Uppdatering och snackistråd 4

Är det någon som har koll på butiker med djurtillbehör inne i centrala Stockholm?

Jag är på kurs med jobbet i veckan och det är ju alltid kul med nya butiker :p. Jag undrar även om det finns nån butik här som säljer paw of sweden?
Ping @Red_Chili somjag tror bor i Stockholm :p

Är det någon som har koll på butiker med djurtillbehör inne i centrala Stockholm?

Jag är på kurs med jobbet i veckan och det är ju alltid kul med nya butiker :p. Jag undrar även om det finns nån butik här som säljer paw of sweden?
Stämmer bra att jag bor i Sthlm :D Ute vid kungens kurva finns arken zoo, sea hund & katt, hööks och... Jag tror någon annan affär också, så där finns en hel del att titta på.

Paw of Sweden tror jag inte säljs i butik alls. Men det är smidigt att beställa från hemsidan.
Inne i city vet jag ingen bra hundaffär, men finns en affär som säljer häst- och hundgrejer på Kungsgatan mellan Hötorget och Stureplan, på vänster sida av vägen om man går mot Stureplan.
Typ precis bredvid ligger även Hööks.
Annars finns SoFo'r Pets som är en större butik i närheten av Medborgarplatsen.

Fast alltså, de allra flesta småsakerna som händer går ju över utan problem. Det allra allra mesta leder ju inte till livslånga skador och stora konsekvenser utan går över med ett par veckors vila.
Och känner man sig inte säker så är det ju bättre att kolla upp en gång för mycket än en gång för lite, eller hur?

Och känner man sig inte säker så är det ju bättre att kolla upp en gång för mycket än en gång för lite, eller hur?

Jag reagerade mest på din superpessimistiska inställning till sträckningar. Om jag skulle bryta ihop och åka till fysio varje gång det kom ett pip ur en hund ute eller de var lite stela nånstans efter hårt jobb skulle vi få skaffa klippkort. Min poäng är att de allra flesta småsakerna är helt ofarliga.

For till stan och stadsvandrade herr Skällman, inser att vi slarvat ordentligt med sånt :o han skällde visserligen inte, men Jesus, han var överallt och skulle pinka på minsta lilla grässtrå och nu är det nog jag som är tröttast av oss två :p

Jag reagerade mest på din superpessimistiska inställning till sträckningar. Om jag skulle bryta ihop och åka till fysio varje gång det kom ett pip ur en hund ute eller de var lite stela nånstans efter hårt jobb skulle vi få skaffa klippkort. Min poäng är att de allra flesta småsakerna är helt ofarliga.
Skulle jag åka till fysioterapeut varje gång Ebrah sagt pip hade vi lika gärna kunnat flytta in på fysioterapeutens gård på en gång.

Ahhh! Lilla Ale anmäld till VP, Ik1 och Ik2 på gotland i Juli. Valpen börjar bli stor!
1930212_10153592132213666_8692112512504872017_n.jpg

@Red_Chili Usch vilken dag du haft!

Nu är vi hemkomna från kursen, och jag känner mig jätte nöjd!
Instruktörerna var jätte trevliga och verkade ha väldigt vettiga tankar kring hundträning. Och klubben verkade trevlig i helhet.
Hamlet bar sig åt så som jag förväntat mig och skällde en hel del MEN det hela kändes så mycket bättre när ena instruktören kommer fram och vi pratar lite varpå han förklarar att det är en glad hund jag har i kopplet. Jag är alltid själv i princip när han beter sig så ute, och då hinner jag inte läsa av hans kroppsspråk då jag har fullt skå att hålla i honom, så det var jätte skönt att få höra att både kroppsspråket och skallet visade på att det inte var något aggressivt. Det känns på något vis lättare att arbeta med.
Dessutom började skallen bli färre och färre efter ca 5 min, och mot slutet hade vi ganska stadig kontakt och kunde utföra lite moment. Då blev jag löjligt glad och kände att detta kanske faktiskt går att jobba bort och Hamlet kan bli den hund jag drömmer om:love:

Och för att ge mig själv en snyting över att ha sagt att det mesta läker snabbt, så hittade jag ett fult sår på Fridolfs ben. Fullt med lera, fårbajs och annat äckel. Färskt från idag iaf... Väl urtvättat men pga placeringen inget förband. Istället blev det strutpremiär för farbror Fridolf. I fear he might kill me in my sleep...
1930632_10153592222773666_6515115066712164641_n.jpg

Och för att ge mig själv en snyting över att ha sagt att det mesta läker snabbt, så hittade jag ett fult sår på Fridolfs ben. Fullt med lera, fårbajs och annat äckel. Färskt från idag iaf... Väl urtvättat men pga placeringen inget förband. Istället blev det strutpremiär för farbror Fridolf. I fear he might kill me in my sleep...
1930632_10153592222773666_6515115066712164641_n.jpg

Om blickar kunnat döda..............

Har precis pratat i en timme med min uppfödare. Och alltså, ÅH vad det blir spännande samtal så fort vi pratar hundavel. Trots rejält förkyld uppfödare så hann vi diskutera flera olika valpkullar, prata lite allt möjligt om hundhälsa och jag fick veta mer om vad mina hundars nära släktingar dött av (inga ärftliga saker som tur är, och yes, jag är 100% säker på att uppfödaren är ärlig), pratade om hälsoundersökningar, om mentalitet, stamtavlor, framtidsplaner...

Jag hoppas att jag någon gång kommer vara lika kunnig som henne, men jag är så glad åt att hon gärna delar med sig av all kunskap, alltid svarar på alla mina frågor och samtidigt lyssnar på vad jag har att säga osv.

Gah...på förekommen anledning satt jag och letade bilder på äldre modeller av dobermann. Hittar inte just de jag tänkte på dock. Men...snubblade över en annons om omplacering av en hanne och dobbersuget satte in med full kraft...:eek:...hur är det ens möjligt? Har inte varit i närheten av dobber sedan typ...80-talet då jag hade en hanne tillfälligt från Sissura's...jisses...

Gah...på förekommen anledning satt jag och letade bilder på äldre modeller av dobermann. Hittar inte just de jag tänkte på dock. Men...snubblade över en annons om omplacering av en hanne och dobbersuget satte in med full kraft...:eek:...hur är det ens möjligt? Har inte varit i närheten av dobber sedan typ...80-talet då jag hade en hanne tillfälligt från Sissura's...jisses...
Nostalgisk...googlade bland alla bilder och snubblade på bl.a von Hagensterns hundar. Panco och Jurgen t.ex....vilken tur att jag kan sitta och slå ihjäl tiden mitt i natten så här! :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30