Uppdatering och snackistråd 4

Jag åkte ner till Ullared i fredags för shopping och övernattning med syster, mamma och mormor. På vägen ner fick jag sms om att min man varit ute på en 1,5 timmar lång promenad med hundarna, och att jag skulle titta på instagram.

Då såg jag den här bilden :love:

160221-2.jpg

Barney (dvärgschnauzern i mitten) fyllde fyra så de hade kalas hemma :D!!

Hej jag heter Paxa och tycker att valpen är rätt okej att leka med, eller iallafall att valla. Men ibland så försöker den sno mina ben, fast det var ju valpens ben först, och då är det bäst att man låter jättefarlig så den blir rädd och springer iväg. Och ibland vill den leka med mig fast jag inte vill och då är det bäst att man ser ut som att man håller på och dör och försöka springa ifrån den, fast den bara springer efter ?! Och ibland så blir man fast i ett hörn, och då är det bäst att bita den lite..

Hej jag heter Zippo och tycker att valpen är äcklig och jobbig. Det går inte att äta sin mat eller vila för man måste hålla koll på den! Ibland är den i soffan, och då är det synd om mig för då kan inte jag vara i soffan. Eller ibland så kanske man kan offra sig.. Men den äckliga valpen tar alltid platsen närmast matte! Och så klättrar den på mig, och försöker snutta på min snopp. Bäst att se ut som man har sålt smöret men tappat pengarna. Men om den springer på golvet, då kan man ju döda den! Kul! Fast då blir matte sur.. Faaan då. Men idag var vi i skogen och då sökte vi godis tillsammans, det gick bra för den var så dålig så jag fick allt godis. Hejdå!

Mina hundar är sååå perfekta ihop med valpen. Eller inte :meh:

Haha stackars hundarna :p
Men det där brukar rätt snart lägga sig och bli bättre. Ingen av mina två hundar gillar valpar men jag är
ofta valpvakt när min uppfödare har någon kvar lite längre eller är osåld och de vänjer sig. Min ena brukar till och med börja leka med valparna trots att det i börja är både sura miner och toner när de kommer för nära.

Haha stackars hundarna :p
Men det där brukar rätt snart lägga sig och bli bättre. Ingen av mina två hundar gillar valpar men jag är
ofta valpvakt när min uppfödare har någon kvar lite längre eller är osåld och de vänjer sig. Min ena brukar till och med börja leka med valparna trots att det i börja är både sura miner och toner när de kommer för nära.
Hahaha! Ja, dom lär sig nog med tiden. Tycker redan det går bättre faktiskt. Men dom är lite roliga.. Jag förstår dem, jag gillar inte heller barn ;) Jag har dom inte ihop utan att jag ser dom hela tiden. Nagel i ögat är det som gäller, framförallt på min hane.

Men stackars liten, undra vad som kan ha hänt?
Troligtvis har han varit instängd hela tiden. Han kan ha skadat tänderna när han försökt gräva/bita sig ut eller om han hittat en väg ut på högre höjd och hoppat. Min gamla katt slog ut en tand vid ett högt nedhopp. Jag tror dock på det första eftersom det är sidotänderna som råkat illa ut.

En annan teori är att han blivit påkörd. Det förklarar dock inte att klorna fram är helt nedslitna (även sporrarna) dessutom har han inga skelettskador.

Troligtvis har han varit instängd hela tiden. Han kan ha skadat tänderna när han försökt gräva/bita sig ut eller om han hittat en väg ut på högre höjd och hoppat. Min gamla katt slog ut en tand vid ett högt nedhopp. Jag tror dock på det första eftersom det är sidotänderna som råkat illa ut.

En annan teori är att han blivit påkörd. Det förklarar dock inte att klorna fram är helt nedslitna (även sporrarna) dessutom har han inga skelettskador.
Stackars liten! Hur verkar han mentalt nu?

Stackars liten! Hur verkar han mentalt nu?
Han är trygg med oss och hundarna. Mentalt är han sig själv men väldigt slö. Hade inte oroat mig så mycket över all sömn och slöheten om han åt som han borde. Han äter och dricker, men väldigt, väldigt lite. Vi slutade med antibiotikan från och med idag för att se om aptiten kommer tillbaka. Han skulle äta antibiotikan tom tisdag. Men jusst nu är prio ett att han äter. Skulle luftrörsinfektionen komma tillbaka får vi behandla honom igen.

Han är trygg med oss och hundarna. Mentalt är han sig själv men väldigt slö. Hade inte oroat mig så mycket över all sömn och slöheten om han åt som han borde. Han äter och dricker, men väldigt, väldigt lite. Vi slutade med antibiotikan från och med idag för att se om aptiten kommer tillbaka. Han skulle äta antibiotikan tom tisdag. Men jusst nu är prio ett att han äter. Skulle luftrörsinfektionen komma tillbaka får vi behandla honom igen.
Ja, det låter inte bra att han inte äter. Han borde ju vara vrålhungrig. Får han smärtstillande mot smärtan i munnen?

Ja, det låter inte bra att han inte äter. Han borde ju vara vrålhungrig. Får han smärtstillande mot smärtan i munnen?
Han har fått smärtstillande tom igår morse. Sen var det slut och bedömningen var att han inte skulle ha den mer.
Han blev ju hög som etr höghus på det. Ramlade ur soffan, kelade med allt och inget. Verkade inte ha koll på nått. Så frågan är om inte det smärtstillande även dödade aptiten en del.

Han har fått smärtstillande tom igår morse. Sen var det slut och bedömningen var att han inte skulle ha den mer.
Han blev ju hög som etr höghus på det. Ramlade ur soffan, kelade med allt och inget. Verkade inte ha koll på nått. Så frågan är om inte det smärtstillande även dödade aptiten en del.
Vad har han fått för smärstillande? Vetergesic/Temgesic? Det kan de verkligen bli höga på....Hoppas han kommer igång med ätandet, fortsätt truga och tvångsmata om du måste.

Varit ute en timme och busat och lekt med hundarna på tomten. Serverade även en måltid i snön så de fick leta. Sen fick de varsitt tuggben inne och sen lekte de igen, men nu verkar de börja varva ner. Blir en kissning utanför dörren om en stund, innan jag åker till yogan. Hoppas på att labben kan vara lugn hemma denna gång och inte pilla på saker och ting som han brukar :cautious:

Efter att haft några hemska hundmöten under helgen hade vi turen att möta en lugn hund nu på eftermiddagskissen, och Lex skötte sig så bra! Han visade även en tendens att skvallra när vi såg hunden! Åh så bra det känns! Att skvallerträningen inte fungerar än när vi i princip krockar med en flock skällande chiuauor känner jag är ok då vi har en lång väg att vandra, men att han börjar visa tendens till att börja skvallra när vi möter en lugn hund ger mig hopp inför framtiden :D

Lille gubben ...jag tänkte att tandutdragningarna borde göra ont och att det kanske var därför han inte ville äta. Men har han fått smärtstillande så faller ju det. Han borde dessutom isåfall ha rusat fram till maten och sedan backat när han känt att det gör ont att tugga - men han låter ju snarare ointresserad av mat. Och det verkar konstigt när han kommer hem mager.

Vad har han fått för smärstillande? Vetergesic/Temgesic? Det kan de verkligen bli höga på....Hoppas han kommer igång med ätandet, fortsätt truga och tvångsmata om du måste.
Det var något i flytande form som kom färdigladdat i sprutor. Det skulle läggas på insidan kinden.

Lille gubben ...jag tänkte att tandutdragningarna borde göra ont och att det kanske var därför han inte ville äta. Men har han fått smärtstillande så faller ju det. Han borde dessutom isåfall ha rusat fram till maten och sedan backat när han känt att det gör ont att tugga - men han låter ju snarare ointresserad av mat. Och det verkar konstigt när han kommer hem mager.
Han ryggar undan för mat. Han åt i början. Blir bara mer svårmatat. Har provat m fisk, köttfärs, äggula....
Han får bara ära mjuk mat. Kattmat har han aldrig gillat i mjuk form. Han vill ha torrfoder.

Han ryggar undan för mat. Han åt i början. Blir bara mer svårmatat. Har provat m fisk, köttfärs, äggula....
Han får bara ära mjuk mat. Kattmat har han aldrig gillat i mjuk form. Han vill ha torrfoder.
Aha, då är det kanske därför han inte äter. Katter kan bli riktiga torrfoderknarkare. Det går förstås inte att blöta torrfodret för att få det mjukare?

@mandalaki och @Red_Chili ...så enkelt som blötlägga det vanliga fodret får det givetvis inte vara. Är man katt ska man vara så krånglig det bara går :cautious:
Fick i honom 2 matskedar köttfärs nu:banana:
Tidigare i dag har han ätit ca 1,5 matsked torsk och 1,5 matsked köttfärs.

Mycket lättare med hundar. Släng nått på köksgolvet och de äter upp det på en nanosekund. Ätbart eller inte....

@mandalaki och @Red_Chili ...så enkelt som blötlägga det vanliga fodret får det givetvis inte vara. Är man katt ska man vara så krånglig det bara går :cautious:
Fick i honom 2 matskedar köttfärs nu:banana:
Tidigare i dag har han ätit ca 1,5 matsked torsk och 1,5 matsked köttfärs.

Mycket lättare med hundar. Släng nått på köksgolvet och de äter upp det på en nanosekund. Ätbart eller inte....
Katter är smartare :angel:

Bra att du fick i honom lite, han måste vara vrålhungrig! Gillar han inte tonfisk? Mina kunde gå genom eld för det. Och tonfiskvatten är så praktiskt att slå på annan mat så att den luktar gott.

Malte och Ammo har varit på promenad och Ammo har fått en smaskig djurdel att tugga på :D Malte ligger och vilar sig på ett duntäcke jag tänkte att Ammo skulle kunna ha sitt köttben på, men det var självklart en Maltesäng! Spoilrar för att jag skäms över bildkvalitén och den stökiga bakgrunden :o
xWfA8mt.jpg

Säkerheterna själv, viktigt att vara reflexförsedd nu i mörkret
JXEku93.jpg

Ammo tar paus i slakten
HhiEzhP.jpg

Malte är väldigt konfunderad, vad var det som hände?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur