Uppdatering och snackistråd 4

Lite OT men... Min första vapendragare på brukshundsklubbar, tricoloren Beatnik :love:. Blenheimen var min systers :)

1408061.jpg

Anmälde precis byrackorna till en inofficiell rallylydnadstävling. Blir bra träning, kommer vara en hög med folk på plan för de ska certifiera skrivare och det kommer bli en fin störning för framförallt älskar-alla-människor-labben :D

Nej jag tänker definitivt inte betala något. Ska ringa imorgon och avboka operationen dom bokade in, då ska dom minsann få höra..

Tänk på att det inte är den som svarar i telefonen fel att det blivit knasigt. Förstår att du är arg och besviken, men telefonisten ommer inte kunna lösa ditt problem eller besluta om betalning. Be om mailadress till deras kundvårdsmail istället och skriv ett utförligt brev, det är såklart väldigt allvarligt att man ställt en diagnos utan något underlag.

Jag var i Sjöbo idag :)
MEH! Värst vad alla är i Sjöbo då! (det var LC-tävling där nu i helgen. Jag önskar nästan att jag hade varit där...)

Anmälde precis byrackorna till en inofficiell rallylydnadstävling. Blir bra träning, kommer vara en hög med folk på plan för de ska certifiera skrivare och det kommer bli en fin störning för framförallt älskar-alla-människor-labben :D
Någon i närheten av Sthlm? Jag har också anmält till en sådan typ av inoff nämligen, vore kul om det var fler bukefalister där :p

MEH! Värst vad alla är i Sjöbo då! (det var LC-tävling där nu i helgen. Jag önskar nästan att jag hade varit där...)

Någon i närheten av Sthlm? Jag har också anmält till en sådan typ av inoff nämligen, vore kul om det var fler bukefalister där :p
Nej, längre norrut i landet :)

Vi har nu stannat i Carson City i Nevada i nagra dagar sa jag och hundarna kunde tavla i Nosework (och jag sabbade sa Diva inte fick nagra placeringar alls da jag inte vantade ut henne pa forsta deltavlingen (heter det sa nar det ar manga "avsnitt" i samma tavling) utan sag till att hon inte fick tavla alls officiellt under dagen. (Hon fick dock vara med i inofficiellt och hade tagit flera rosetter om jag inte hade sabbat det for henne) Mandy fick flera rosetter och band. Hon tog en forsta plats, tva andraplats och kvallificerade sig for NW1 i alla sex deltavlingarna hon var med i.
Sedan hade jag och en tjej till ett seminarium dar vi hade "Puzzles" i nosework. Hon berattade om vind, luft, regn, sol och allt som paverkar hur dofter forflyttar sig medan jag sprang som en galning for att lagga ut "hides" och skapa knepiga lukt situationer som ofta kommer upp pa tavlningar.
Det var en super kul helg och vi ska formodligen komma tillbaka hit i Juni for ett nytt seminarium. :D

IMG_0285_zpsoacm5xar.jpg

Nej, inte helt allvarlig. Det är mest känslan av att "här kommer jag med min odåga till hund, inte nog med att han inte kan något, jag kan inget heller..."

Ärligt talat så har folket på brukshundsklubbarna jag tränat på varit 1000 gånger trevligare än på de andra klubbarna.

Grammatikpolisen säger en sele, selen.
Don't even go there. :D substantiv som böjs i plural har i regel alltid en som artikel. Substantiv som inte böjs i plural har ett som artikel. En hund, flera hundAR. Ett får, flera får.

Och ett sel är något helt annat.

/ Born and bred språktaliban. :D

Men har inte hittat något om ett sele kanske är undantaget som bekräftar regeln! :confused:

Måste berömma våra hundar!
Igår på eftermiddagen blev jag plötsligt magsjuk och kräktes i ett samtidigt som det var vattenfontän ur andra änden med.. Natten var också hemsk och det var inte förrän imorse runt 5-tiden som kräkandet upphörde. Sambon låg i soffan med mira men santo skulle såklart ligga i sängen hos mig. Idag har jag nätt och jämt kunnat gå runt kvarteret bara, med sittpauser för jag är så matt.. Inte ätit sedan igår morse för lunchen spydde jag upp sen. Hundarna har iallafall hållt sig lugna och sovit ikapp med mig hela dagen :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård