Uppdatering och snackistråd 4

Jag ÄLSKAR onlinekursen med fysträning som jag går :love:! Den har fått en lat och fet människa som jag att riktigt LÄNGTA efter träning eftersom jag kan göra den tillsammans med hundarna :D !

Igår tränade vi agility i 2 timmar med en kompis, och fick sedan med henne ut på en joggingtur med intervaller!

img_2365.jpg

Idag kombinerade vi promenad på kalhygge med ett styrketräningspass för mig. Underbart väder med strålande varm vårsol!

img_2464.jpg

Jag ÄLSKAR onlinekursen med fysträning som jag går :love:! Den har fått en lat och fet människa som jag att riktigt LÄNGTA efter träning eftersom jag kan göra den tillsammans med hundarna :D !

Igår tränade vi agility i 2 timmar med en kompis, och fick sedan med henne ut på en joggingtur med intervaller!

img_2365.jpg

Idag kombinerade vi promenad på kalhygge med ett styrketräningspass för mig. Underbart väder med strålande varm vårsol!

img_2464.jpg
Alltså, en sån där kurs skulle jag behöva. Verkligen! Var går det att hitta sådan?

Idag är det vinthundsutställning 20 min bilfärd från mig. "Alla" ska dit verkar det som, men jag är SÅ glad att jag beslutade att inte åka. Istället för att sitta i en inomhushall full av.. utställningsgrejer så har vi kunnat ta en långpromenad och sedan vilat i sängen någon timme.

Senare ska vi nog till morsan, ska nog träna något med hundarna också. Vi tränade lite rallylydnad igår och ÅH vad duktiga båda hundarna var! Framförallt Aysu överraskade och det kändes som om vi var bäst i hela världen ungefär :p

Jag gillar att vara lat ibland :angel:

Idag är det vinthundsutställning 20 min bilfärd från mig. "Alla" ska dit verkar det som - - -

Lustigt, i går var det vinthundsutställning 20 minuters bussfärd från mig, jag åkte dit och det kändes som att alla var DÄR, haha. Jösses vad hundar. Men det var nog för att jag bara tittat på rallylydnadstävlingar i den hallen förut. Imponerande lugn och tyst stämning bland hundarna med tanke på hur trångt det var. Vet inte om det var för att det var vinthundar eller vana utställningshundar (kanske båda).

Lustigt, i går var det vinthundsutställning 20 minuters bussfärd från mig, jag åkte dit och det kändes som att alla var DÄR, haha. Jösses vad hundar. Men det var nog för att jag bara tittat på rallylydnadstävlingar i den hallen förut. Imponerande lugn och tyst stämning bland hundarna med tanke på hur trångt det var. Vet inte om det var för att det var vinthundar eller vana utställningshundar (kanske båda).
Det är alltid tyst på vinthundsutställningar :) Vinthundar är generellt sett väldigt tysta av sig och fungerar fint med andra hundar. Värre är det vid kapplöpningsbanan, whippetrace eller lure coursing, då är de taggade och låter en hel del (framförallt whippets och min Aysu...)

Det är alltid tyst på vinthundsutställningar :) Vinthundar är generellt sett väldigt tysta av sig och fungerar fint med andra hundar. Värre är det vid kapplöpningsbanan, whippetrace eller lure coursing, då är de taggade och låter en hel del (framförallt whippets och min Aysu...)

Jag trodde att det var så faktiskt! Kul att höra. Väldigt behaglig stämning hundar emellan.

Jag trodde att det var så faktiskt! Kul att höra. Väldigt behaglig stämning hundar emellan.
Var du i Luleå och tittade? Mitt nyhetsflöde på Facebook svämmar över av utställningsbilder nu. Tydligen har mina hundars syskon och föräldrar och andra nära släktingar fått fina priser och omdömen osv. Lite sådär så att det känn som om jag borde visa upp mina dårar någon gång. Får se när jag orkar bry mig om att göra det :angel:

Var du i Luleå och tittade? Mitt nyhetsflöde på Facebook svämmar över av utställningsbilder nu. Tydligen har mina hundars syskon och föräldrar och andra nära släktingar fått fina priser och omdömen osv. Lite sådär så att det känn som om jag borde visa upp mina dårar någon gång. Får se när jag orkar bry mig om att göra det :angel:

Ja, det var jag! Många fina saluki på plats. Jag var dock inte kvar så länge att jag såg dem i ringen (de var sist ut). Kul att det gick bra för släkten! Äsch, de ser väl på dina foton hur fina hundar du har. ;)

Men, jag fattar lite vad du menar. Jag har dåligt samvete för att det inte blev någon utställningskarriär för min hund. Jag visste/vet vad jag vill ha, och valde/önskade den hane jag trodde skulle kunna visa sig fint på utställning. Och så tappade jag farten när öronen började resa sig och lite annat som hände när han var 1 år redan. :o

Kanonväder i dag och då blir det långtur!
Blev en kul men också väääldigt ansträngande tur på cirka milen. Ryggan packad med kaffe, Kabanoss, korvbröd, kanelbullar och saft.
8 grader i skuggan och 15 i solen. Helt underbart!!!
Vi tog god tid på oss och satt länge och gonade oss i solen. När vi kom tillbaka till bilen såg jag att vi vari ute i över fyra timmar.
Om ni någon gång är i närheten av Ljungskile kan jag verkligen rekommendera att gå vandringsleden runt Skarsjön. Härliga skogar, dramatiska stigningar och fantastisk utsikt på de högsta partierna. Nere vid sjön finns gott om goa vikar och grillplatser.
Nu är vi helt slut här alle man.

Jag tog årets första fästing igår. Usch :( Men det betyder väl att det börjar bli varmare, så det är ju trevligt.

Idag var jag på klubben med valpen och Paxa när det var skott-träning, Paxa är ju så trygg så jag tänkte att valpen skulle lära sig vara trygg hon med. Hon tittade lite omkring sig men var inte rädd, mest fundersam över vad det var som lät. Lovande!

Vi va ute i skogen en sväng igår med hela familjen och en bit in på promenaden så fick jag och sambon för oss att testa personsök med hunden. Varannan gång gömde jag mig och varannan sambon. Lite svårare gömställen för varje gång. Jag säger bara WOW så duktig han var, han följde våra springsträckor till nästan punkt och pricka.:love: Sista gången så höll jag även för hans ögon så han inte skulle råka se vart sambon gick, och han sprang raka vägen till gömstället utan uppehåll. Fantastiskt för att vara första gången, funderar på om man skulle hittat någon kurs att gå med honom och kanske utveckla detta lite.

På utställningen i lördags kom en dam fram till oss när Santo satt i min sambos knä, precis ditkomna. Hon var fascinerad över att Santo var så tyst och lugn medan andra skällde som dårar :D hon funderade själv över en whippet! Och just att de fungerar med alla hundar, SÅ skönt! Vintisarna bara snusar lätt, hörde liksom om två schäfrar som bet en fralla som skulle in i ringen :eek:

Vi har varit på kurs! OJ, vad vi har varit på kurs! Jag känner mig som en ny (hund-)människa! Äntligen har vi hittat en tränare som fattar! Som vet, som förstår och som har kunskapen att hjälpa oss. Vi fick bland annat veta att metoden vi använt oss av i människomöten förmodligen är kontraproduktiv för Alice, så nu gör vi om och vi gör rätt. Och jag har fått många av mina egna tankar och funderingar bekräftade. Har än inte riktigt landat efter kursen, utan beställer böcker, funderar, tänker ut och sorterar kunskap.

Men vi är pepp! Och har fått den största av alla bekräftelser: Det finns hopp!

Så ja, idag blir det inte många knop hos familjen Omplacering. Alice är heelt slut. Två dagars kurs och så jobbade vi natt inatt. Idag blir det endast kissrundor och köttben! Förmodligen imorgon också. SEN ska vi ta upp specialsöket igen!

nästa helg flyttar vi, ska bli så skönt att bara kunna släppa ut hundarna och vara ute mer och leka
ska träna mer med suris också på koppelträning och allmän vardagslydnad

Hela morgonen och förmiddagen har ägnats åt att peppa peppa peppa skägg! Tjohoo vad kul allt var! Kamma skägget - jippi! Bajsa - jaaa! Klappa magen - bästa saken någonsin! Äta frukost och få sin vanliga portion macka - fantastiskt! Allt har varit för momentet vi (jag) fruktat! Årets första dragtur! :nailbiting:

Det gick över förväntan, men hundis tappat kondis... Körde en sträcka på ca 3 km, den var väldigt jobbig och vi fick stanna flera gånger för att Malte skulle få flämta lite. :grin:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka