Uppdatering och snackistråd 4

Gah...på förekommen anledning satt jag och letade bilder på äldre modeller av dobermann. Hittar inte just de jag tänkte på dock. Men...snubblade över en annons om omplacering av en hanne och dobbersuget satte in med full kraft...:eek:...hur är det ens möjligt? Har inte varit i närheten av dobber sedan typ...80-talet då jag hade en hanne tillfälligt från Sissura's...jisses...
Ja det finns ett par trevliga dobbisar ute för omplacering :)

Jag ska tävla på söndag, och har en riktig agilityvecka den här veckan.
I natt drömde jag till och med om det, och det var såklart jättekonstigt. I första klassen kom vi trea! (Mycket realistisk dröm ändå...) Men i andra klassen var jag plötsligt arrangör och skulle bygga bana i någon slags paddock och underlaget var tungt och blött och herregud vilken ångest jag hade över det. O_o

Kära nån.

Jag ska tävla på söndag, och har en riktig agilityvecka den här veckan.
I natt drömde jag till och med om det, och det var såklart jättekonstigt. I första klassen kom vi trea! (Mycket realistisk dröm ändå...) Men i andra klassen var jag plötsligt arrangör och skulle bygga bana i någon slags paddock och underlaget var tungt och blött och herregud vilken ångest jag hade över det. O_o

Kära nån.

Var är toppluvorna?:rage:

Gah...på förekommen anledning satt jag och letade bilder på äldre modeller av dobermann. Hittar inte just de jag tänkte på dock. Men...snubblade över en annons om omplacering av en hanne och dobbersuget satte in med full kraft...:eek:...hur är det ens möjligt? Har inte varit i närheten av dobber sedan typ...80-talet då jag hade en hanne tillfälligt från Sissura's...jisses...
1907Doberman_Pinschers.jpg

:D:D

Skägg har fått huvudet grovklippt idag! Ska plocka fram klippmaskinen och raka kropp/hals/ben någon gång :p
f4PUkDU.jpg

t8zgTJQ.jpg

Malte har nog blivit född i fel ras :laugh: (detta var obehagligt hälsar han)
2C1qdWn.jpg

TVBPNtn.jpg

Har även lånat lite böcker som Skäggis fick sitta på
ADasUN1.jpg

Någon av er som har en glädjekissare?

Min unghund har varit en kissare sedan jag fick henne, vilket till viss del har växt bort och andra delar har vi helt enkelt tagit bort genom att inte utsätta henne för de situationerna. Hon kissar fortfarande när hon träffar sin favorithundkompis, det är lite svårt att undvika.
Idag kissade hon när vi tränade. Jag hade tränat med föremål en stund, shaping, när vi sedan var klara fick hon gå runt med föremålet och kom och ville visa upp det. Eftersom hon är ganska bytesmedveten överlag berömde jag och gullade mycket med henne när hon svansade runt kring mig, då sätter hon sig och kissar.

Helt klart är det nån slags överslag, men det känns ju tråkigt att inte kunna berömma i ett sånt läge. Några tips?

Någon av er som har en glädjekissare?

Min unghund har varit en kissare sedan jag fick henne, vilket till viss del har växt bort och andra delar har vi helt enkelt tagit bort genom att inte utsätta henne för de situationerna. Hon kissar fortfarande när hon träffar sin favorithundkompis, det är lite svårt att undvika.
Idag kissade hon när vi tränade. Jag hade tränat med föremål en stund, shaping, när vi sedan var klara fick hon gå runt med föremålet och kom och ville visa upp det. Eftersom hon är ganska bytesmedveten överlag berömde jag och gullade mycket med henne när hon svansade runt kring mig, då sätter hon sig och kissar.

Helt klart är det nån slags överslag, men det känns ju tråkigt att inte kunna berömma i ett sånt läge. Några tips?
Har inga tips men vår gamla BC kissade också när hon blev alldeles för uppjagad om man berömde för kraftigt eller hon blev alldeles för exalterad av något. Man fick komma ihåg att hålla hälsningar och beröm på en nivå hon klarade av utan att det slog över och hon kissade på sig.

Vi har jobbat natt, sen direkt hem och bli akutvakt till grannens hund och sen kom @Wingates och Ammo på besök med obligatorisk promenad och fika (och ett besök på Pommys)! Dvs, inte en lugn stund på heela dagen! Alice har lämnat in för resten av dagen gissar jag. Själv ska jag plugga och laga mat och sen attacksova!
Det är dagar som dessa som jag är glad att jag inte har familj! Hur får folk tiden att räcka till?! :D

Tidningen ATL idag. Here we go again !!

Djurambulansen i Skåne har polisanmälts för misstänkt trafikbrott. Anledningen är att en av djurtransporterna som Djurambulansen använder, och som bland annat syns i tv-programmet Djurskyddarna, har körförbud sedan lång tid tillbaka

Tidningen ATL idag. Here we go again !!

Djurambulansen i Skåne har polisanmälts för misstänkt trafikbrott. Anledningen är att en av djurtransporterna som Djurambulansen använder, och som bland annat syns i tv-programmet Djurskyddarna, har körförbud sedan lång tid tillbaka
Har inte jordbruksverket i Skåne sagt upp avtalet med dom där klåparna ? Har för mig jag läst det, för det är ju helt sanslöst att använda sig av dessa:banghead:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 213
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V