Uppdatering och snackistråd 4

Ja men hur kan man minnas fel och tro att man har varit på Strömsholm och gjort Mentalbeskrivning av blandrashund och dessutom flera gånger, och inte komma ihåg att man var där och röntgade.
Kanske bara är jag men jag tycker det är ganska stor skillnad på att gå en MH-bana i naturen med en beskrivare och publik mot att röntga en hund inne på en klinik av en veterinär klädd i scrubs?
Men händelserna är kanske förvillade lika varandra :grin:
Hm...vad gör jag på mitt jobb egen. En gång i tiden var jag en enkel b-figurant, så jag kanske går runt och mentalbeskriver hundar hela dagarna. Utan att jag vet :cautious:

För övrigt är jag beredd att strypa lagotton. Makaroner, morötter och lite färskfoder (fast det var lite märkligt tycker hon, själva färskfodret) äter hon. Och är pigg och glad och busig och tigger massor med torrfoder på promenaderna :banghead:
Borde vara förbjudet att skrämma slag på sin redan psykiskt instabila matte :mad:
(sen hur länge njurarna håller på färskfodret återstår att se, kanske rör sig om veckor ändå).

Funderar på vad exakt det är i låten "someone that i used to know" som min labbe reagerar på, han blir alltid helt tossig när den låter spelas! Till den grad att vi brukar stänga av radion om låter spelas. Han reagerar inte på ljud annars.. och våran andra hund reagerar inte på låten.
Hade varit intressant om han kunde berätta vad det är han inte tycker om med den! Jäkla skit att hundar inte kan prata:p

Gah. Fick punka på väg från jobbet, blev en del trassel eftersom jag tydligen inte har grejer i bilen för att byta däck (däremot har jag reservhjul i bilen.. lyckat). För att inte komma för sent till fysioterapeutbesöket fick även Aysu följa med. Hon var jätteglad. Ebrah visade åter igen hur.. eh.. inte väluppfostrad hon är. Vi fick i princip ha brottningsmatch för att kunna känna igenom hela henne. Nu är hon övertrött, jag mentalt slutkörd och rejält jäkla hungrig. Har en pizza i ugnen åtminstone... Nåja. Jag är i alla fall så otroligt tacksam över att kunna ta hundarna till just den fysioterapeut som vi nu var hos. Hon är tokbra. Dessutom hade vi liten minibuketräff eftersom en annan bukefalist hade tiden efter mig :D

Ja, det är ju intressant det där hur mycket av hundrasens ursprungliga egenskaper som faktiskt finns kvar idag. Ceskyn är ju framavlad som grythund men det är ingen som jagar med dem idag, inte i Sverige iaf. Det har blivit en ren sällskapsras, om än en lite skarpare sådan iom att det ändå är en terrier. Schnauzern verkar ha behållit fler egenskaper från förr, den var lite "alltiallo" på gårdarna i Tyskland. Vakt- och jaktinstinkten (de är duktiga råttjägare, det räknas väl också in som jakt antar jag) är väldigt närvarande i rasen fortfarande. Min Tage är även otroligt duktig med smådjur, vet dock inte om det är en medfödd egenskap eller något han fått med sig härifrån iom att han vuxit upp på vår gård med alla våra djur.

Tage verkar ju ha fått det liv hos dig som han är ämnad för. Jag undrar varför vissa raser bevaras, eller hur man nu ska uttrycka det, mer än andra?
Appropå ceskyn så tycker jag att rasbeskrivningen på skk är så otroligt rar och lockande.
Det finns visst valpar nu...

Funderar på vad exakt det är i låten "someone that i used to know" som min labbe reagerar på, han blir alltid helt tossig när den låter spelas! Till den grad att vi brukar stänga av radion om låter spelas. Han reagerar inte på ljud annars.. och våran andra hund reagerar inte på låten.
Hade varit intressant om han kunde berätta vad det är han inte tycker om med den! Jäkla skit att hundar inte kan prata:p

Hehe, vad gör han då? Kan tänka mig att det är lite ljust tonläge i den låten, det kommer säkert åt någon frekvens, typ. :D

Nu spelas dessa låtar inte så ofta på radion längre, men min hund reagerade till slut redan på introna till låtar med Martin Stenmarck (den där Jag kommer inte hem i kväll) och E.M.D. Och reklamlåten (opera) för Dr. Oetker. Han ylar, och innan de börjar sjunga blir han orolig och på helspänn. Haha, det är ju komiskt, men tänk om det gör ont i hans öron. O_o Eller nåt.

Tage verkar ju ha fått det liv hos dig som han är ämnad för. Jag undrar varför vissa raser bevaras, eller hur man nu ska uttrycka det, mer än andra?
Appropå ceskyn så tycker jag att rasbeskrivningen på skk är så otroligt rar och lockande.
Det finns visst valpar nu...
Ja, Tage passar perfekt här :heart
Det verkar ju tyvärr vara så att om en ras bli populär så blir den "förstörd", alltså att många oseriösa börjar avla och sen kan det snabbt gå utför.

Oh, spännande! Köp säger jag :D Kan locka dig med en film från Zvantes glansdagar, han var tre år då :love:(och väldigt långhårig och skitig :laugh: ).

Ja, Tage passar perfekt här :heart
Det verkar ju tyvärr vara så att om en ras bli populär så blir den "förstörd", alltså att många oseriösa börjar avla och sen kan det snabbt gå utför.

Oh, spännande! Köp säger jag :D Kan locka dig med en film från Zvantes glansdagar, han var tre år då :love:(och väldigt långhårig och skitig :laugh: ).

Fick piggmörten en vägran på sista hindret?
Han är/var underbar:love: och det är med hundar som med barn: Ju skitigare desto roligare har man haft.
Min man skulle nog flytta ut mig eller sig själv i något uthus om jag ens andades om en hund till. :meh:

Fick piggmörten en vägran på sista hindret?
Han är/var underbar:love: och det är med hundar som med barn: Ju skitigare desto roligare har man haft.
Min man skulle nog flytta ut mig eller sig själv i något uthus om jag ens andades om en hund till. :meh:
Hihi ja :love: Och tack!
Äh, en cesky är ju jätteliten. Tar ingen plats alls :D

Fick precis PM till debuten i Heelwork to Music nästa vecka. Bra att man inte ens gjort ett programm ännu :grin:
Låt är bestäm, men inte klippt. Jag vet också vilka positioner som ska ingå och har lite tankar kring olika övergångar mellan positionerna. Men att bestämma mig och sätta ihop ett program har tydligen inte legat på min priolista senaste månaden...dags att ta tag i det kanske :angel::cautious:

Gick med i ortens BHK i dag. Ska bli kul och se hur den här klubben är :)
Sen surnade jag till när jag såg att jag sett fel på månad för den kurs jag tänkte anmäla mig och Shiloh till. Den hinner börja innan hon kommer så vi får vänta ända till i höst innan vi kan gå valpkurs. Då är hon ju redan "gammal" iom att hon är 16 v när hon kommer :(

Just nu går alla mina pengar till veterinärbesök, känns det som. Förut var det ju flera vändor med Bentleys öga, som lyckligtvis visade sig vara Horners syndrom så det har redan i princip självläkt. Nu har det varit Rovers tur, han har kliat sig om nosen och det har kommit varigt slem ur ena näsborren. Någon tecken på smärta har han inte visat alls men han går ju redan på smärtstillande för höfterna.
Så idag blev det noggrann röntgen och det verkar finnas kvar en pytteliten rest av roten från den tand som han fick bortopererad för ett par år sedan. Först tänkte veterinären, som känner Rover sedan gammalt och också var den som opererade bort tanden från första början, remittera oss till en klinik med tandröntgen för att vara säker på att få bort allt. Men sedan undrade han hur Rover mår i övrigt och jag sa som det var - det märks att han har problem med höfterna och efter sommaren ska han få somna in. Då tyckte vet att det var bättre att pröva om bara en antibiotikakur skulle få bukt med problemet. Om inte så kan han operera Rover gratis på den vanliga kliniken för att han "inte lyckades förra gången".

Det är jätteskönt att ha en så bra och trevlig veterinär men det ändrar inte det faktum att besöket där och inköp av antibiotika(som med tanke på priset borde innehålla nermalda diamanter) gör att jag bara har ett par hundralappar kvar på kontot.

God kväll...eller natt, kanske jag ska säga! Sitter på jobbet och funderar på hur jag är funtad egentligen? Nu måste jag snart bestämma mig för vad jag ska ha, höll på att lägga in ett intresse på en S:T Bernhardtik som skulle omplaceras, syskonen omplacerats redan gm Hundstallet. :nailbiting: ...det har regnat konstant i några dagar hemma och tillsammans med snösmältningen har det gjort hela gården till en myr. Suckar duktigt över hur skitig bc:n är, förstå hur mycket skit som fastnar på en S:T Bernhard!!!:eek:

.....nej, jag kom på det i tid så jag scrollade bort annonsen fort som f...:laugh:

Aldrig har en hund varit så kränkt.

16758080-1308-4666-8768-44985D6177DB_zpsldmjqm2w.jpg

HAHAHAHAHAHAHA :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka