Uppdatering och snackistråd 4

Njuter av de sista timmarna med dogsen. Vi har parkerat oss i soffan med en kaffekopp. Om några timmar åker sonen och jag till Dalarna för lite sportlov och skidor veckan ut.
Ska även träffa en valpköpare som lustigt nog kom från samma by!!
På torsdag kl 10.00 är det UL av tiken. Nu skulle jag bli chockad om hon var tom för så mycket visar på att hon är dräktig men man vågar ju inte jubla förens UL är gjort.
5 valpar är förbokade plus att vi har reserverat två tikar till oss själva. Så det känns jäkligt nervöst :nailbiting:
känns inte kul att åka ifrån katten men sambon fixar ju detta minst lika bra. Bara jag som har lite kontrollbehov:angel:
Lilla Alf äter bättre nu. I går kväll kom han tom och tiggde kött vid spisen (tillsammans med övriga flocken) och han fick så han åt riktigt bra. Misstänker att vi kommer få en katt med en hel del ovanor när detta är över:meh:

Tyst nu, inte skrämma @Monstermom! :nailbiting:

Jag kan för övrigt säga att jag empiriskt testat andra gräsliga besvär i de regionerna. Dock utan kramper :p
Men herregud, hemorrojder är ju inte farligt!

Jag får tydligen be om ursäkt för att jag nämnde det, hade jag haft minsta misstanke om att det kunde vara skrämmande hade jag inget sagt. Och jag är väl bekant med både hemorrojder och medförande kramp.

@Voff: Det finns alltid möjlighet till fika här så hojta om det passar :)
Åh...hade så gärna gjort det men vi passerar inte dig på närvägar:(
Vi hoppas dock på en tur upp i höst, sambon och jag inklsive ALLA hundarna (även de två valpisarna som vi ska behålla) när vi är klara med båda kullarna. Det blir vår semester för i år eftersom vi får hålla oss hemma från mars till september:angel:

@Voff: Äsch då :p

Åker ni husvagn/husbil till hösten? Då får ni gärna stanna till här, jag har en stor parkering. Katterna kommer ni inte att se, med så många hundar kommer de förnärmat gömma sig på övervåningen :D

@Voff: Äsch då :p

Åker ni husvagn/husbil till hösten? Då får ni gärna stanna till här, jag har en stor parkering. Katterna kommer ni inte att se, med så många hundar kommer de förnärmat gömma sig på övervåningen :D
Vi kommer att åka bil+hundkärra och så bor vi i Orsa. Har möjlighet att låna ett hus där. Så gör vi utflykter i stället. 4 hundar i en husvagn var av två valpar som troligtvis inte är helt rumsrena ännu....nä, då skjuter jag mig hellre :p
sambon har ju inte fått sett gruvan ännu så ett besök i Falun kan vi nog fixa isf. Vi får väl fika och passa hundarna om han ska ner i underjorden :D

Åh, jag fick precis världens roligaste betyg på betingad association! :love:
Ute på promenad (med rejält understimulerad hundstackare, jag är så förbannat förkyld! :arghh:), jag ser att det är en karl som står och pysslar på en uppfart halvt dold bakom några buskar som Monster inte kommer att kunna se förrän de är jämsides pga staket i ögonhöjd för honom. Tänker att det blir bra träning, ingen som helst input från mig nu utan bara låta honom upptäcka karln själv och så ser jag hur han spontant reagerar. Monster går ca 3m framför mig så han ser inte var jag tittar. Så kommer vi upp i höjd med uppfarten och där visar sig stå en till karl, dold bakom ett träd precis i vägkanten! Så Monster upptäckte honom när de var ungefär två dm ifrån varandra... Monster hajar till lite av överraskning och så kutar han bort till matte och säger "Jag har sett en GODIS!!! :bump:", så jäkla glad! :D

Men herregud, hemorrojder är ju inte farligt!

Jag får tydligen be om ursäkt för att jag nämnde det, hade jag haft minsta misstanke om att det kunde vara skrämmande hade jag inget sagt. Och jag är väl bekant med både hemorrojder och medförande kramp.

Grejen är att jag är löjligt nojig när det gäller Monsters hälsa, inte behöver du be om ursäkt! Alla vet att det är jag som är ute och cyklar (inklusive jag själv :o), men jag blir lite... knäpp. Det hänger väl ihop med min paniska fobi för att ta honom till veterinären... Och det finns ju ingen brist på skräckhistorier med hundar som fått anala problem, det är inte ett tacksamt område att operera i och till synes banala problem har lett till avlivning i flera fall jag känner till. Men det handlar ju som sagt om mina nojor, inte att du gjort något fel! :o

Vet inte om det passar här eller i dejtingtråden men fick just frågan: Wow, hur vågar du lyfta hunden? Alltså, varför skulle jag inte våga lyfta min egen hund? Jaja, han är en sån där livsfarligt dödlig mördarkamphund men någon måtta på folks rädsla får det väl ändå vara.

Vet inte om det passar här eller i dejtingtråden men fick just frågan: Wow, hur vågar du lyfta hunden? Alltså, varför skulle jag inte våga lyfta min egen hund? Jaja, han är en sån där livsfarligt dödlig mördarkamphund men någon måtta på folks rädsla får det väl ändå vara.

What!? :rofl::rofl::rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30