Uppdatering och snackistråd 4

Det är så mycket känslor i den lilla kroppen som vill pysa ut! @mandalaki

Om man raderar resten ser det där ut att handla om mig :love:

Den här lilla var också väldigt älsklig. Jag sa att jag hade hört* att vinthundar är som katter och då blev dagmatten entusiastisk och sa att det stämde, hon hade haft massor med katter och den här hunden var likadan.

När jag gick (från dagmattens lilla butik) stod hon vid disken med hunden i famnen, hunden hade borrat in nosen i hennes sjal och satt och sov. Det var faktiskt väldigt kattlikt :love:

* hört = läst på Buke :angel:

Nä, inte så länge det är normal rumstemperatur och de fått vara i möbler.

Jag tycker att du ska ta och pussa lite salukis någon gång ;)
Jag är inte säker på att jag någonsin sett en saluki! De kanske inte är vanliga i stan? Jag känner någon som hade en, men hon bodde på landet och jag träffade aldrig hennes hund.

Jag är inte säker på att jag någonsin sett en saluki! De kanske inte är vanliga i stan? Jag känner någon som hade en, men hon bodde på landet och jag träffade aldrig hennes hund.
De är inte vanliga öht. Det finns ca 1000st i Sverige, men eftersom "alla" har minst två (många har 5-10 hundar) så finns det långt ifrån 1000 salukiägare :D
Med "stan" så känner jag mig förvirrad just nu, är det Sthlm du menar? Det finns en och annan som bor i stan i så fall, men lättast är om du kommer på buketräff eller åker någon mil norrut så att du krockar med mig och mina galningar i en skog någonstans ;)

De är inte vanliga öht. Det finns ca 1000st i Sverige, men eftersom "alla" har minst två (många har 5-10 hundar) så finns det långt ifrån 1000 salukiägare :D
Med "stan" så känner jag mig förvirrad just nu, är det Sthlm du menar? Det finns en och annan som bor i stan i så fall, men lättast är om du kommer på buketräff eller åker någon mil norrut så att du krockar med mig och mina galningar i en skog någonstans ;)
Gbg, dessvärre ... Men bara 1000 individer? Det förklarar nog saken.

Åh jag har typ PANIK! Mina hundars dagmatte kläckte ur sig idag att hundarna nog inte kommer kunna vara där så länge till. Jag har hela tiden vetat att det finns en risk för att det inte funkar längre (arbetslösa, kan ju få jobb när som) men har väl förträngt det sålänge. Nu vill jag helst börja gråta, dra täcket över huvudet och stanna där för alltid med mina fluff :cry:

Hur GÖR man egentligen för att hitta bra dagpassning? Jag har annonserat på FB bland vänner, lagt ut i olika FB-grupper. Annons på grannar.se osv.. Nu lade jag ut på blocket också. Har fått lite napp, några som inte passat alls och så någon som känts ok men inte klockren.
Fan hundlivet blev så jävla komplicerat när jag separerade. Iallafall på den här fronten. Just nu katastroftänker jag och överväger allt från att flytta tillbaka till min fd till att säga upp mig från jobbet O_o

Åh jag har typ PANIK! Mina hundars dagmatte kläckte ur sig idag att hundarna nog inte kommer kunna vara där så länge till. Jag har hela tiden vetat att det finns en risk för att det inte funkar längre (arbetslösa, kan ju få jobb när som) men har väl förträngt det sålänge. Nu vill jag helst börja gråta, dra täcket över huvudet och stanna där för alltid med mina fluff :cry:

Hur GÖR man egentligen för att hitta bra dagpassning? Jag har annonserat på FB bland vänner, lagt ut i olika FB-grupper. Annons på grannar.se osv.. Nu lade jag ut på blocket också. Har fått lite napp, några som inte passat alls och så någon som känts ok men inte klockren.
Fan hundlivet blev så jävla komplicerat när jag separerade. Iallafall på den här fronten. Just nu katastroftänker jag och överväger allt från att flytta tillbaka till min fd till att säga upp mig från jobbet O_o

Du bor långt ifrån mig va?

Usch så trötta både jag och Lex är på detta förbaskade klobrott.. Vädret gör att det aldrig riktigt hinner bli någon ny hinna runt pulpan .. Och det bara kryper i hela kroppen på honom! Han vill uuuuuut.
Förbaskade skador:down:

Jobbig situation :down: Har du frågat arbetslösa grannar och hundägare du vet inte gör något på dagarna?

Annons på universitetet/LiUs anslagstavla? MatNats fb-grupp (tänker etologer...)?

TIllägg: Nackdelen är väl att studenter kanske har väldigt olika med tid beroende på kurs.

Dagens blocket: Hundtoalett säljes. Fullt seriöst från privatperson (som alltså måste köpt den för att använda)

Annons på universitetet/LiUs anslagstavla? MatNats fb-grupp (tänker etologer...)?

TIllägg: Nackdelen är väl att studenter kanske har väldigt olika med tid beroende på kurs.
Tror inte man får lägga upp annons på LiU när man inte är student..
Och som du säger, svårt att veta hur det kommer bli tidsmässigt. Jag kommer stressa sönder mig om jag inte har en pålitlig lösning..
Jobbig situation :down: Har du frågat arbetslösa grannar och hundägare du vet inte gör något på dagarna?
Jag har inte bott här så länge, flyttade in vid jul. Känner inte några grannar..
Men har funderat på att sätta upp lapp på närmsta konsum!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
698
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj