Uppdatering och snackistråd 4

Ah, okej. Men det kan väl vara för att Goldens inte har spikrak päls, tänker jag. Vår golden blev ofta lite lockig när han var blöt, berner sennen(arna?) likaså. Det borde inte vara något problem på en hund som inte har tendens till självfall?

Det kanske stämmer! Jag blir lite orolig, för jag tycker att han har så fin päls nu. Men jag ska prova att tunna ur den med en furminator eller nått först.

Produktionen av Lyaluckan har legat nere ett bra tag och vi har inte kunnat hitta en ersättningsmodell som vi gillat. Inte heller ett företag som har luckan på lager. Vi har kommit över två begagnade luckor i renoveringsbehov och utan fönster, men vi behöver tre luckor.
Men i morse ringde det från Lyaluckan. Produktionen var smått igång igen och vi kommer få våra tre luckor :banana:

Vädret är allt från hällregn till sol så på förmiddagen har jag och hundarna nöjt oss med lite upplet och rörelse hemma på gården och i vår miniskog. Tikens fuktexem är helt utläkt nu och pälsen har börja komma tillbaka.

Nu ska jag ta tag i Skäggets päls. Ullkammning, klippning och finlir. Det betyder några timmars jobb...jäjj...

@Voff det där med luckor är ett helt företag,jag har letat mig fördärvad.
Kan tipsa om Lyaluckan. En riktig stabil lucka. Kan inte hitta en enda lucka på marknaden som har en chans mot större hundar om de är marodörer eller en kull huliganer av lite större ras. Dock kommer vi efter råd av andra uppfödare att klä in luckramen med aluminiumlist för att stå emot tuggglada hundar.

Kan tipsa om Lyaluckan. En riktig stabil lucka. Kan inte hitta en enda lucka på marknaden som har en chans mot större hundar om de är marodörer eller en kull huliganer av lite större ras. Dock kommer vi efter råd av andra uppfödare att klä in luckramen med aluminiumlist för att stå emot tuggglada hundar.
Jag funderade på om jag skulle använda sådan där vind"plast" man har till kor o hästar (dom där i långa stripes man hänger upp) för en del av mina mindre raser är både korkade och inte så starka om dom ska pressa upp en större lucka,för jag vill ha en lucka i dobbis storlek så jag slipper ha 2 beroende på vad som finns i hundgården.

Jag funderade på om jag skulle använda sådan där vind"plast" man har till kor o hästar (dom där i långa stripes man hänger upp) för en del av mina mindre raser är både korkade och inte så starka om dom ska pressa upp en större lucka,för jag vill ha en lucka i dobbis storlek så jag slipper ha 2 beroende på vad som finns i hundgården.
Eftersom vi har uppvärmt hundhus ville vi ha en lucka som sluter tätt vid stängning och inte läcker ut värme. Sen ville vi ha svängdörr sidledes av säkerhetsskäl...

Admin har figurerat under fignerade namn förr i olika grupper som hen blivit portad ifrån. Så ett nytt alias skulle inte vara förvånande.

Tja, kolla facebookadressen på nya admin GG...

Men jag hittar inlägg av gamla admin också som gjorts för en halvtimme sedan, så det verkar inte som om profilen är borta, bara att alla gamla inlägg raderats.

Tja, kolla facebookadressen på nya admin GG...

Men jag hittar inlägg av gamla admin också som gjorts för en halvtimme sedan, så det verkar inte som om profilen är borta, bara att alla gamla inlägg raderats.
Jag är inte med på vetbase längre och admin är blockad sen hen skickade pm så jag får roa mig med era rapporter :D

Jag har fått ett problem i träningen med lillpumin. Han är ju väldigt "tittig" utomhus och även om jag har godaste godiset eller bästa leksaken så pausar han efter belöning. T.ex. så har jag satt honom, han har fått en bit köttbulle och sen ber jag honom gå fot - men det tycks han inte höra. Om jag väntar några sekunder så är han redo, men de sekunderna kommer jag ju inte ha på tävling. Någon som har tips?

Paus i "vårstädning" av skägget. Heregud...nu såg han då ut som en urskog!
Och så fick jag ett trevligt mail. En av valpköparna som var intresserad av kullen som inte blev av vill nu ha ur denna kombon. Jättekul då vi fattat tycke för köparna som kändes väldigt bra.
Nu får vi verkligen hoppas att det är nått i den där magen :heart

Jag har fått ett problem i träningen med lillpumin. Han är ju väldigt "tittig" utomhus och även om jag har godaste godiset eller bästa leksaken så pausar han efter belöning. T.ex. så har jag satt honom, han har fått en bit köttbulle och sen ber jag honom gå fot - men det tycks han inte höra. Om jag väntar några sekunder så är han redo, men de sekunderna kommer jag ju inte ha på tävling. Någon som har tips?
Vad händer om du inte ger köttbulle utan bara berömmer med rösten tills ni är "klara" och det passar med en paus, ge köttbulle när det ska bli paus och ta en paus på riktigt då.

Vad händer om du inte ger köttbulle utan bara berömmer med rösten tills ni är "klara" och det passar med en paus, ge köttbulle när det ska bli paus och ta en paus på riktigt då.

Körde lite kvällsträning nu och testade, men nej. Det är som att när han får sätta eller lägga sig ner så börjar han titta på annat än mig. När han sitter framför funkar det fint, oavsett om han får belöning eller inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka