Lite nya moment på MT föresten. Kul. Hoppas de hinner införas tills vår kull ska testas
Var finns de beskrivna? Hittar inget på SBK. Visste inte ens att de skulle göra om MT igen när det inte var så länge sedan det gjorde
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite nya moment på MT föresten. Kul. Hoppas de hinner införas tills vår kull ska testas
Hittade en text från utredningen om MT men har ingen länk just nu.Var finns de beskrivna? Hittar inget på SBK. Visste inte ens att de skulle göra om MT igen när det inte var så länge sedan det gjorde
På SBKs youtubkanal finns klipp. Trasan i röret är bla borta och har samma moment som på L-testet istället med gömma föremål.Var finns de beskrivna? Hittar inget på SBK. Visste inte ens att de skulle göra om MT igen när det inte var så länge sedan det gjorde
På SBKs youtubkanal finns klipp. Trasan i röret är bla borta och har samma moment som på L-testet istället med gömma föremål.
Ska komma i bruk under våren.
Är du säker? För i de klipp som ligger ute på fb i div grupper jag är med i så är det våren 2016 som gäller. April/maj.Nej, under 2017 tror jag det ska uppdateras.
Jag räknar med att figga på det "gamla" MT det här året och uppdatera mej under vintern till det nya. Åtminstone är det så vi har pratat på min klubb, hoppas inte jag har missförstått något.
Är du säker? För i de klipp som ligger ute på fb i div grupper jag är med i så är det våren 2016 som gäller. April/maj.
Verkar ju konstigt om SBK redan nu lägger ut videos och vidareutbildar figgar för nått som ligger över året frammåt. Men det kan ju vara de som laggt ut länkarna som missuppfattat.
Hade iaf hoppats slippa röret och trasan som är en rätt intetsägande del av testet. Den nya biten säger mycket mer om föremålsintresse vilket är viktigare.
Jag är inte heller helt säker. Allt som står på fb är ju inte santNu blir jag väldigt osäker, återkommer i frågan!
Jag är inte heller helt säker. Allt som står på fb är ju inte sant
Dock så vet jag att en av de som kommenterat brukar ha koll.... Därför tog jag för givet att infon stämde.
Tack.Fick precis svar från vår mentalbeskrivare/domare på klubben och hon säger från årsskiftet 2016/2017. Som övriga revideringar
Tack.
Har du sett de nya momenten? Vad tycker du isf om dom?
Som sagt så gillar jag att röret tas bort då det har varit rätt missvisande. Tror det helt enkelt har varit för onaturligt för att få en ärlig reaktion på hundarna. Och jag uppskattar att det kommit in ett bättre moment för föremålsintresse och uthållighet som är sååå viktig bit i bruksaveln.
Fick precis svar från vår mentalbeskrivare/domare på klubben och hon säger från årsskiftet 2016/2017. Som övriga revideringar
Precis. Föremålsintresse har fattats. Iaf många av våra hundar tycker trasan är rätt ointressant och då läggs ingen jätteenergi på den övningen vilket har varit missvisande då de har haft mycket stor nyfikenhet och uthållighet i arbete. Och vi är inte ensamma om att uppleva detta. Nya testet är det samma som nyttjas på L-testetMen röret är väl inte så mycket föremålsintresse? Det handlar mer om nyfikenhet och uthållighet än intresse för just föremål?
Tack.
Har du sett de nya momenten? Vad tycker du isf om dom?
Som sagt så gillar jag att röret tas bort då det har varit rätt missvisande. Tror det helt enkelt har varit för onaturligt för att få en ärlig reaktion på hundarna. Och jag uppskattar att det kommit in ett bättre moment för föremålsintresse och uthållighet som är sååå viktig bit i bruksaveln.
Du medHej! Jag älskar SKK Hunddata. Hej då.
Läses också som: Så kan man (gärna) tillbringa en ensam fredagkväll.