Stänger in hunden som inte ska träna (i annat rum/i bilen helst. Stoja skäller om jag har henne uppbunden bara). Men det är vid träning, märker inget i vardagen så sett.
Det gör jag också. Men han han sitter och morrar i rummet intill.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stänger in hunden som inte ska träna (i annat rum/i bilen helst. Stoja skäller om jag har henne uppbunden bara). Men det är vid träning, märker inget i vardagen så sett.
Ja, det är ju intressant det där hur mycket av hundrasens ursprungliga egenskaper som faktiskt finns kvar idag. Ceskyn är ju framavlad som grythund men det är ingen som jagar med dem idag, inte i Sverige iaf. Det har blivit en ren sällskapsras, om än en lite skarpare sådan iom att det ändå är en terrier. Schnauzern verkar ha behållit fler egenskaper från förr, den var lite "alltiallo" på gårdarna i Tyskland. Vakt- och jaktinstinkten (de är duktiga råttjägare, det räknas väl också in som jakt antar jag) är väldigt närvarande i rasen fortfarande. Min Tage är även otroligt duktig med smådjur, vet dock inte om det är en medfödd egenskap eller något han fått med sig härifrån iom att han vuxit upp på vår gård med alla våra djur.Idag på vår långpromenad tänkte jag på @Migo och Fridolf och vallhundar och andra hundar i övrigt som få utlopp för sina naturliga instinkter. Plötsligt tyckte jag synd om min stora terrier vars jaktinstinkt jag gör allt för att dämpa. Han skulle vara en värdelös jakthund, det är inte det men han är så mycket någonstans mittemellan sällskapshund och brukshund med jakt.
Jag funderade över avel och hur man försöker passa in fyrkanter i cirklar och plötsligt fick jag sådant enormt dåligt samvete.
Airedalen är framavlad av olika terrierraser med en stor del utterhund i syfte att få fram en självständig hund för utterjakt. Den var tillsammans med collien den första brukshunden i Sverige så i botten är det en användbar ras som man antagligen senare avlat för utseendet och utställning. Eller också visade det sig att andra hundar lämpade sig bättre för bruks- och tjänst. Vad vet jag...
Stackarna, måste vara rätt skrämmandeDet är mest ett ganska högljutt kaos faktiskt, alla mammorna kastar sig ut till gröngräset och äter maniskt i en halvtimme, och alla 90 lammen står kvar precis vid porten och skriker som galningar. Det tar några dagar innan de uppskattar den nya lekparken
Nejdå det ligger kvar.Men jag saknar mitt PM som jag sett fram emotJag skrev fel - jag menar givetvis Vetbase om mops (bild på två mopsar). Men nu är tråden rejält rensad ser jag !
@dobbis - envåldshärskare verkar ha suddats bort men du är fortfarande kvar i gruppen - tänka sig
Hahaha, har du inte fått PM - skumtNejdå det ligger kvar.Men jag saknar mitt PM som jag sett fram emot
Tänkte träna lite lydnad idag på promenaden. Gick inget vidare. Förmodligen var hon lite understimulerad efter ett par lugnare dagar och det bubblade över i hjärnan. Så blev lite parkour och specialsök istället! Har upptäckt en app som gör att det är lättare att klippa ihop videor och redigera på telefonen. Så nu finns risk att videoskapandet spårar ur
Söt hon är!
Vad heter appen? Är verkligen i behov av en sån!
Söt hon är!
Vad heter appen? Är verkligen i behov av en sån!
Se det som en komplimang. Han delar ju ut pm som godis på påsk. Du är med i en mycket mer unik skaraNejdå det ligger kvar.Men jag saknar mitt PM som jag sett fram emot
Gnällvarning på den här årstiden... Eller nej, årstiden älskar jag men inte vad den gör med min lägenhet. Sand och grus dras in så det känns skitigt direkt efter dammsugning igen. Stoja fäller och jag kan dessutom konstatera att mattan vi lagt ut (efter senaste fällningen) är hopplös i kombination med just fällning. Ljus matta där allt lägger sig ovanpå och svart hundpäls...