktion, ett sätt att överleva, dessutom har min hane inte mått bra av att vara ensam hemma så för hans skull också. De största "problemen" är annars att hon vill döda mina tamråttor och det är ett stort problem. Sen hade hon en kraftig öroninflammation när hon kom (man ser på bilden hur kall hon är på örat), veterinären misstänker att det kan bero på allergi och kan alltså vara ett återkommande problem. Men vi kan inte veta säkert eftersom hon haft den så länge. Efter att ha förlorat min hund i en kronisk sjukdom skrämmer det mig att jag inte vet hur frisk hon egentligen är. Utöver det snarkar hon, och det är antagligen det skäl som låter löjligast men jag har svårt att sova när någon snarkar. :o

13062027_954377861298023_6683080422613203312_n.jpg

På plussidan är hon söt som socker och väldigt lämpligt stor, vill egentligen inte ha en riktigt liten hund men ändå något mindre än hanen. Är väldigt förtjust i Staffar, inte lika förtjust i att hon har fralla i sig på grund av näsborrarna. Hon har dock många av de kvalitéer jag uppskattar hos min hanhund men inga av hans negativa sidor. Hon älskar allt och alla. Andra hundar fungerar hur bra som helst vilket var väldigt viktigt för mig eftersom min hanhund bara fungerar med andra tikar/kastrerade hanar. Hon fungerar med grannens lite rivigare tik (inte att underskatta) och min hane och hon kan leka (även om han ibland tycker hon är lite jobbig). Hon har varit gudasnäll när vi varit hos veterinären, trots att hon hade väldigt ont i sina ögon och faktiskt inte kände mig. De har berömt henne väldigt för hennes temperament, också väldigt trevligt när veterinären inte kan höra hanhundens andning när de undersöker honom för att han morrar så. Hon är precis som hanhunden väldigt rolig att träna med, hon är ingen arbetsnarkoman men alltid på och fattar snabbt. Lättbelönad med godis eller dragkamp. Hon älskar att sova i sängen, under täcket och det gör jag också. :angel:

(Förlåt för novell)

Haha jag förstår dig precis när det kommer till snarkningarna, och då har jag både hund, barn och man som snarkar :rofl: Resten är ju alltid något man får fundera över. Vad sa ägaren om vettens ide om allergi? Men det låter som att där är fler fördelar än nackdelar, bortsett från råttorna (ursäkta men blää :yuck::o) men detta kan man väl träna bort med tiden eller?

Sådär, nu är det bestämt att vi ska åka på tävling utomlands för första gången! Anmälan gjord, Ebrah har fått ett pass så att hon kan följa med och jag börjar bli nojig när det gäller ungefär allt med resan dit... Inte blir det bättre av att Aysu haft en svullnad vid mellanhanden också och därför inte fått springa på ett tag, så nu är hon i sämre form igen... Nåja, hon är bra nu, så nu ska vi träna och hoppas på en till championtitel :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka