Uppdatering och snackistråd 4

Jag vet hundfolk som är såna också. "skulle aldrig kunna ha hanhund. Tänk om man kommer åt och nuddar grejen"

Eh... ja?
Jag får erkänna att jag när jag skaffade råttor valde honor delvis för att slippa pungen. Det är ju liksom en tiondel av hela råttan. :angel: Numera känns det dock sak samma.

Jag får erkänna att jag när jag skaffade råttor valde honor delvis för att slippa pungen. Det är ju liksom en tiondel av hela råttan. :angel: Numera känns det dock sak samma.

Haha, ja, just råttpungar är väl en vanesak. Om inte annat för att de smetar ut sina snigelspår med den... Och som du säger, utgör 10% av kroppsmassan. :D

O_o 10%?!

Det ska jag upplysa särbon om :p :rofl:
Tja, det är faktiskt knappt en överdrift! (googlebild)
Dscf0037.jpg

Usch jag är duktigt trött på min fjantiga hund :mad: ibland undrar jag om vår träning leder nån vart alls eller om han kommer bli såhär för alltid. Sen runt sin 1-års dag har han varit heltidspolis och typ diktator. Han har noll impulskontroll, lyssnar nästintill aldrig. Tror inte ens han kan sitt eget namn så fort vi går utanför dörren :arghh:

Om någon vill ha en Collie som skäller på allt så är det bara att hojta till! Lovar att han lär hålla tjuvar borta! :up:

Suck. Helt plötsligt känns det som om allt går fel, även med hundarna. När vi var ute nu på kvällen så började Ebrah plötlsigt halta. Självfallet på en väg där det var för mörkt för att se något men med tanke på hur hon haltade så tror jag att det var något med tassen. Kände igenom den utan att hitta något alls och så fort jag släppt så gick hon i princip som vanligt igen.

Kom hem och tänkte kolla henne mer noga. Javisst. Bara det att valpskrället biter mig i händerna så fort jag försöker ta i någon tass, oavsett vilken tass det är. Fick åtminstone likadana reaktioner på alla tassar utan att känna något någonstans och nu rör hon sig som vanligt... Nu istället slickar hon på sina sår på benen :banghead:

Aysu är åtminstone lika löjligt enkel som vanligt, fast hon morrade när jag skulle ha ut henne på nattrastning. Det var inte uppskattat (de morrningarna skrattar jag bara åt, för det är mer något surt prat-morr, inte så att hon hotar eller liknande)

Hoppas verkligen att jag får sova inatt...

Suck. Helt plötsligt känns det som om allt går fel, även med hundarna. När vi var ute nu på kvällen så började Ebrah plötlsigt halta. Självfallet på en väg där det var för mörkt för att se något men med tanke på hur hon haltade så tror jag att det var något med tassen. Kände igenom den utan att hitta något alls och så fort jag släppt så gick hon i princip som vanligt igen.

Kom hem och tänkte kolla henne mer noga. Javisst. Bara det att valpskrället biter mig i händerna så fort jag försöker ta i någon tass, oavsett vilken tass det är. Fick åtminstone likadana reaktioner på alla tassar utan att känna något någonstans och nu rör hon sig som vanligt... Nu istället slickar hon på sina sår på benen :banghead:
Det är klassiskt att vinthundar överdramatiserar "skador". Min egen har slängt sig ned på marken och vrålat för full hals för att han hade ett torrt grässtrå mellan tårna. Han har också snubblat och "vrickat" sig så att han inte velat stödja på benet, men så fort jag klämt och tittat så går han som om ingenting har hänt.

Det är klassiskt att vinthundar överdramatiserar "skador". Min egen har slängt sig ned på marken och vrålat för full hals för att han hade ett torrt grässtrå mellan tårna. Han har också snubblat och "vrickat" sig så att han inte velat stödja på benet, men så fort jag klämt och tittat så går han som om ingenting har hänt.
Sådan är Aysu. Häromdagen råkade jag trampa på hennes tass i skogen. Det var mjuk mossa under och jag trampade inte hårt, så det kan omöjligt ha gjort ont. Men ja, hon var helt övertygad om att tassen hade gått av. Som tur var så verkade tassen läka av sig själv när jag tittade lite på den :D När hon däremot bröt klobenet förra våren, då minsann sa hon inte ett pip trots att det borde gjort jäkligt ont... Först hos veterinär sa hon pip, men inte mer.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka