Uppdatering och snackistråd 4

Det var det värt inser jag nu, jag har inte kunnat se snopptofsen tidigare så det var ju en jäkla tur att du var dresserbar! :up:
(Till slut. :cautious:)

Jag har också fått en ny uppskattning för hur han formar kimonon(?) runt rumpan, 10 poäng för framhävning! :love:
Alltså hur har du det med glasögonen? :cautious: Det är ju en solfjäder han håller i handen?

GOq1Zzy.jpeg

Tacka morsan för mina excellenta kunskaper i att lägga upp bilder.

Hörrö! Sånt måste du berätta! Att det var LC tävling alltså, hade varit häftigt att se.

Jag var i Sjöbo och kollade på LC-tävlingarna nu i söndags.. Var så imponerad av alla hundarna, gud va de sprang och många vände på en femöring.. O_o Det var dock så himla kallt och när solen väl tittade fram var alla loppen slut! :p Väl värt ett besök nästa gång också!

Mailade angående en omplaceringshund idag. Blir faktiskt lite ledsen för hundens skull, annonsen kom ut igår och jag fick ett svar om att det skulle komma någon imorgon och de skulle bestämma sig då. Känns som att man missat något, att det är lite stressat. Men jag kanske är petig, jag vill se hunden i hemmiljö först, sedan att ägaren och hunden besöker oss och sedan ha på prov (med kontrakt och handpenning!) ett par veckor iallafall. Men kanske inte är många som vill "ställa upp" på en sådan deal?

Mailade angående en omplaceringshund idag. Blir faktiskt lite ledsen för hundens skull, annonsen kom ut igår och jag fick ett svar om att det skulle komma någon imorgon och de skulle bestämma sig då. Känns som att man missat något, att det är lite stressat. Men jag kanske är petig, jag vill se hunden i hemmiljö först, sedan att ägaren och hunden besöker oss och sedan ha på prov (med kontrakt och handpenning!) ett par veckor iallafall. Men kanske inte är många som vill "ställa upp" på en sådan deal?
Tyvärr är det många som vill bli av med hunden fortast möjligt, ungefär som att köpa en begagnad soffa, man åker och tittar, säger ja eller nej och sen tar hem.

Måste berömma våra hundar!
Igår på eftermiddagen blev jag plötsligt magsjuk och kräktes i ett samtidigt som det var vattenfontän ur andra änden med.. Natten var också hemsk och det var inte förrän imorse runt 5-tiden som kräkandet upphörde. Sambon låg i soffan med mira men santo skulle såklart ligga i sängen hos mig. Idag har jag nätt och jämt kunnat gå runt kvarteret bara, med sittpauser för jag är så matt.. Inte ätit sedan igår morse för lunchen spydde jag upp sen. Hundarna har iallafall hållt sig lugna och sovit ikapp med mig hela dagen :love:
Åh fy, det där lät inte kul! Hoppas att du blir frisk och pigg snabbt!

Åh fy, det där lät inte kul! Hoppas att du blir frisk och pigg snabbt!

Nä alltså jag kände mig på riktigt döende igår när jag satt på toalettgolvet och drack små klunkar med vatten för att i nästa stund spy upp det igen.. Nu är jag bara sååå matt, trött och ont i kroppen men har inte kräkts sen imorse :up: tack!

Jag har tyvärr samma erfarenhet, att man mailar och får svar att det redan är kö. Det behöver såklart inte betyda att de säljer till vem som helst men det är inte så jag skulle gå till väga om jag behövde omplacera min hund.

Måste berömma våra hundar!
Igår på eftermiddagen blev jag plötsligt magsjuk och kräktes i ett samtidigt som det var vattenfontän ur andra änden med.. Natten var också hemsk och det var inte förrän imorse runt 5-tiden som kräkandet upphörde. Sambon låg i soffan med mira men santo skulle såklart ligga i sängen hos mig. Idag har jag nätt och jämt kunnat gå runt kvarteret bara, med sittpauser för jag är så matt.. Inte ätit sedan igår morse för lunchen spydde jag upp sen. Hundarna har iallafall hållt sig lugna och sovit ikapp med mig hela dagen :love:
Usch, stackare. Jag har gjort samma sak, tagit med runt kvarteret med flera sittpausar för att inte svimma. Det är verkligen inte roligt även om hundarna är snälla. Hoppas du mår bättre snart. :)

Nä alltså jag kände mig på riktigt döende igår när jag satt på toalettgolvet och drack små klunkar med vatten för att i nästa stund spy upp det igen.. Nu är jag bara sååå matt, trött och ont i kroppen men har inte kräkts sen imorse :up: tack!
Det finns absolut ingen värre sjukdom är maginfluensa. Tar evig tid att bli normal igen :wtf:

Det är väl ett internetalias, men även ett namn som används. Det är inte det som står på stamtavlan, dock. Men han har en hel del namn, Lille Fnatt, Fnatten, Älskling, Monster, Dumhund, Mattes Bäbis och några till är samtliga namn som han reagerar utan tvekan på. :D

Hur så?

Jag drömde inatt att jag mötte dig och Monster, men då hette Monster Göran. Fick en kris.

Jag drömde inatt att jag mötte dig och Monster, men då hette Monster Göran. Fick en kris.

Göran!? :rofl:

Nej, inget av hans namn är Göran, jag lovar! Om du träffar honom kan du lugnt kalla honom Monster. :up:
(Det är ett mycket bra namn, massor av folk som aldrig träffat honom förr utbrister "Vilket Monster!" direkt de ser honom. Måste vara telepati eller något? :confused:)

Edit: Det var inte jag som hette Göran då? För Monstermom är faktiskt inte mitt namn irl... :angel:

Göran!? :rofl:

Nej, inget av hans namn är Göran, jag lovar! Om du träffar honom kan du lugnt kalla honom Monster. :up:
(Det är ett mycket bra namn, massor av folk som aldrig träffat honom förr utbrister "Vilket Monster!" direkt de ser honom. Måste vara telepati eller något? :confused:)

Edit: Det var inte jag som hette Göran då? För Monstermom är faktiskt inte mitt namn irl... :angel:

Morsan och Göran liksom.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka