Uppdatering och snackistråd 4

Aldrig har en hund varit så kränkt.

16758080-1308-4666-8768-44985D6177DB_zpsldmjqm2w.jpg

HAHAHAHAHAHAHA :rofl:

Hon blev ju ännu sötare. :D
(Jag vill klippa Tonto med maskin och enbart lämna huvud och svans.)

Hon blev ju ännu sötare. :D
(Jag vill klippa Tonto med maskin och enbart lämna huvud och svans.)

Haha, nja! När det växer till sig blir hon söt som korthårig, då ser hon ut som en valp! :love: Men just nu ser hon mest ut som en rugguggla som blivit överkörd med gräsklipparn!
Förra sommaren var det flera okända som gick fram och frågade "Åååh, är det en valp? Hur gammal är hon? :love:"
"Hon är snart tre.. år..!" :angel: :D

Hade helst klipps henne med maskin.. Men har ingen och dom jag provat har varit för dåliga. Har interåd att köpa en ordentlig för flera tusen.

Haha, nja! När det växer till sig blir hon söt som korthårig, då ser hon ut som en valp! :love: Men just nu ser hon mest ut som en rugguggla som blivit överkörd med gräsklipparn!
Förra sommaren var det flera okända som gick fram och frågade "Åååh, är det en valp? Hur gammal är hon? :love:"

Hade helst klipps henne med maskin.. Men har ingen och dom jag provat har varit för dåliga. Har interåd att köpa en ordentlig för flera tusen.
Har du ingen fårägare i närheten?

Synd att du inte bor i stockholm! Jag har både maskin till häst och en mindre som jag klipper mammas pudel med. :laugh:

Växer hennes päls ut fint efter att du klippt ner henne? Oroar mig att Tontos päls skulle bli ful om jag skulle klippa ner honom...
Jag tycker inte att jag har märkt någon skillnad på hennes päls faktiskt.. Men hon ska ju aldrig ställas ut och har redan kass päls (ingen underull), så har inte haft jättemycket koll.. På bilder syns det iaf ingen skillnad :) Vad är det som kan bli fult när man klipper ner dom? Kanske är skillnad på om man klipper med sax eller maskin i så fall?

Jag tycker inte att jag har märkt någon skillnad på hennes päls faktiskt.. Men hon ska ju aldrig ställas ut och har redan kass päls (ingen underull), så har inte haft jättemycket koll.. På bilder syns det iaf ingen skillnad :) Vad är det som kan bli fult när man klipper ner dom? Kanske är skillnad på om man klipper med sax eller maskin i så fall?

Mina föräldrars Golden klipps varje år med maskin och nu börjar han bli lockig i pälsen, så det är väl det jag oroar mig för.

Mina föräldrars Golden klipps varje år med maskin och nu börjar han bli lockig i pälsen, så det är väl det jag oroar mig för.
Ah, okej. Men det kan väl vara för att Goldens inte har spikrak päls, tänker jag. Vår golden blev ofta lite lockig när han var blöt, berner sennen(arna?) likaså. Det borde inte vara något problem på en hund som inte har tendens till självfall?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka