Uppdatering och snackistråd 4

Helt plötsligt ska två uppfödare i Sverige para med pappan till min hane. Pappan är fin och frisk och trevlig och.. Jag har alltid sagt att jag vill ha honom, är löjligt kär i honom :o Han är "ensambarn", alltså ensam i sin kull. Han har bara lämnat en kull, varav min hane är den enda som exporterats. Pappan själv bor hos fodervärd som typ sällskapshund, han är visad på ett par utställningar i hemlandet tills han blev champion, men det var flera år sedan. Av hans avkommor är det min och en bror som visas, men brorsan är hittills bara visad i hemlandet och mycket sparsamt. Alltså är det istortsätt bara min som syns. Sååå, frågan är vart dessa uppfödare nu fått syn på pappsen? Jag antar att det är i min hanes stam dom har fått syn på honom.. Och det känns ju smickrande! Borde ju betyda att dom gillar min hane väl? :angel: Men samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig lite bitter, jag vill inte att fler ska använda honom nu så min hane blir släkt med halva populationen :mad::D
Är det ingen av dom uppfödarna som frågat om din hane står till tjänst?

Höll på att bli påflugna av en stor am-staff på vägen hem. Filimon är ju i princip vuxen nu och är som en stöddig tonårspåg som ska visa sig på styva linan, så han svarar ju upp med hela vokabulären så fort den andra hunden tar ton. Har mött den hunden tidigare och den är inte trevlig. Det är en alkoholiserad gammal kärring som har hunden men det verkar som att hennes son (?) brukar vara ute med den för det mesta och det är jag tacksam för, finns inte ens suck i helvetet att hon skulle klara av att hålla den i ett sånt läge.

Ja asså jag hade nog iaf i mitt liv den skummaste promenaden någonsin igår kväll. Vi gick förbi en hästhage när Bobber plötsligt stannar och vrålstirrar på gräsplätten precis bredvid hagen. Där står fan i mig en gris!:confused::confused: En rosa tam gris... Vi har två grisbönder precis utanför byn så det är iof sig inte helt omöjligt, det var ju bara det att den hade tagit sig över en relativt vältrafikerad riksväg för att ta sig dit. Så jag går fram till grisen och ser taggen i örat så jag gjorde vad nog dem flesta hade gjort ( kankse, eller jag vet inte, men jag iaf!) jag tog andra änden av spårlinan som Bobber satt i och band den runt grisens hals och sen tog vi promenaden mot grisbonden :D Mötande personers miner och Bondens min när jag knackade på hans ytterdörr med hund och en gris i koppel och frågade om det var hans.. hahaha dem minerna var obetalbara!:rofl::rofl:

Grisen är iaf i säkert förvar i stallet igen :up:

Ja asså jag hade nog iaf i mitt liv den skummaste promenaden någonsin igår kväll. Vi gick förbi en hästhage när Bobber plötsligt stannar och vrålstirrar på gräsplätten precis bredvid hagen. Där står fan i mig en gris!:confused::confused: En rosa tam gris... Vi har två grisbönder precis utanför byn så det är iof sig inte helt omöjligt, det var ju bara det att den hade tagit sig över en relativt vältrafikerad riksväg för att ta sig dit. Så jag går fram till grisen och ser taggen i örat så jag gjorde vad nog dem flesta hade gjort ( kankse, eller jag vet inte, men jag iaf!) jag tog andra änden av spårlinan som Bobber satt i och band den runt grisens hals och sen tog vi promenaden mot grisbonden :D Mötande personers miner och Bondens min när jag knackade på hans ytterdörr med hund och en gris i koppel och frågade om det var hans.. hahaha dem minerna var obetalbara!:rofl::rofl:

Grisen är iaf i säkert förvar i stallet igen :up:
Påminner om en gång i min barndom när grannens griskultingar rymde. Jag och mamma satt inne i vardagsrummet som vätte ut mot vägen där vi hade en låg liten stenmur som var övervuxen med någon slags låg barrhäck. Helt plötsligt så såg vi att det var något som guppade bakom denna lilla häcken, så vi gick ut och kollade. Det visade sig att två kullar av grannens griskultingar hade rymt ur stian och hela armadan av rosa kultingrumpor guppade ned längs vägen. Mamma hämtade en sin fåraherde-stav och lyckades mota tillbaka hela bataljonen till grannens gårdsplan. Grannen såg lite förbryllad ut när mamma kom gående med en skock griskultingar.

Påminner om en gång i min barndom när grannens griskultingar rymde. Jag och mamma satt inne i vardagsrummet som vätte ut mot vägen där vi hade en låg liten stenmur som var övervuxen med någon slags låg barrhäck. Helt plötsligt så såg vi att det var något som guppade bakom denna lilla häcken, så vi gick ut och kollade. Det visade sig att två kullar av grannens griskultingar hade rymt ur stian och hela armadan av rosa kultingrumpor guppade ned längs vägen. Mamma hämtade en sin fåraherde-stav och lyckades mota tillbaka hela bataljonen till grannens gårdsplan. Grannen såg lite förbryllad ut när mamma kom gående med en skock griskultingar.
Haha ja man önskade ju att man filmat folket man mötte på sina hund promenader.. Men inte en enda frågade mig något :laugh:

Åh, jag är helt överväldigad!! :love:
Jag har börjat använda adaptil kombinerat med tryptofan på Alice för att få ner hennes stresstoppar. Jag som är skeptisk till medicinering (i allmänhet) trodde inte det skulle ha någon verkan. Men nu får jag minsann ta tillbaka allt sånt prat!
För idag har vi fanimig gått specialsök UTOMHUS! Har testat det förut någon gång och Alice har letat lite halvhjärtat och gett upp efter 10 sekunder och sprungit till mig istället. Har inte kunnat skicka henne framåt, utan har fått gå med henne fram till behållaren.
Innan har jag även inte kunnat gå ifrån Alice utomhus. Om jag sätter henne måste jag vända mig om och gå baklänges ifrån henne för att sedan stanna och kalla in (och nu pratar vi 15m). Idag satte jag henne, gick iväg (IN I SKOGEN!!), la ut sökdoften, gick tillbaka till henne, ställde mig bredvid och belönade innan jag skickade. Och hon satt där så lugnt, fint och fokuserat :love:
För någon annan är detta kanske en baggis men dettaär saker vi kämpat med i flera år! Och plötsligt börjar det hända saker :love: Klippet är från sista söket. Kanske 7 eller 8e vi gjorde. Så det märks att hon är lite seg i bollen. MEN SER NI! :love:

La ett personspår också, kanske 25-30 meter. Var dock lite osmart och la in en liten sväng, så Alice tappade spåret. Men hon hittade det igen.

Är det ingen av dom uppfödarna som frågat om din hane står till tjänst?
Nej, jag har bara fått förfrågningar från utlandet och privatpersoner. Är inte jätteomtyckt av uppfödarna för att jag säger vad jag tycker ang avel på hundar som inte är fullt hörande, fulltandad, oröntgade eller med HD osv.

Bara att vänta på att han ringer upp dig då.

Näää fy satan :nailbiting: hoppas verkligen inte han gör det.

Tyckte det var så oskyldigt... Är så trött på att han alltid frågar "varför" när någon säger något liksom, att han aaaalltid ifrågasätter. Och ja. Jag sa det. "Folk vill inte bli ifrågasatta, dom vill ha svar på sina frågor."

Sen kallade nån mig känslig :p och Admin gjorde som han alltid gör, skriver ens namn och sitt ? Och jag ignorerade det så vi får väl se vart det leder :angel:

Näää fy satan :nailbiting: hoppas verkligen inte han gör det.

Tyckte det var så oskyldigt... Är så trött på att han alltid frågar "varför" när någon säger något liksom, att han aaaalltid ifrågasätter. Och ja. Jag sa det. "Folk vill inte bli ifrågasatta, dom vill ha svar på sina frågor."

Sen kallade nån mig känslig :p och Admin gjorde som han alltid gör, skriver ens namn och sitt ? Och jag ignorerade det så vi får väl se vart det leder :angel:

Jag är medlem i den gruppen. Mest för att det är skräckblandad förtjusning att läsa vad folk skriver. :nailbiting:

Jag är medlem i den gruppen. Mest för att det är skräckblandad förtjusning att läsa vad folk skriver. :nailbiting:

Samma här :angel: men nu kunde jag inte sitta på händerna riktigt, var bara tvungen att säga något. Ett + till mig var ju att TS faktiskt gillade min kommentar :up:

Jag var medlem av samma anledning som dig :D, men sen blev jag så himla trött på admin som skulle ringa upp alla hit och dit, så jag gick faktiskt ur. Ångrar det lite grand ibland, men det gick åt på tok för mycket popcorn också, så det var nog lika bra.

@Nux berätta när du blivit uppringd! :D

Men blääääk - nu är våren här på riktigt. Bonden har gödslat vallarna med flytgödsel :turd: :wtf: Inget lekande med hundarna där på ett antal veckor nu då - Polly kommer att gråta blod och krokodiltårar :cry:

Men blääääk - nu är våren här på riktigt. Bonden har gödslat vallarna med flytgödsel :turd: :wtf: Inget lekande med hundarna där på ett antal veckor nu då - Polly kommer att gråta blod och krokodiltårar :cry:
Är jag den enda här som tycker att nygödslade åkrar luktar gott? :o Spelar ingen roll om det är flytgödsel eller fast från en gödselstack.

Näääää, det luktar inte gott - framförallt inte flytgödsel (luktar nästan rötslam) och hundarna luktar absolut inte gott när dom har rullat sig i det och sen ska sova i min säng.....:yuck::yuck::yuck:;)
Är uppväxt på landet och det var alltid officiellt vår när flytgödseln skulle ut. Vår gamla BC rullade sig däremot gärna i kattskit, speciellt när katterna var lösa i magen (och åt det också för den delen), DET var inte roligt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka