Perfekta paret! Skabbmauzcher?Hon har för stunden en omvänd klippning. Jag rakade delar av hennes rygg för att förhindra spridning av fuktexemet. Dessutom är hon nu rakad på magen efter ultraljudet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Perfekta paret! Skabbmauzcher?Hon har för stunden en omvänd klippning. Jag rakade delar av hennes rygg för att förhindra spridning av fuktexemet. Dessutom är hon nu rakad på magen efter ultraljudet
Vågar jag berätta att jag gör detta årligen?@TheaH Va fan har du gjort Stackars ´vovve han kommer få skämmas ögonen ur sig i månader
Tycker en anmälan är på sin plats eller vad säger du?@TheaH Va fan har du gjort Stackars ´vovve han kommer få skämmas ögonen ur sig i månader
Nej@TheaH ....den där trimmern du använder.... Tuggar och sliter den loss pälsen eller?
AbsolutTycker en anmälan är på sin plats eller vad säger du?
Malte kan bo här. Sonen skulle bli överlycklig
Ah, då läste jag fel! Kollade en gång till och du har rätt. Tack!Du får ha sele på BPH.
Usch, det är så jobbigt när de har nåt de är rädda för och blir sådär blockerade Skönt att det släppte sen.Usch vad tråkig promenad vi hade nyss efter halva promenaden så möter vi ett gäng löpare med hundar (schäfer/labrador - herr pudels värsta mardröm)
Han blev helt stelfrusen och sen ville han dra iväg hade han varit lös hade han dragit som en avlöning...
Helt blockerad och nervös 20 minuter efteråt men till slut fick jag lite kontakt och lek med kotte
Det där ser ju riktigt proffsigt ut! (skägg )
Absolut inte proffsigtDet där ser ju riktigt proffsigt ut! (skägg )
Jag har maskfobi. På riktigt. När någon av djuren har mask rör jag dom inte. Katten får inte ens komma in förens medlet har verkat.
Jag kan inte gräva i en rabatt ens.
När jag var i skolåldern vägrade jag gå hem från skolan om det hade regnat och det låg maskar på vägen. I dag fixar jag att gå ut men jag går runt dom
Är det bara här skogarna/friluftsområdena invaderas av mountainbikescyklister? Jag blir galen på dem
Dels skrämmer de livet ur mina hästar när vi är ute och rider, de dyker ju nämligen upp från ingenstans, helt ljudlöst. Men, visst, hästarna vänjer sig ju i viss mån, men cyklar är ändå speciellt.
Nu har de börjat cykla på motionsspåren, så idag på min hundrunda (vi var väl ute 1,5 timme) fick jag hiva in hundarna kvickt som attan inte mindre än 5 gånger.
Jag stör mig inte ett dugg på att de existerar, jag stör mig på att de inte kan signalera och verkar tycka att de har nån slags företräde. Jag vill ju inte heller att de ska köra på nån av hundarna, både cyklist och hund kan ju bli skadade. Men det är otroligt svårt att vara hänsynsfull när de kommer i full fart och jag har 3 sekunder på mig att få in hundarna, ok med de unga, men den gamla är inte så reaktiv och då ska vi inte ens prata om när de kommer upp bakom en! Jag vet inte hur många gånger jag nästan kissat på mig av att det plötsligt är en cyklist 2 meter bakom mig, varför kan de inte ha ringklocka och plinga som alla andra!?!
Det är skillnad på hack och hack - som vi sett här på bukeAbsolut inte proffsigt
Det finns en hel del hack här å där!
Idag är ännu en dag då jag undrar varför folk envisas med att ha sina hundar lösa när hundfanskapen inte lyssnar på inkallning och springer fram till andra hundar trots att de andra visar övertydligt att de inte vill ha den andra nära. Jadå, jag vrålade åt den andra hunden att stanna, matte ropade lite på den och inte sjutton reagerade den det minsta på det.
Dessutom var den lös i ett skogsområde där hundar inte får vara lösa. Hade säkert blivit kul om det varit ett rådjur som stått där istället för jag med mina hundar... Hunden var något amstaffliknande, så helt utan jaktlust tror jag inte att den kan ha varit... Gah! Det hela slutade i alla fall med att matte lyckades få koppel på sin hund och sedan gick de iväg, eller ja, matte drog med hunden, för den ville ju bara fram till mina hundar hela tiden
Men Bravecto måste fästingen bita för att dö, men personligen upplevde jag lika lite krypande fästingar med det som med annat medel. Utan medel kryper massor på mina.Urk, nu har jag plockat två fästingar som kröp på hunden. Idag blir det veterinärbesök för att få Bravecto utskrivet.
Någon som vet om fästingarna fortfarande kommer sätta sig på hunden, eller om de väljer ett annat värddjur? Förra året hade Frank fästinghalsband och vi plockade inte en enda fästing som kröp på honom.