Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Edit: ser att det står ovan att min hund hoppade den andra hunden, men nej, hon var inte i närheten. Däremot har jag en känsla av att hon gärna blivit påsatt av den tjusiga hanhunden:rage::meh:

För ganska exakt 4 år sedan syddes en sele till min älskade tant Zala. Den selen hann hon knappt använda och ingen annan hund jag haft hemma eller träffat efter det har riktigt kunnat använda selen. Den har inte suttit speciellt bra på dem helt enkelt.

Så ikväll hittade jag selen igen och testade den på Ebrah. Visst fick jag dra in ena bandet runt magen, men selen sitter nästan perfekt på henne!

Det känns lite märkligt, men samtidigt väldigt rätt. Om någon ska ärva Zalas saker så är det väl ändå hennes barnbarn.

Ebrah på övre bilden, Zala på nedre:
13015540_634317786716605_4396003954628383712_n.jpg

----

och nu fick jag veta att Zalas ena, fina barnbarnsbarn blev lure coursing-champion idag :D
Syr du själv?

Inte än, men ska beställa hem material imorgon för att lära mig ordentligt. Hon som sytt selarna jag använder nu har slutat sy och nu börjar det bli hög tid att få till några nya :p
WOW :o
Är så impad av folk som kan sy. Jag har total avsaknad av textilkänsla i mitt DNA och allt som har med nål och tråd att göra framstår som ena trollriet. Jag kan inte ens trä en symaskin :crazy:

Ha ha! Ja, det där med att sy och sticka/virka är inte min grej alls men är utbildad svetsare (2,5 år)...:up:
Jag kunde bara virka och sticka rakt fram....långa sladdar. Kunde svänga ihop det så det blev en grytlapp ens :(

Idag har bl a jag och @squarepants hängt lite. Herregud så sugen hon är på en wachtel nu :angel:
Otis somnade ovaggad innan 22 ikväll (det händer extremt sällan) och Ladda ligger också och snarkar gött nu. Det är få saker som gör mina hundar så trötta som typ 3h konstant härj med andra hundar :D

Alltså faktiskt.... :D Glappkäftigheten lämnar väl en del att önska men inget av det jag såg idag är värre än att ha levt med Devil i sex år :rofl:
Båda dina och den tredje är ju verkligen genomgoa hundar - sociala och sunda i beteende mot både människor och andra hundar!

Just nu ligger Hamlet ner för typ första gången sedan kl 23 igår .. Han har varit orolig och vandrat omkring hela natten och jag kan inte luska ut vad som felas! Han verkar inte ha ont någonstans, ingen feber, slemhinnor ser bra ut, äter, kissar och bajsar som vanligt men är väldigt intresserad av att gå ut. Men så fort vi kommer ut blir han som vanligt igen och är framåt och tuggar på pinnar. Blir inte klok på honom..

Och matte är ordentligt trött utan någon större mängd sömn inatt.

Just nu ligger Hamlet ner för typ första gången sedan kl 23 igår .. Han har varit orolig och vandrat omkring hela natten och jag kan inte luska ut vad som felas! Han verkar inte ha ont någonstans, ingen feber, slemhinnor ser bra ut, äter, kissar och bajsar som vanligt men är väldigt intresserad av att gå ut. Men så fort vi kommer ut blir han som vanligt igen och är framåt och tuggar på pinnar. Blir inte klok på honom..

Och matte är ordentligt trött utan någon större mängd sömn inatt.

Löptik? Är han väldigt ung?

Sop-jycken måste ha en mage av stål. Igår medans vi var på 5 års kalas för min systerdotter så hade han roat sig med att sno åt sig och tugga i sig ett helt korvskin från en falukorv, metall ringar och allt. I morse kom det ut helt igen. Det är ju inte första gången han lyckats trycka i sig plastpåsar eller falukorvsskinn utan min vetskap utan jag brukar märka det när han bajsar ut dem hela igen :meh:
Måste vara efterverkningar av att han tuggade i sig sten som valp :angel:

Ute och gick med Bettan i vanlig ordning. Har henne lös, har sedan jag fick hem henne mött två personer på den rundan och går den varje dag. Så tämligen folktomt :D

Men idag mötte vi en kvinna på promenad! Betty han se henne först, larmar så kallat in henne direkt och hon kommer omedelbums :love: duktig skitunge.

Vid de få gånger vi mött folk innan har hon stannat och skällt, inte gått fram och inte kommit på inkallning. Men inte så trevligt att som fotgängare möta henne. Så hoppas att hon fortsätter med detta. Ska kalla in lite vänner som hon inte träffat och skicka ut de i skogen så vi kan testa lite mer under kontrollerar former.

Alltså faktiskt.... :D Glappkäftigheten lämnar väl en del att önska men inget av det jag såg idag är värre än att ha levt med Devil i sex år :rofl:
Båda dina och den tredje är ju verkligen genomgoa hundar - sociala och sunda i beteende mot både människor och andra hundar!

Haha, men det är bara på Otis som käften glappar, de andra är ju tysta och fina :D
Men jag håller med (helt opartiskt) att de är himla fina socialt :)

Men det där mumlandet jag hörde om om "Jag ska nog aldrig köpa en hund med så mycket energi..." var bara inbillning då? :angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka