Uppdatering och snackistråd 4

Kanske inte lika bra längre,för farbror blå får inte ha avtal/samröre med "buset"
Så länge de sköter sin del av avtalet så tror jag inte det är ett problem. Köra avställda fordon är det väl eg bara böter på?

Tveksamt om det finns någon annan aktör som skulle klara av att ha ett sådant avtal med polisen i skåne förövrigt. Vet inte om det finns någon som har resurserna till det helt enkelt, och med tanke på hur polisen sköter det med lösspringande hundar etc så har jag mkt hellre med djurambulansen att göra. De hämtar iaf djuren och tar hand om dem.

Det är dagar som dessa som jag är glad att jag inte har familj! Hur får folk tiden att räcka till?! :D
Undrar detsamma! Framförallt, hur orkar folk? Jag har jobbat, varit ute lääänge, ätit lite (färdigmat, jag orkade inte laga något ordentligt idag heller), städat lite och sytt ännu en matmössa. Det dök precis upp reklam för någon dejtingsajt på en annan hemsida och det enda jag tänkte var "neeeej, låt mig vara!" :angel:

Ah sorry. Läste fel.
Jag tycker så klart inte det är okej på något sätt ska sägas men jag vet inte om det diskvalificerar dem från att ha avtalet.

Om fordonet inte har blivit åtgärdat ännu och det blev körförbud i augusti är man inte en seriös aktör. Dvs man ska inte kunna ha kontrakt med myndigheter. Sedan får annat funka hur bra det vill, klarar man inte en sådan sak är man inte seriös.

På stranden med grabbarna idag igen. Alltså min gubbe till hund som sällan vill leka var alldeles vild! Han jagade på lillpumin flera gånger att de skulle springa ikapp och unghunden tackar ju inte nej direkt ;) När han såg att jag kopplade lillpumin vid ett tillfälle (det kom en annan hund) skällde han, gjorde lekinviter och var allmänt på ett väldigt galet humör. Kul hade de :)

Nu är tiken riktigt vidrig. Hon är sååå pilsk!!! Går här och kör upp röven och viker undan svansen på oss, katterna och det arma skägget. Jag beundrar hur han behärskar sig. Självklart är han dösugen men ett nej räcker. Har dom åtskilda mestadels av tiden för hans skull.
I morgon åker vi tillbaka för att se om tiken vill ha en parning till, för säkerhets skull. Hon skulle inte banga idag iaf :meh:

Idag har vi varit både på Arken Zoo och Granngården, Alice tyckte det var himla spännande - speciellt på Granngården! Hon stod och hängde i selen när jag kollade på grejer. Och detta är hunden som ALDRIG drar i kopplet! :bump:

Hade tänkt promenera en längre runda idag men Alice rasade i säng efter shoppandet, så får se om det blir en vanlig runda senare. Jobbigt med miljöträning!!

Nu var det min tur, "klart dom ska hälsa" stuket fast otrevligt.

Var nere på stan med Milou i hopp om att kunna träna lite enkel kontakt. Mötte flera "bra" hundar och hundägare och allt var frid och fröjd. Ser en tant och en större hund, schäfersize ungefär, gå mellan vägarna (är tre gångvägar). Kortar in kopplet på min och går målmedvetet rakt framåt. Vad gör tanten? Jo släpper kopplet på hunden och den rusar självklart fram till min. Jag fortsätter gå och då springer hon ikapp mig "men för f*n, dom måste väl få hälsa" säger hon otrevligt och jag fortsätter gå. Hon tar då tag i sin hunds koppel och går åt andra hållet. Hör henne ropa (antagligen på hunden), då har hon SLÄPPT HUNDEN IGEN. Vi är mitt i stan, bland bilar, barn, andra hundar och allt möjligt. Ahhhhhh människor:banghead::banghead::banghead:

Nu var det min tur, "klart dom ska hälsa" stuket fast otrevligt.

Var nere på stan med Milou i hopp om att kunna träna lite enkel kontakt. Mötte flera "bra" hundar och hundägare och allt var frid och fröjd. Ser en tant och en större hund, schäfersize ungefär, gå mellan vägarna (är tre gångvägar). Kortar in kopplet på min och går målmedvetet rakt framåt. Vad gör tanten? Jo släpper kopplet på hunden och den rusar självklart fram till min. Jag fortsätter gå och då springer hon ikapp mig "men för f*n, dom måste väl få hälsa" säger hon otrevligt och jag fortsätter gå. Hon tar då tag i sin hunds koppel och går åt andra hållet. Hör henne ropa (antagligen på hunden), då har hon SLÄPPT HUNDEN IGEN. Vi är mitt i stan, bland bilar, barn, andra hundar och allt möjligt. Ahhhhhh människor:banghead::banghead::banghead:

Vilket stolpskott??! :banghead: släpper kopplet :meh:

Hur mycket godis ska man ha med sig till en helgkurs?! Vi har fått instruktioner om att tre olika typer av godis ska med. Gottegott (färskt alltså), lite segare godis (ankkött i vårt fall och get om ankan tar slut), och någonting på tub. Och "ta med dubbelt så mycket som du tror att du behöver".
Well, jag känner att om en 7,2kg Alice äter allt detta på två dagar kommer hon expoldera (eller kräkas)! Eller vad tror ni? Hur mycket tar ni mer er? I burken och påsen ligger 10 varmkorvar och ett paket blodpudding.
Kursen är på 6+6 timmar.

E1B8522C-F754-46B4-B966-B0591EA13E26_zps4jxkkhke.jpg

Senast ändrad:
Hur mycket godis ska man ha med sig till en helgkurs?! Vi har fått instruktioner om att tre olika typer av godis ska med. Gottegott (färskt alltså), lite segare godis (ankkött i vårt fall och get om ankan tar slut), och någonting på tub. Och "ta med dubbelt så mycket som du tror att du behöver".
Well, jag känner att om en 7,2kg Alice äter allt detta på två dagar kommer hon expoldera (eller kräkas)! Eller vad tror ni? Hur mycket tar ni mer er? I burken och påsen ligger 10 varmkorvar och ett paket blodpudding.
Kursen är på 6+6 timmar.

E1B8522C-F754-46B4-B966-B0591EA13E26_zps4jxkkhke.jpg
Det ser ut att vara lugnt ;)

Lugn dag i dag. Har bara varit med hundarna i skogen ovanför vårt hus och hemma på gården. Gjort annat som hör hundägarlivet till. Borstat ur tiken en helvetes massa vinterpäls (blev som en ny hund) och mockat gården från hundbajs. Det som göms i snö......
Sen har jag kontaktat en tryckare för möte nästa vecka. Äntligen ska jag ta tag i att trycka upp kenneltröjor till våra valpköpare. Tänkte B-kullen skulle få sina på korningen i april. Sen har vi ett par ekipage som ska tävla en del framöver samt nya valpar på G (förhoppningsvis) så nu är det verkligen på tiden att få dessa gjorda :up:
Har skickat in den sista anmälda till korningen också. Blev tillslut 4 av nio. 2 är istället L-testade, en avliden och en har redan gjort MT men ska komplitera med exteriören med de andra så även den blir korad. Uppslutningarna på korningarna blir bättre och bättre och det ska bli jättekul med en liten syskonträff:)

Lite nya moment på MT föresten. Kul. Hoppas de hinner införas tills vår kull ska testas :)

Jag måste bara ge en eloge till en äldre man som bor i andra änden på min lägenhetsbyggnad. Han ser ut att vara 60-70 något, ganska överviktig, går med en krycka, rör sig långsamt och stappligt. Man ser att han verkligen har svårt att röra sig någon längre sträcka. Denna mannen har en liten svart hund som han är ute med, varje dag, i alla väder. De går inte långt, bara runt hörnet och lite runt kring sittplatserna och grillplatserna som finns runt om lägenhetsbyggnaden. Hunden är alltid kopplad, väluppfostrad och ser välmående ut. Jag måste säga att varje gång jag ser honom ute med sin hund så blir jag så glad och varm inombords för att han, trots sina problem att röra sig, bemödar sig att ta sig ut med hunden så den får lite luft och får nosa runt lite, även om det inte blir några långpromenader. Ibland ser jag honom sittande på en bänk vid gaveln på huset med hunden bredvid sig på bänken samtidigt som han högt läser tidningen för hunden och kontemplerar över diverse nyheter med den. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka