Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, förmodligen inget nyp (skulle kunna ha varit det om det tog över halsen tex, små barns hud är så tunn! men det är nog inte det troligaste), men det kan ha varit "bara" en stöt tex. Tragiskt är det verkligen oavsett. Och jag misstänker att hunden förmodligen visat på något sätt att den inte var bekväm med barnet, inte riktigt visste vad det var eller hur den skulle förhålla sig till det. Men föräldrarna måste ju helt ha missat det! Önskar det fanns mycket större kunskap i "barn och hund"... :(
Ja många skulle behöva lära sig ett och annat vad gäller förhållande barn-hund.

Började morgonen klockan 07.45 med en joggingrunda med hunden i den sköna solen. I vanlig ordning började han de första 100 metrarna med att ligga på som en ångvält men helt plötsligt klickade det bara till och han kunde trava bredvid på slakt koppel utan att dra. På hemvägen mötte vi två personer med barnvagn varav mannen ivrig hejade på oss (speciellt hunden) när vi älgade förbi :rofl:. Döm om min förvåning när Filimon höll tempot och positionen bredvid mig utan att dra mot personerna vi passerade, trots att mannen tjoade glatt på honom :D. Mitt flås är ganska dåligt fortfarande. Musklerna orkar mer än lungorna gör så vi kör lite intervall-jogging med några minuter jogg och sen ett par minuter promenad så matte får andas lite. Man märker att han tycker det är rätt kul, även om det inte finns på kartan att jag skulle klara av att springa honom trött. Ska han bli trött får man cykla i ett betydligt högre tempo och betydligt längre sträcka. Men det verkar som att han ser det lite som ett jobb och efter ett tag kommer han in i en behaglig lunk och bara tuffar på.

Jag vet att huggormarna vaknat och idag såg jag en vid vår bk. Som tur var i tid så kunde korta in hundarnas koppel.
Imorgon har vi dubbla rallylydnadsstarter. Får väl se hur det går, bägge var rätt okoncentrerade på klubben idag.

Vill bara berätta att Ammo är bäst ibland!
Vi har varit ute på en ganska lång promenad samt kört lite nosework tillsammans med en tik som närsom helst ska gå in i höglöp. Ammo var inte alls intresserad, han sa typ "Hmm, det här luktar ganska gott. Ska vi leka?!" och så struntade han totalt i det hela, trots att han fick lukta på någon kissfläck. Det är så SKÖNT att ha en hund som inte är för på löptikarna.

Nu har det gått lite över 3 veckor sen Polly hade sin date och nu dalar matlusten och det petas ordentligt innan hon behagar äta......och dottern står nära och väntar för att kasta sig över resterna när mamma går iväg...:p

Polly blev otroligt kräsen förra dräktigheten under rätt många veckor och det enda som typ dög var VoH exclusive, men nu blandar jag maten själv och hoppas matlusten ska hålla sig lite bättre :) Dock vill hon ha pyttesmå bitar nu, så jag får väl finhacka maten....puh :meh:

Malte är peppad på att åka utomlands ikväll ;) (han hälsar att någon gärna får ringa länsstyrelsen)
13062289_617468015076770_6416667646074879173_n.jpg

Nu har vi varit och gjort BPH. Det var hur roligt som helst, spännande och till viss del överraskande. Sammanfattningsvis fick han 3 på energisk och positiv attityd samt 0 på ljudlig och arg. Helt trygg (4) på skott, skrammel och underlag men hade jobbigt med överraskning och närmande person.
Han kom på alla inkallningar så det där med att han var lös var inget att oroa sig för. Nu är vi trötta båda två. De var verkligen supertrevliga och pedagogiska där vi var.

Nu har hanen varit här i några timmar. Inte van att vara inne. Lite yvig och behöver varva ner men o så rar och tyr sig enormt till sambon.
Sambon är salig. Den här hanen föll han pladask för när vi parade förra tiken. Det är sällan han blir så tagen av hundar.
Själv håller jag mig i bakgrunden och iaktar dom. Det känns som dom behöver varandra.

På långpromenad så stöter hundarna upp en gräsand (?) (en såndäringa fågel m grönt som är i vattnet :rofl: ) och de sticker ju efter. Jag tänker att nu ser jag inte min hund mer, har aldrig provat inkallningen i skarpt läge men tja, han lyssnar ju sisådär annars. Men han kom! Som ett skott! Stannade upp först och sen kom han! Asså så himla glad jag blev :D

Och här är det dag 8 :p
Seeeeegt! På min andra tik märktes det direkt, när jag väl gjorde ultraljudet så var jag redan bombsäker på att hon var dräktig. Misstänker att Winzi är en sån där det inte märkts något förrän magen verkligen börjar växa. Vilket ju typ är där man ultraljudar ;)
Ooo...."bara" dag 8. Lider med dig. Denna evighetslånga väntan och förväntan. Håller tummarna :up:

På långpromenad så stöter hundarna upp en gräsand (?) (en såndäringa fågel m grönt som är i vattnet :rofl: ) och de sticker ju efter. Jag tänker att nu ser jag inte min hund mer, har aldrig provat inkallningen i skarpt läge men tja, han lyssnar ju sisådär annars. Men han kom! Som ett skott! Stannade upp först och sen kom han! Asså så himla glad jag blev :D
Man blir stolt och det känns som om man vunnit högsta vinsten på lotto :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka