Är det bara här skogarna/friluftsområdena invaderas av mountainbikescyklister? Jag blir galen på dem
Dels skrämmer de livet ur mina hästar när vi är ute och rider, de dyker ju nämligen upp från ingenstans, helt ljudlöst. Men, visst, hästarna vänjer sig ju i viss mån, men cyklar är ändå speciellt.
Nu har de börjat cykla på motionsspåren, så idag på min hundrunda (vi var väl ute 1,5 timme) fick jag hiva in hundarna kvickt som attan inte mindre än 5 gånger.
Jag stör mig inte ett dugg på att de existerar, jag stör mig på att de inte kan signalera och verkar tycka att de har nån slags företräde. Jag vill ju inte heller att de ska köra på nån av hundarna, både cyklist och hund kan ju bli skadade. Men det är otroligt svårt att vara hänsynsfull när de kommer i full fart och jag har 3 sekunder på mig att få in hundarna, ok med de unga, men den gamla är inte så reaktiv
och då ska vi inte ens prata om när de kommer upp bakom en! Jag vet inte hur många gånger jag nästan kissat på mig av att det plötsligt är en cyklist 2 meter bakom mig, varför kan de inte ha ringklocka och plinga som alla andra!?!