Uppdatering och snackistråd 4

Helvete... Skulle släppa hundarna lite innan jobbet. de sprang runt lite och plötlsigt när de var bakom några träd så hörde jag Ebrah skrika som om hon var döende. När jag fick syn på henne satt hon ner och skrek och jag har ingen aning om vad som kan ha hänt.

Nu har hon extremt lätt för att börja skrika så, så jag blev inte allt för orolig utan gav henne en godis för att distrahera henne (hon brukar glömma allt bara hon får godis). Sedan gick vi en bit men då rörde hon sig inte helt ok. Någon störning bak. Försökte känna igenom henne lite, men ja, då trodde hon att hon skulle dö igen, inte för att jag kände på någon öm punkt utan för att jag höll fast henne. Jäkla hund!

När vi hade gått halvvägs hem slutade hon röra sig konstigt. Jag kände igenom henne hemma igen. Hittar inget konstigt varken i själva musklerna eller i några muskelfästen och hon skriker bara i sådana situationer som jag vet att hon alltid skriker i. Nu ligger hon och vilar. Ska hålla koll på hur hon rör sig när hon reser sig igen. Rör hon sig inte helt rent då så ska jag ringa fysioterapeuten och rådfråga. Tyvärr är det nog ingen större idé att åka dit, Ebrah lär inte gå att undersöka på ett bra sätt eftersom hon är så jobbig när hon blir fasthållen. Vi tränar såklart på det, men inte så mycket som vi borde och ja, det ångrar jag såklart nu...
Om hon är så pipplig, så kanske hon bara sprang på en gren på marken som snärtade till benet lite eller nåt liknande :)

En fralla, en Boston och pinnen sen innan?
2 frallor,1 Boston, 1 pinne sen innan och som @athena_arabians säger så ska det födas en dobbis kull vilken dag som helst.
Problemet är att jag i några fall bokat alla kvarvarande tikar i kullen för att kunna välja och då måste överskottet ut och så tillkom ju Boston,det miste jag ju en för ett tag sen som inte klarade vet.bes.
Men jag har gott om plats,innehar ett paragraf 16 tillstånd och har snart byggt upp hundgårdarna om jag vill använda dom.
Men det blir lite av ett dagis här en stund tills alla val är gjorda.

2 frallor,1 Boston, 1 pinne sen innan och som @athena_arabians säger så ska det födas en dobbis kull vilken dag som helst.
Problemet är att jag i några fall bokat alla kvarvarande tikar i kullen för att kunna välja och då måste överskottet ut och så tillkom ju Boston,det miste jag ju en för ett tag sen som inte klarade vet.bes.
Men jag har gott om plats,innehar ett paragraf 16 tillstånd och har snart byggt upp hundgårdarna om jag vill använda dom.
Men det blir lite av ett dagis här en stund tills alla val är gjorda.

Aha:) så du kan ta in tre och sälja två när du bestämt dig? Piffigt!

Ikväll är det dags, första kursen på nya klubben och första kursen med Hamlet sen valpkursen för snart 2 år sen:nailbiting: Är ärligt talat totalt livrädd för hur han kommer bete sig, men planerar pratat med instruktörerna och be om att få känna av läget lite och successivt ta mig fram till resten av gruppen.
(Har dessutom laddat upp med ordentliga mängder gott gott som jag tänkte proppa igen munnen med om han skäller:angel:)

Hoppas det bara är en ofarligt sträckning @Red_Chili
Det är ungefär det sista jag hoppas på, jag förstår inte riktigt hur jag ska klara av den rehab osv som krävs för att en sträckning ska läka på rätt sätt :/

Om hon är så pipplig, så kanske hon bara sprang på en gren på marken som snärtade till benet lite eller nåt liknande :)
Jo.. Kanske.. Eller att Aysu nöp till lite hårt eller något. Magkänslan säger dock att det är något värre än så, så jag ska ringa fysioterapeuten senare idag och prata lite. Och OM det skulle vara så att hon är helt bra i kroppen så är det ju skönt att veta det också.

För att göra den här dagen ännu bättre så dök det upp en kvinna ute som fick för sig att hon skulle hälsa på hundarna, självklart när jag kortat upp kopplen och börjat gå på andra sidan gångvägen för att släppa förbi henne. Och nej, hon frågade inte om det var ok utan vände sig direkt till hundarna.

Resultatet? Ebrah flög runt framför mina fötter och var plötsligt under mina fötter, så jag stampade på hennes tass och tja, då jäklar skrek hon... "Oj..." var det enda tanten sa.

Ca 100 meter senare mötte vi en dagisgrupp eller liknande. Småungar. En av ungarna, som var jättenära Ebrah, började studsa med en basketboll preciiis bredvid oss, så då flög Ebrah mot honom och hade jag inte varit förberedd hade hon utan tvekan vält den lilla ungen. Som tur var så hörde jag att någon lärare sa åt ungen att hålla i bollen om de mötte fler hundar...

Och nu när jag kom hem till min mor lyckades Ebrah stjäla kattbajs ur lådan som hon sprang runt med i hela lägenheten. När jag fångade henne upptäckte jag att hon hade ett sår på tassen som jag trampat på.

Sååå... Skjut mig? Någon?

För att göra den här dagen ännu bättre så dök det upp en kvinna ute som fick för sig att hon skulle hälsa på hundarna, självklart när jag kortat upp kopplen och börjat gå på andra sidan gångvägen för att släppa förbi henne. Och nej, hon frågade inte om det var ok utan vände sig direkt till hundarna.

Resultatet? Ebrah flög runt framför mina fötter och var plötsligt under mina fötter, så jag stampade på hennes tass och tja, då jäklar skrek hon... "Oj..." var det enda tanten sa.

Ca 100 meter senare mötte vi en dagisgrupp eller liknande. Småungar. En av ungarna, som var jättenära Ebrah, började studsa med en basketboll preciiis bredvid oss, så då flög Ebrah mot honom och hade jag inte varit förberedd hade hon utan tvekan vält den lilla ungen. Som tur var så hörde jag att någon lärare sa åt ungen att hålla i bollen om de mötte fler hundar...

Och nu när jag kom hem till min mor lyckades Ebrah stjäla kattbajs ur lådan som hon sprang runt med i hela lägenheten. När jag fångade henne upptäckte jag att hon hade ett sår på tassen som jag trampat på.

Sååå... Skjut mig? Någon?
:nailbiting: Shit vad jobbigt! Men det är en ny dag imorgon, och det kan knappast bli mycket värre :D

Så är fysioterapeuten sjuk... Hoppas verkligen att hon blir frisk snabbt, både för hennes egna skull men också för att jag vill ha Ebrah kollad. Att ta Ebrah till någon annan är inte ett alternativ :( Tänker hålla henne kopplad nu tills vi varit där, så hon inte förvärrar något om hon skadat sig. Kan bli.. Spännande.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka