Uppdatering och snackistråd 4

O ni allvetande hundmänniskor.... Finns det verkligen ett MH för blandraser. Och då menar jag MH...inte BPH.

Personen påstår att på Strömsholms djurklinik går det utmärkt att Mh-beskriva blandraser och man får ett papper som det står MH på. :confused:
:confused: Veterinärer MH-beskriver ju inte ens? Kanske har fått fel bokstäver för sig, HD-röntgen ska det kanske vara :rofl:

:confused: Veterinärer MH-beskriver ju inte ens? Kanske har fått fel bokstäver för sig, HD-röntgen ska det kanske vara :rofl:
Närå...jag har frågat för att säkerställa att det är så här och precis detta hävdar personen...i skrift på en rassida att så här är det. Personen lär ha MH-testat sina oreggade hundar på strömsholm djursjukhus och fått det på papper där det står MH på
(På våra MHn står det iofs "Protokoll Mentalbeskrivning" på och inte "MH":angel:)

Ändrar mig :p
Från svenska brukshundklubbens hemsida
Alla hundägare med hundar registrerade i SKK har möjlighet att anmäla sin hund till MH och de ger hundägaren en bra bild av vem hunden är i andra änden av kopplet. Rätt att delta har även oregistrerad hund som ska provas i verksamheten för samhällsnyttiga hundar, efteruppvisande av intyg från utbildaren.

BPH får däremot även oregistrerade göra om de har godkänd tävlingslicens.

Ändrar mig :p
Från svenska brukshundklubbens hemsida

BPH får däremot även oregistrerade göra om de har godkänd tävlingslicens.
Jag har frågat extra om det inte är BPH hen gjort. Svaret var "Det står MH på papperet".

Har det funnist nått försöksprojekt eller liknande?

Jag har för mig att man får beskriva blandras om man inte tar upp plats för SKK-registrerad ras. Första tjing har brukshundar, andra tjing har SKK-reggade som ska tävla bruks (och därför måste ha ett MH) men jag tror inte det finns nåt förbud för blandraser att göra MH.
På sin hemmaklubb har man garanterad plats för att genomföra MH med sin SKK reggade hund.

Sen kan man ju smöra in sig, en polare till mig smörade in sig på både sin BK o lokala SVaK o gick förhund med sina två oreggade bäcäs på både dåvarande LP samt MH.
Smörade genom att agera funktionär o figge samt sekreterare på diverse prov/tävlingar. Naturligtvis utan protokoll.

Hahahaha....du hade nästan rätt. Personen "mindes fel" och det var vist röntgen som gjordes på Strömsholm :rofl:

MH är tydligen gjort ändå..nu på nått ställe som inte nämns vid namn, av en person från FM som nu är hundpsykolog. Lagom hemligt och diffust gjort av en jättekompetent person typ........:cautious:

:eek::rofl::rofl:

Men alltså, då är jag en elefanttandläkare :meh:
Ja men hur kan man minnas fel och tro att man har varit på Strömsholm och gjort Mentalbeskrivning av blandrashund och dessutom flera gånger, och inte komma ihåg att man var där och röntgade.
Kanske bara är jag men jag tycker det är ganska stor skillnad på att gå en MH-bana i naturen med en beskrivare och publik mot att röntga en hund inne på en klinik av en veterinär klädd i scrubs?
Men händelserna är kanske förvillade lika varandra :grin:

Ja men hur kan man minnas fel och tro att man har varit på Strömsholm och gjort Mentalbeskrivning av blandrashund och dessutom flera gånger, och inte komma ihåg att man var där och röntgade.
Kanske bara är jag men jag tycker det är ganska stor skillnad på att gå en MH-bana i naturen med en beskrivare och publik mot att röntga en hund inne på en klinik av en veterinär klädd i scrubs?
Men det vet du väl att vi hundidioter är fanatiker o bara är ute efter att idiotförklara alla vanliga hundkunniga svensons.:angel:

Tycker det är jättesvårt att minnas vilket som är vilket.
Är det HDkoll jag ska göra ute på landet hos min uppfödare tsm med hans syskon eller`? :confused::confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka