Kollade nu och jo, det är 152... Xando v D Dolomiten heter han. 781 valpar totalt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kollade nu och jo, det är 152... Xando v D Dolomiten heter han. 781 valpar totalt...
Fast inom små raser finns det ofta gränser. Inom min ras tex är tre kullar oftast max, om det inte blivit väldigt få valpar. Sen vet jag inte om så är fallet just här, men bara som input.Vad är problemet med att han parar då? Antar att han är frisk.
Tre kullar är väl inte mycket
Han är på den andra sidan aveln. Har ingen koll på hundarna av den typen.INT UCH, NO UCH, SCHHIII, SE UCH. Jag har ingen aning om det är bra och svårt att ta SCHHIII, vet bara att det är typ skyddshund? (@Voff har du koll?)
INT UCH, NO UCH, SCHHIII, SE UCH. Jag har ingen aning om det är bra och svårt att ta SCHHIII, vet bara att det är typ skyddshund? (@Voff har du koll?)
Travhästfolk brukar vara bra hundfolk Sålde en av mina heelervalpar till en hästskötare på ett stort travstall och har har varit med där från början och "jobbar" nu heldagar i stallet och stormtrivsVäntar på en köpare till en av frallorna,hoppas dom är lika bra som det låter.
Fast det tror jag travhästfolk brukar vara normala.
Oj vad spännande, men du kommer nog aldrig hitta denSchäferpratet fick mig att undra om schäfern jag kände på 90-talet gick i avel, jag tror att tjejen som hade henne hade hunden på foder eller något annat avtal. Men vad hette hon i stamtavlenamn... (Det andra namnet minns jag.) Det var inte Kargalandets, men en annan kennel från Norrbotten som de inte omöjligt hade samarbete med, kanske fanns de i Jokkmokk. En vild chansning på att någon här känner till norrbottniska bruksschäferkennlar på 90-talet, kanske ännu verksamma? Ligger ju nära till hands att fråga @Voff , fast jag begär inte att du har allt i huvudet.
+ 9 utomlands....Kollade nu och jo, det är 152... Xando v D Dolomiten heter han. 781 valpar totalt...
Oj vad spännande, men du kommer nog aldrig hitta den
Ja det kan man! Vad hette hunden? Jag vill också letaBara jag kommer på kennelnamnet så... Kanske kan jag värka fram det på någon dag just nu finns bara "Kargalandet" i min hjärna och det var det inte.
Kan man söka med asterix på Hunddata kanske? Jag kan "personnamnet", jag vet att hunden hette samma i stamtavlan som hemma.
Ja det kan man! Vad hette hunden? Jag vill också leta
Visst är dom, och klarar han vet.bes i morgon (det gör han för han har redan en gammal vet.bes ua) så hamnar han hos en travtränare några mil norr om mig.Travhästfolk brukar vara bra hundfolk Sålde en av mina heelervalpar till en hästskötare på ett stort travstall och har har varit med där från början och "jobbar" nu heldagar i stallet och stormtrivs
Stora norr över är Molars och Midälvaland. Sen finns det en del småkennlar som jag har svårt att hålla koll på. På 90-talet hade jag blandraser och häst och hade ingen koll på schäferkennlar i andra änden av SverigeSchäferpratet fick mig att undra om schäfern jag kände på 90-talet gick i avel, jag tror att tjejen som hade henne hade hunden på foder eller något annat avtal. Men vad hette hon i stamtavlenamn... (Det andra namnet minns jag.) Det var inte Kargalandets, men en annan kennel från Norrbotten som de inte omöjligt hade samarbete med, kanske fanns de i Jokkmokk. En vild chansning på att någon här känner till norrbottniska bruksschäferkennlar på 90-talet, kanske ännu verksamma? Ligger ju nära till hands att fråga @Voff , fast jag begär inte att du har allt i huvudet.