Uppdatering och snackistråd 4

Yes - nu har Nordens (åtminstone Sverige och Norge kollade) sista exemplar av Hööks softshell reflextäcke i storlek 35 kommit till min Hööksbutik. Wohooo för bra service, då dom efter lite detektivarbete hittade ett ex i Norge där dom sen i sin tur skickade över det hit :)

Haha, sådär gör Ladda också :D
Om vi sitter uppe länge så går hon upp och lägger sig i sängen när hon är trött :laugh:

När vi kommer hem på kvällarna, så får Pästen sin kvällsmat och sen går hon direkt upp och lägger sig. Spelar ingen roll om det är kl. 19 eller 22... sen ligger hon där uppe medans jag stökar med annat eller kollar på tv. Mycket social och trevlig hund :banghead::p

Vad hundarna säger nu efter 1 1/2 timme i skogen där de kunde rejsa runt i princip hela tiden (förutom lite uppvärmning och nedvarvning i början och slutet)? Absolut ingenting :D

hade jag inte vetat att det fanns hundar här i hemmet så hade jag aldrig märkt det :p De hade vilodag igår, så idag var det full fart mest hela tiden. Rejäl lunch fick de också när vi kom hem. Tror att jag kommer kunna städa i lugn och ro nu. Så kul att behöva sopa och dammsuga upp allt grus som de släpar in...

Efter en del böjande, sträckande och dragande hit och dit så är den inledande diagnosen sträckning i höften och vi har blivit ordinerade smärtlindrande och koppelvila i en vecka.

12733997_1005307772882913_8915736570365962060_n.jpg

När vi kommer hem på kvällarna, så får Pästen sin kvällsmat och sen går hon direkt upp och lägger sig. Spelar ingen roll om det är kl. 19 eller 22... sen ligger hon där uppe medans jag stökar med annat eller kollar på tv. Mycket social och trevlig hund :banghead::p

Hahaha :D
Laddas smärtgräns går vid 23 typ, är vi fortfarande vakna då så blänger hon på oss och klampar upp på ovanvåningen :laugh:

Haha, sådär gör Ladda också :D
Om vi sitter uppe länge så går hon upp och lägger sig i sängen när hon är trött :laugh:
Haha :D Alltså, det är ju väldigt gulligt. Men Zvante är en sur gammal terrier så det var inga glada miner när jag skulle få med honom på kvällsrundan sen :p

Efter en del böjande, sträckande och dragande hit och dit så är den inledande diagnosen sträckning i höften och vi har blivit ordinerade smärtlindrande och koppelvila i en vecka.

12733997_1005307772882913_8915736570365962060_n.jpg
Om ni har en bra fysioterapeut inom rimligt avstånd så kan det vara lämpligt att besöka en sådan också. Muskelskador blir inte helt bra av att vila, de behöver behandlas.

Om ni har en bra fysioterapeut inom rimligt avstånd så kan det vara lämpligt att besöka en sådan också. Muskelskador blir inte helt bra av att vila, de behöver behandlas.
Har funderat i de banorna redan, finns en dam en bit utanför Malmö som pysslar med sånt, är dock svårt att veta vilka som är bra och inte.

Har funderat i de banorna redan, finns en dam en bit utanför Malmö som pysslar med sånt, är dock svårt att veta vilka som är bra och inte.
Bäst är att kolla vilka utbildningar de har och sedan kolla vad som ingår i utbildningen. Jag har sett vissa fysioterapeututbildningar som (åtminstone av kursbeskrivningen att döma) innehåller mindre mängd plugg kring muskler än vad min massörutbildning gör, istället har det varit fokus på olika behandlingsformer. Hur de ska kunna behandla utan kunskap om muskler vet jag inte, men ja... Den enda jag känner till som är riktigt bra finns tyvärr i Sthlm. Visserligen åker folk till henne från Skåne också, men jag förstår ju om folk vill hitta någon fysio som är på närmare håll.

Vet ni vad mina hundar hittade när jag var ute och red med dem nyss? Jo, en hästsvans. Alltså en avhuggen svans från en isabellfärgad ponny:eek::confused:

Jag har så många frågor över detta?! Hur hamnade hästsvansen på åkern? Var finns ponnyn? Lever ponnyn? Troligtvis inte, men ändå:eek:

Bäst är att kolla vilka utbildningar de har och sedan kolla vad som ingår i utbildningen. Jag har sett vissa fysioterapeututbildningar som (åtminstone av kursbeskrivningen att döma) innehåller mindre mängd plugg kring muskler än vad min massörutbildning gör, istället har det varit fokus på olika behandlingsformer. Hur de ska kunna behandla utan kunskap om muskler vet jag inte, men ja... Den enda jag känner till som är riktigt bra finns tyvärr i Sthlm. Visserligen åker folk till henne från Skåne också, men jag förstår ju om folk vill hitta någon fysio som är på närmare håll.
Med tanke på att jag inte har bil utan att vi måste förlita oss på kollektivtrafik så är det ett absolut måste att det är inom normalt buss-avstånd. Att åka genom 1/3 av Sverige för sånt är inget min ekonomi pallar tyvärr så jag får gräva lite i vad som finns på närmare håll.

En klubbkompis ringde och släpade ut mig och Monster i skogen, trots (och även på grund av) förkylningen från helvetet gick jag med på det och nu är vi båda täckta av lera. :cautious:

Jag är helt slut (hundkräket fick dra mig sista biten till bilen) och Monsterstackaren har i alla fall taggat ner litegrann. Lite nosework, lerklafs, dragkamp (med envis schäfer, inte med mig - jag hade tippat omkull om jag ens försökt :o) kapade de värsta energitopparna i alla fall. :up:

... Och nu slängde jag ett öga på klockan och insåg att det är dags att köra till klubben!
zzz.gif

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30