Uppdatering och snackistråd 4

En vän hade en Såndäringa en gång i forntiden. Den hette Elvis.
Alltså, gerbiler är flockdjur och måste ha artfränder men förr i tiden visste man inte sånt :D

Vad är det då? Kan man ta i dom`? Ta ut en o fota! Finns det fler färger?
Lånade en bild av min vän Linah som också föder upp gerbiler, här är hennes Galaxy (15-MU122), dark eyed honey
KXwXxma.jpg

En väninnas hovslagare hade en schäfer som lyckades med att äta en av väninnas marsvin som hon hade i stallet (det var på sommaren). De hittade hunden i bakluckan på hovis bil med ett ben stickandes ut från mungipan. Hovis höll på att dö :D

Ännu värre när det inte är ens egna!

Usch, jag vet inte hur många såna storys våra hundar har lyckats med genom åren:p men det var inte hundarna som tog min systers marsvin iaf, det fixade min illerhona när hon var ute på ett litet äventyr:angel:

@mandalaki och @Red_Chili ...så enkelt som blötlägga det vanliga fodret får det givetvis inte vara. Är man katt ska man vara så krånglig det bara går :cautious:
Fick i honom 2 matskedar köttfärs nu:banana:
Tidigare i dag har han ätit ca 1,5 matsked torsk och 1,5 matsked köttfärs.

Mycket lättare med hundar. Släng nått på köksgolvet och de äter upp det på en nanosekund. Ätbart eller inte....

Min hund måste vara katt. Han spottar ut korv! (Och typ allt annat.) Å andra sidan, Tappar jag en bit gurka på golvet så jäklar ska han ha den! Men allt annat är skit.

Alltså, gerbiler är flockdjur och måste ha artfränder men förr i tiden visste man inte sånt :D

Lånade en bild av min vän Linah som också föder upp gerbiler, här är hennes Galaxy (15-MU122), dark eyed honey
KXwXxma.jpg
Aw, jag hade två gerbiler när jag var liten :love: Eller ja, jag och lillebror hade varsin. Min (Jonathan) åt lagom och motionerade ofta i sitt lilla hjul så han var jättefin, min lillebrors (Karlsson) åt för mycket, sprang aldrig i hjulet utan spenderade helst dagarna uppe på deras hustak så han var... lite tjockare :rofl:

Aw, jag hade två gerbiler när jag var liten :love: Eller ja, jag och lillebror hade varsin. Min (Jonathan) åt lagom och motionerade ofta i sitt lilla hjul så han var jättefin, min lillebrors (Karlsson) åt för mycket, sprang aldrig i hjulet utan spenderade helst dagarna uppe på deras hustak så han var... lite tjockare :rofl:
Underbara djur! :love: Helt förälskad, och skulle välja gerbil över hund vilken dag som helst :angel: Det är ju lätt att gå upp i vikt för de små djuren, men om man har stora akvarium med mycket spån brukar de hålla sig slimmade! Men om man mest har gerbiler från danska linjer som jag har är det helt omöjligt att få ner kräken i vikt, de avlar på gerbiler som ska väga 200 gram :cautious: Sorry för gerbilprat :o

Underbara djur! :love: Helt förälskad, och skulle välja gerbil över hund vilken dag som helst :angel: Det är ju lätt att gå upp i vikt för de små djuren, men om man har stora akvarium med mycket spån brukar de hålla sig slimmade! Men om man mest har gerbiler från danska linjer som jag har är det helt omöjligt att få ner kräken i vikt, de avlar på gerbiler som ska väga 200 gram :cautious: Sorry för gerbilprat :o
Det är väl för mycket öl och smörebrö runt midjan....

Haha, för min del är det lugnt - vad andra tycker om gerbilprat här vet jag inte :D Det var över 10 år sedan jag hade mina, hade haft de annorlunda idag. Men tror ändå att de hade ett fint liv :heart

Aha.....ingen aning men det skulle förklara en del. Det var ju en tant som ringde hit och var 100% säker på att Affe var vid hennes hus, 2 km bort. Vi var där och letade och la ut matspår. Kanske var det han ändå som var där och fick sig en törn på landsvägen. Enda sättet att komma hem var att gå över bron ute på den landsväg som går utanför vårt hus.
Oavsett så hoppas jag hankommer må bättre med omvårdnad och medicin :heart

Oh Gerbils ... Jag hade en i klassrummet for sisadar 15 ar sedan. Jag fick den av en annan larare som flyttade. Hon pratade med mina elever innan hon bara kom och stallde den pa en bank ... sa sedan var den klassens.:p En helt fantastisk liten herre som blev oerhort gammal for att vara gerbil (jag holl aldrig pa att bli av med den:eek:) Da vi hade tva katter hemma var det vissa problem, so klassen (arskurs 4) turades om att ta hem honom over helg och lov. Det var den mest uppskattade syssla de hade. :laugh:

I dag har vi tagit den sista promenaden i oknen pa "Indian" (Native American) reservatet dar vi bodde i en vecka. Hundarna kommer att sakna de langa promenaderna vi tog dar.

89391bce-3dbf-4aa9-88cc-f644e9291103_zpsihdoprwg.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård