R
Raderad medlem 94602
Tänkte också på detTänk vad bitter hán ska bli när han inser att hon fått barn med en annan man
Ska bli intressant vad han kommer tycka om en bunt skitdryga valpar som är nästan lika stora om han själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte också på detTänk vad bitter hán ska bli när han inser att hon fått barn med en annan man
Ja det är skillnad när de har fattat vad det handlar om. Tiken här blir rätt grisig. Hon vet precis mot fodertiken som vi hade här hemma. Hon behövde tid på sig och de fick umgås ganska länge innan hon föll till föga. Är tacksam för att vi hanen vi valde var proffsig inte var för på. Han var så gullig mot henne såhehe, dom har blivit ett radarpar
Min tik är ju lite speciell så att hon aldrig har "ställt upp sig" för någon hane utanför hemmet och än mindre för främlingar (inte ens för vänners hundar, fast det är å andra sidan fel raser haha). Utomhus gör man kul saker och är absolut inte till för att bekanta som blir alldeles till sig och verkligen vill komma nära
Hon gillar inte främlingar, så därför får jag låna hem hanen så hon kan få sitta bakom grind och svära ett några timmar tills hon inser varför han är här och sen själv ber om att bli utsläppt till honom Det fungerade kanonbra sist, så hoppas det även denna gång - för nu blir det med den hane hon ratade allra första gången hon hade tänkt parats (fast på bortaplan) -så då bidde det inget, för hon svor ve och förbannelse över honom.... Fast å andra sidan vet hon vad det handlar om denna gång, så jag har hopp och på hemmaplan. När hon väl föll till föga för förra kullens pappa, så blev hon helt förbytt och förförde honom i flera dagar
Precis så var hanen som blev pappa till förra kullen. Han hade parat några gånger och var lite äldre, så han var lite mer gentlemanJa det är skillnad när de har fattat vad det handlar om. Tiken här blir rätt grisig. Hon vet precis mot fodertiken som vi hade här hemma. Hon behövde tid på sig och de fick umgås ganska länge innan hon föll till föga. Är tacksam för att vi hanen vi valde var proffsig inte var för på. Han var så gullig mot henne så
Tips till salukifolket är att köpa egen väst (om man ska testa många hundar, t.ex. uppf) så kan man skicka resultatet till usa för en bråkdel av pengarna.Heja salukifolket! Nu är 23 salukis hjärtundersökningsresultat uppe på rasklubbens hemsida. En hund med tecken på DCM, resten utan anmärkning. Det ska bli väldigt intressant att se hur det blir mot slutet av året, för då lär listan vara mycket längre, dels för att alla tidigare undersökta lär ha kommit upp på sidan och dels för att de som nu tar valpkullar verkar ultraljuda hjärtat på hundarna som ska gå i avel.
Det ska även bli intressant att se hur spindeldiagrammet för BPH ser ut senare, för jag tror att även det är på gång att bli mer populärt. Dessutom ska ju Ebrah gå BPH och jag längtar efter att få jämföra henne mot andra hundar
En väst? Det där får du gärna förklara mer eller länka till någon sida med mer info. Vi salukimänniskor är väldigt nya på det där med att ultraljuda hjärtan än så länge, det är inte förrän nyligen som det alls funnits information kring hur resultaten ska avläsas osv.Tips till salukifolket är att köpa egen väst (om man ska testa många hundar, t.ex. uppf) så kan man skicka resultatet till usa för en bråkdel av pengarna.
Så gör iaf många dobbisuppf istället iom att hundar som ska gå i avel testas var år.
Min uppfödare lånar även ut väst till oss när det är aktuellt att börja testa - allt för att få så många testa så möjligt!
Jaha! Ni ultraljudar bara? Hos dobermann kör man även 24h ekg/holtertest iom att man behöver både det & ultraljud för att upptäcka/diagnostisera dcm. Iaf hos dobbisEn väst? Det där får du gärna förklara mer eller länka till någon sida med mer info. Vi salukimänniskor är väldigt nya på det där med att ultraljuda hjärtan än så länge, det är inte förrän nyligen som det alls funnits information kring hur resultaten ska avläsas osv.
Jaha! Ni ultraljudar bara? Hos dobermann kör man även 24h ekg/holtertest iom att man behöver både det & ultraljud för att upptäcka/diagnostisera dcm. Iaf hos dobbis
Haha! Du får nog ha vilka kläder på dig du villSatt också här och väst...väst? Väst!? Varför ska man ha en väst på sig bara för man testar sin hund
I see! Vad olika det kan vara Hos dobermann säger man att resultatet får vara max 1 år gammalt vid parning, helst nyare för, för att det ska gälla iom att de kan utveckla sjukdomen när som helst.Ah, ja här ultraljudas det bara, det ska visst räcka för att hitta tecken på DCM och allt vad det nu kan tänkas vara. Här är en liten text som finns länkad till från salukiringens hemsida: http://saluki.se/images/docs/Hjartscreening_information.pdf
Jag ska inte ultraljuda Ebrah förrän hon är ca 4-5 år tänker jag mig, Aysu kanske ska undersökas om 1-2 år, så jag tänker mig att jag har gott om tid till att läsa mer och få veta viktigheter genom samtal med andra kunniga. Tyvärr är jag inte alls duktig på att ta till mig information genom långa texter, jag läser och förstår, men det fastnar inte. Om jag däremot pratar med någon så fastnar allt direkt, så jag försöker lära mig på det viset istället
Tänkte att ni kanske hade nån typ av skrytvästar där det stod "jag har testat min hund" påHaha! Du får nog ha vilka kläder på dig du vill
Hahah, det hade varit något!Tänkte att ni kanske hade nån typ av skrytvästar där det stod "jag har testat min hund" på
har ingenting så måste köpa! tänkte köpa någon sax för tror hon inte kommer gilla ljudet från en trimmer då hon är rätt känslig
Lämna in henne hos någon duktig hundtrimmare. De är vana vid "förstagångs"-hundar, och du slipper vara the bad guy. Klipper du med sax kommer det att se förjävligt ut.