Uppdatering och snackistråd 4

Mää....det va inte mycke info. Kan ju va allt ifrån en förväxt hamster till en björn!!:D
Håller tummarna:up:
Det är ju så jäkla krångligt med bilder på Buke. Men jag skulle nog säga minigris och vi jämför med andra djur.
1385963_983984998317409_1337443248269323190_n.jpg

Stoja kräktes tidigare. Hörde henne hulka och ville ha bort henne från mattan, men då sprang hon iväg åt fel håll, och sen till andra mattan. Måste sett lagom kul ut när jag "jagar" hulkande hund totalt 4 varv runt olika bord. Stackarn. Så kan det gå när man ätit för mycket gräs på promenaden.

Skägget är fortfarande väldigt tänd på tiken här hemma och hon nappar på hans uppvaktan. Så för säkerhets skull åkte sambon till uppfödaren som har hanen för att se om hon var i tid ännu. Men nää.... hon var bara sur och hanen var mer intresserad av pinnar så sambon fick en kopp kaffe och sen åka hem. Men skönt att se att hundarna är klara med varandra. Det känns bättre i maggropen. De två parningar hon har gjort var klockrena.
Ska duscha tiken i morgon och skura henne ordentligt så kanske hon inte luktar lika gott för skägget sen.
Det får bli ännu en natt med stängd sovrumsdörr och skägget får sova på soffan :)

Den bästa grejen med att ha en feg och rädd hund som Malte är att om man säger till honom på skarpen när han gör "fel" så vågar han inte göra om det. Nu har han slutat att sticka från fårhagen!
Innan stack han genom grinden så fort han blev skrämd, men nu kommer han till mig istället! Han blir fortfarande rädd, men jag slipper springa efter honom när han skenar en kilometer och inte går att kalla in...

När vi va ute på långa kisserundan igår kväll så fick hunden hjärnspöken. Rätt som det var så sprang han runt, runt i en cirkel. Först trodde jag att han kanske jagade ett djur så skulle precis skälla på honom, men när jag tittade ordentligt så var där inget annat än han. Lite som att han hade hallucinerat fram en hare eller liknande.. skit skumt.

Resten av promenaden gick gallant, inkallningen böjar sätta sig riktigt, riktigt bra. Jag ville undvika så mycket trafikerad väg som möjligt när det var mörkt så vi gick på en grusväg som går igenom en gård om man kan säga så, och deras schäfertik va ute och kom skällande, Bobber bara tittade och gick rätt förbi utan någon som helst reaktion på henne. Det var först när jag stannade och hälsade på henne som han kom fram och sniffade i nån sekund och sen gick han vidare igen. Helt fantastiskt så stolt jag är över den jäkla jycken :love::love:

Jycken fick i sig choklad under promenaden :nailbiting: plötsligt stod han och tuggade på något så jag gick fram för att kolla och det fanns inget på marken, försökte då ta det ifrån honom men han hade redan svalt det mesta, men visst var det choklad, typ marabou mjölkchoklad.

Sunda förnuftet säger att det är så låg kakao-halt i Marabous mjölkchoklad att det nog är okej - typ två rutor choklad på 25 kilo hund - att det räcker att hålla koll på honom.

Hypokondrikern i mig är livrädd :nailbiting:

Jycken fick i sig choklad under promenaden :nailbiting: plötsligt stod han och tuggade på något så jag gick fram för att kolla och det fanns inget på marken, försökte då ta det ifrån honom men han hade redan svalt det mesta, men visst var det choklad, typ marabou mjölkchoklad.

Sunda förnuftet säger att det är så låg kakao-halt i Marabous mjölkchoklad att det nog är okej - typ två rutor choklad på 25 kilo hund - att det räcker att hålla koll på honom.

Hypokondrikern i mig är livrädd :nailbiting:

Det är antagligen väldigt lugnt. :)

När vi va ute på långa kisserundan igår kväll så fick hunden hjärnspöken. Rätt som det var så sprang han runt, runt i en cirkel. Först trodde jag att han kanske jagade ett djur så skulle precis skälla på honom, men när jag tittade ordentligt så var där inget annat än han. Lite som att han hade hallucinerat fram en hare eller liknande.. skit skumt.

Resten av promenaden gick gallant, inkallningen böjar sätta sig riktigt, riktigt bra. Jag ville undvika så mycket trafikerad väg som möjligt när det var mörkt så vi gick på en grusväg som går igenom en gård om man kan säga så, och deras schäfertik va ute och kom skällande, Bobber bara tittade och gick rätt förbi utan någon som helst reaktion på henne. Det var först när jag stannade och hälsade på henne som han kom fram och sniffade i nån sekund och sen gick han vidare igen. Helt fantastiskt så stolt jag är över den jäkla jycken :love::love:
Han ringade säkert ett ganska färskt spår, det brukar se ut så.

Skurat tiken. Löpet är på upphällning. Skönt.
Här är ena tiken odräglig som vanligt. Hon börjar alltid på typ löpdag 5 att dansa och sjunga för den andra löptiken, vill jucka och är rastlös till tusen och håller på så i en 10-12 dagar......
På måndag kommer hanen hit, så då hoppas jag hon får annat att tänka på :p

Här är ena tiken odräglig som vanligt. Hon börjar alltid på typ löpdag 5 att dansa och sjunga för den andra löptiken, vill jucka och är rastlös till tusen och håller på så i en 10-12 dagar......
På måndag kommer hanen hit, så då hoppas jag hon får annat att tänka på :p
Huuu....det lät jobbigt!
Våran är som vanligt, bara tjurigare mot andra hundar. Utom skägget.
Det är första gången hon lever med en hane och de här två är oskiljaktiga jämt! Nu märktes skillnad mot hennes tidigare två parningar. Då har hon lätt och villigt mer eller mindre grisat upp sig för hanen. Men nu var hon skitsur. Men för skägget här hemma har hon varit sååå villig. Antar att de två har bildat nån sorts mentalt par om nu hundar gör så.
Det hjälpte iaf med en promenad med dejten och låta dom få ett långt förspel så föll hon tillslut för hans charm.
Nu slog det mig att skägget visade ju noll intresse under hela löpet för fodertiken vi hade hemma. Kan han och tiken här kila stadigt :confused:

Huuu....det lät jobbigt!
Det är första gången hon lever med en hane och de här två är oskiljaktiga jämt! Nu märktes skillnad mot hennes tidigare två parningar. Då har hon lätt och villigt mer eller mindre grisat upp sig för hanen. Men nu var hon skitsur. Men för skägget här hemma har hon varit sååå villig. Antar att de två har bildat nån sorts mentalt par om nu hundar gör så.
Det hjälpte iaf med en promenad med dejten och låta dom få ett långt förspel så föll hon tillslut för hans charm.
Nu slog det mig att skägget visade ju noll intresse under hela löpet för fodertiken vi hade hemma. Kan han och tiken här kila stadigt :confused:
Tänk vad bitter hán ska bli när han inser att hon fått barn med en annan man ;)

@Blueberry Jo, det har inte varit några problem, men man blir lite nojjig ibland :p

Jag och Riley har förresten haft väldigt dålig kontakt ute på promenader, så jag har belönat typ minsta försök till kontakt ute och nu har han börjat tigga! :love: Han går bredvid mig och verkligen glor på mig och när han inte får godis direkt så kör han upp nosen i rumpan på en. :D Han är så charmig ibland min lilla Skällman.

Huuu....det lät jobbigt!
Ute är hon mer taggad än vanligt och vill och orkar hur mycket som helst strax före och under löpet - hon tar nästintill död på mig med allt hon vill :D inomhus är det horny-hormoner som slår igång och hon blir så kär så kär i den äldre tiken, så jag är tacksam för de stunder dom sover nu:rofl: Stackars valpen går och lägger sig i sovrummet för sig själv, för även hon åker på lite juckande då och då......pjuh. Tur hon har relativt korta löp :p

hehe, dom har blivit ett radarpar :laugh:

Min tik är ju lite speciell så att hon aldrig har "ställt upp sig" för någon hane utanför hemmet och än mindre för främlingar (inte ens för vänners hundar, fast det är å andra sidan fel raser haha). Utomhus gör man kul saker och är absolut inte till för att bekanta som blir alldeles till sig och verkligen vill komma nära :cautious:
Hon gillar inte främlingar, så därför får jag låna hem hanen så hon kan få sitta bakom grind och svära ett några timmar tills hon inser varför han är här och sen själv ber om att bli utsläppt till honom :p Det fungerade kanonbra sist, så hoppas det även denna gång - för nu blir det med den hane hon ratade allra första gången hon hade tänkt parats (fast på bortaplan):nailbiting: -så då bidde det inget, för hon svor ve och förbannelse över honom.... Fast å andra sidan vet hon vad det handlar om denna gång, så jag har hopp och på hemmaplan. När hon väl föll till föga för förra kullens pappa, så blev hon helt förbytt och förförde honom i flera dagar :p

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka