Aaah! Smart! Kul att få se alla syskon bli lysta på! Ska bli mkt spännande.Ja...ni lägger upp hundarna på rad i skogen och sen kommer en testledare och lyser på dom med ficklampa och sen förs HD resultatet in i avelsdata.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aaah! Smart! Kul att få se alla syskon bli lysta på! Ska bli mkt spännande.Ja...ni lägger upp hundarna på rad i skogen och sen kommer en testledare och lyser på dom med ficklampa och sen förs HD resultatet in i avelsdata.
Nej, min uppfödare heter inte AudellÄr det hos Audell ute på landet lär det vara HD eller ED.
Hm...vad gör jag på mitt jobb egen. En gång i tiden var jag en enkel b-figurant, så jag kanske går runt och mentalbeskriver hundar hela dagarna. Utan att jag vetJa men hur kan man minnas fel och tro att man har varit på Strömsholm och gjort Mentalbeskrivning av blandrashund och dessutom flera gånger, och inte komma ihåg att man var där och röntgade.
Kanske bara är jag men jag tycker det är ganska stor skillnad på att gå en MH-bana i naturen med en beskrivare och publik mot att röntga en hund inne på en klinik av en veterinär klädd i scrubs?
Men händelserna är kanske förvillade lika varandra
Du kanske skulle bedömma höfter ist när du figgarHm...vad gör jag på mitt jobb egen. En gång i tiden var jag en enkel b-figurant, så jag kanske går runt och mentalbeskriver hundar hela dagarna. Utan att jag vet
Vaddå, det ser man väl om de ligger med benen ordentligt utsträckta eller ejDu kanske skulle bedömma höfter ist när du figgar
Lite kamplek...sen "Här är en solklar c-höft!!"
Ja, det är ju intressant det där hur mycket av hundrasens ursprungliga egenskaper som faktiskt finns kvar idag. Ceskyn är ju framavlad som grythund men det är ingen som jagar med dem idag, inte i Sverige iaf. Det har blivit en ren sällskapsras, om än en lite skarpare sådan iom att det ändå är en terrier. Schnauzern verkar ha behållit fler egenskaper från förr, den var lite "alltiallo" på gårdarna i Tyskland. Vakt- och jaktinstinkten (de är duktiga råttjägare, det räknas väl också in som jakt antar jag) är väldigt närvarande i rasen fortfarande. Min Tage är även otroligt duktig med smådjur, vet dock inte om det är en medfödd egenskap eller något han fått med sig härifrån iom att han vuxit upp på vår gård med alla våra djur.
Funderar på vad exakt det är i låten "someone that i used to know" som min labbe reagerar på, han blir alltid helt tossig när den låter spelas! Till den grad att vi brukar stänga av radion om låter spelas. Han reagerar inte på ljud annars.. och våran andra hund reagerar inte på låten.
Hade varit intressant om han kunde berätta vad det är han inte tycker om med den! Jäkla skit att hundar inte kan prata
Ja, Tage passar perfekt härTage verkar ju ha fått det liv hos dig som han är ämnad för. Jag undrar varför vissa raser bevaras, eller hur man nu ska uttrycka det, mer än andra?
Appropå ceskyn så tycker jag att rasbeskrivningen på skk är så otroligt rar och lockande.
Det finns visst valpar nu...
Ja, Tage passar perfekt här
Det verkar ju tyvärr vara så att om en ras bli populär så blir den "förstörd", alltså att många oseriösa börjar avla och sen kan det snabbt gå utför.
Oh, spännande! Köp säger jag Kan locka dig med en film från Zvantes glansdagar, han var tre år då (och väldigt långhårig och skitig ).
Hihi ja Och tack!Fick piggmörten en vägran på sista hindret?
Han är/var underbar och det är med hundar som med barn: Ju skitigare desto roligare har man haft.
Min man skulle nog flytta ut mig eller sig själv i något uthus om jag ens andades om en hund till.