Jag tänker inte ens titta så noga för att se om där finns vare sig skägg eller snopptofsEh, jag ser skägg på bilden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker inte ens titta så noga för att se om där finns vare sig skägg eller snopptofsEh, jag ser skägg på bilden
Eh, jag ser skägg på bilden
Jag tänker inte ens titta så noga för att se om där finns vare sig skägg eller snopptofs
Nej nej, det där är nåt helt annat. En kärlekstofs!
Vilka stolpskott! Tur att du inte lät henne opereras i fel ben!Har varit hos veterinär 2 idag för en second opinion. Enligt de 3 helt oberoende ortopeder (olika kliniker) jag pratat med efter Strömsholms-besöket så är korsbandsskador otroligt ovanligt på så små valpar. Vi började med att konstatera att Strömsholm har röntgat fel ben, tack för det..
Valpen sederades för att veterinären inte ville klämma, känna, dra och pressa medans hon var vaken av fler olika anledningar 1. Hon får ont, 2. Hon kan få men för livet av det, folk=smärta, 3. För att hon inte skulle kunna spjärna emot. Två ortopeder kände igenom valpen grundligt och berättade och visade mig vad dom gjorde. Dom kände på båda benen för att jämföra. Båda sa samma sak, korsbanden är bland de finaste de sett på en valp. Röntgenbilder togs på båda knäna för att jämföra och båda ortopederna tittade på bilderna. Som dom trodde var den en förflyttning i en tillväxtzon, men det var mycket lindrigare än dom trodde. Max 2 cm förflyttning på en liten benbit, och eftersom det var nästan en vecka sedan skadan skedde så har benbiten med all sannolikhet fastnat där den är. Så nu ska vi vila och tillbaka nästa vecka för ny röntgen för att försäkra oss helt och hållet om att tillväxtzonen fastnat. Om det är som veterinärerna trodde så kommer hon kunna vila sig frisk och inte få några men i framtiden.
På Strömsholm fick vi inte ens träffa en ortoped. Dom röntgade bara ett ben, fel ben dessutom. Dom pressade och drog i henne när hon var vaken. Kände bara på ena benet, jämförde inte med det andra. När dom inte såg något på röntgen drog dom slutsatsen att det var korsbandet och bokade in henne för operation. Tur vi dubbelkollade, annars hade dom opererat fel ben.. Står fel överallt i deras journaler..
Du kanske har skrivit det tidigare men får jag fråga vilket ställe ni var på idag då? Låter ju bra med sådana omtänksamma veterinärer.Har varit hos veterinär 2 idag för en second opinion. Enligt de 3 helt oberoende ortopeder (olika kliniker) jag pratat med efter Strömsholms-besöket så är korsbandsskador otroligt ovanligt på så små valpar. Vi började med att konstatera att Strömsholm har röntgat fel ben, tack för det..
Valpen sederades för att veterinären inte ville klämma, känna, dra och pressa medans hon var vaken av fler olika anledningar 1. Hon får ont, 2. Hon kan få men för livet av det, folk=smärta, 3. För att hon inte skulle kunna spjärna emot. Två ortopeder kände igenom valpen grundligt och berättade och visade mig vad dom gjorde. Dom kände på båda benen för att jämföra. Båda sa samma sak, korsbanden är bland de finaste de sett på en valp. Röntgenbilder togs på båda knäna för att jämföra och båda ortopederna tittade på bilderna. Som dom trodde var den en förflyttning i en tillväxtzon, men det var mycket lindrigare än dom trodde. Max 2 cm förflyttning på en liten benbit, och eftersom det var nästan en vecka sedan skadan skedde så har benbiten med all sannolikhet fastnat där den är. Så nu ska vi vila och tillbaka nästa vecka för ny röntgen för att försäkra oss helt och hållet om att tillväxtzonen fastnat. Om det är som veterinärerna trodde så kommer hon kunna vila sig frisk och inte få några men i framtiden.
På Strömsholm fick vi inte ens träffa en ortoped. Dom röntgade bara ett ben, fel ben dessutom. Dom pressade och drog i henne när hon var vaken. Kände bara på ena benet, jämförde inte med det andra. När dom inte såg något på röntgen drog dom slutsatsen att det var korsbandet och bokade in henne för operation. Tur vi dubbelkollade, annars hade dom opererat fel ben.. Står fel överallt i deras journaler..
Aros Veterinärcentrum i VästeråsDu kanske har skrivit det tidigare men får jag fråga vilket ställe ni var på idag då? Låter ju bra med sådana omtänksamma veterinärer.
JössesHar varit hos veterinär 2 idag för en second opinion. Enligt de 3 helt oberoende ortopeder (olika kliniker) jag pratat med efter Strömsholms-besöket så är korsbandsskador otroligt ovanligt på så små valpar. Vi började med att konstatera att Strömsholm har röntgat fel ben, tack för det..
Valpen sederades för att veterinären inte ville klämma, känna, dra och pressa medans hon var vaken av fler olika anledningar 1. Hon får ont, 2. Hon kan få men för livet av det, folk=smärta, 3. För att hon inte skulle kunna spjärna emot. Två ortopeder kände igenom valpen grundligt och berättade och visade mig vad dom gjorde. Dom kände på båda benen för att jämföra. Båda sa samma sak, korsbanden är bland de finaste de sett på en valp. Röntgenbilder togs på båda knäna för att jämföra och båda ortopederna tittade på bilderna. Som dom trodde var det en förflyttning i en tillväxtzon, men det var mycket lindrigare än dom trodde. Max 2 mm förflyttning på en liten benbit, och eftersom det var nästan en vecka sedan skadan skedde så har benbiten med all sannolikhet fastnat där den är. Så nu ska vi vila och tillbaka nästa vecka för ny röntgen för att försäkra oss helt och hållet om att tillväxtzonen fastnat. Om det är som veterinärerna trodde så kommer hon kunna vila sig frisk och inte få några men i framtiden.
Tacka morsan för mina excellenta kunskaper i att lägga upp bilder.
Varför drabbar allt mig?!Jösses
Åh så snyggt! Eski är väldigt föremålsintresserad, och jagar glatt iväg efter saker, men att komma ända fram med dem... Då måste jag springa intensivt åt andra hållet. Hur har du gjort?Hunden med noll naturligt föremålsintresse har börjat apportera! Jag har hjärntvättat in lek med föremål innan, så hon kan tycka det är kul när jag kastar saker när hon är superunderstimulerad Men det där med att komma tillbaka med grejen har väl inte riktigt verkat som en bra grej..
Men nu har vi ändå kommit en bra bit på vägen! Ungefär en vecka med dagliga shapingövningar..! Målet är att jag ska kunna kasta den i skogen och hon ska hämta. Eller, ännu hellre kunna lägga ut den i ett spår eller något slags sök. Våra specialsök har ju snarare blivit personspår/uppletande så det blir väl lite samma med detta, men mer självständigt då jag inte kommer gå med henne!
Men baby steps, jag är iaf väldigt stolt över det lilla
Varför drabbar allt mig?!
Tacka morsan för mina excellenta kunskaper i att lägga upp bilder.
Klicka in handtargett för sig kanske? Och sedan sätgt ihop hämtandet med att han ska dutta dig i handen med apporten i munnen?Åh så snyggt! Eski är väldigt föremålsintresserad, och jagar glatt iväg efter saker, men att komma ända fram med dem... Då måste jag springa intensivt åt andra hållet. Hur har du gjort?
Du kanske har skrivit om det innan, jag har inte lusläst, men du ska då inte betala för den där röntgen.Har varit hos veterinär 2 idag för en second opinion. Enligt de 3 helt oberoende ortopeder (olika kliniker) jag pratat med efter Strömsholms-besöket så är korsbandsskador otroligt ovanligt på så små valpar. Vi började med att konstatera att Strömsholm har röntgat fel ben, tack för det..
Valpen sederades för att veterinären inte ville klämma, känna, dra och pressa medans hon var vaken av fler olika anledningar 1. Hon får ont, 2. Hon kan få men för livet av det, folk=smärta, 3. För att hon inte skulle kunna spjärna emot. Två ortopeder kände igenom valpen grundligt och berättade och visade mig vad dom gjorde. Dom kände på båda benen för att jämföra. Båda sa samma sak, korsbanden är bland de finaste de sett på en valp. Röntgenbilder togs på båda knäna för att jämföra och båda ortopederna tittade på bilderna. Som dom trodde var det en förflyttning i en tillväxtzon, men det var mycket lindrigare än dom trodde. Max 2 mm förflyttning på en liten benbit, och eftersom det var nästan en vecka sedan skadan skedde så har benbiten med all sannolikhet fastnat där den är. Så nu ska vi vila och tillbaka nästa vecka för ny röntgen för att försäkra oss helt och hållet om att tillväxtzonen fastnat. Om det är som veterinärerna trodde så kommer hon kunna vila sig frisk och inte få några men i framtiden.