Varför tänker jag på denna?
Den tiden på året igen! (halvvägs genom årets första klippning... han är en aning snyggare nu när allt är klart)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför tänker jag på denna?
Den tiden på året igen! (halvvägs genom årets första klippning... han är en aning snyggare nu när allt är klart)
Grattis!!
Förlåt en okunnig, men jag blev lite konfunderad på att ni har både Spårchampionatet och Brukschampionatet, hur funkar det? Eller hon har championat i två grenar?
Och passar på att fråga, hur stor bruksmerit behövs för att plocka cert på utställning för er?
Oh, vilken kennel?! Blev jättenyfiken nu ju om du inte vill skriva ut här är det ok!
Jag förstår, verkligen!, men väljer att inte berätta eftersom det inte är jag som skaffar den, och några valpar är inte födda ännu. Två uppfödare "köar" hon hos. Jag hoppas på att kunna visa nån bild i sommar...
Ah, då förstår jag! Tack för förklaringenTack !
Man kan ex bli brukschampion om man har 1 cert i spår, 1 cert i sök och 1 cert i rapport (plus utställningsmerit, ett utställningscert kan användas som ett av de tre certen, annars är det 3 cert och minst ett Good på off. utställning) medan man behöver ta 3 cert i spår för att bli spårchampion (+ utställningsmerit). . Och så är det ju också så att endast bruksraser kan bli brukschampions, medans grenchampionaten kan tas av alla renrasiga hundar .
Lyxa plockade sitt brukschampionat på två spårcert + ett utställningscert, sen när vi tog vårt tredje spårcert så tyckte jag det var lika bra att plocka ut spårchampionatet också !
Vi behöver inte en enda bruksmerit för att plocka cert på utställning med aussies, tyvärr...... Däremot så kan aussies inte bli SE UCh om de inte är uppflyttade till högreklass, en väldigt låg merit men det är alltid nått!
Hur illa är det när man bokat på sig så många hundar att man mailar en kollega o frågar hur många hundar hon vill ha innan hon uppnått sin vikt
Kollegan är även valpköpare till mig sen 92. Så jag har försett henne med stora delar av kenneln.
och jag väntar....och väntar......och väntar.....och väntar lite till på löp Så här länge har dom aldrig varit "före-löp-knäppa" tidigare är nästintill helt bombsäker på att mamma-hund väntar in valpen och vägrar löpa förrän även den kommer igång men dom är på G.....fast det har jag sagt i flertalet veckor nu dom kan inte dansa mer för varandra, dom kan inte pinka högre eller oftare och Polly kan inte bli mer energiboostad....puhI dag ser jag att tikens löp blivit ljusare. Märker skilnad på skäggets beteende. Nu börjar han reagera på henne. Höglöpet är nära. Har pratat med hanägaren och de är redo att ta emot ossinom de närmaste dagarna
Det var just det När Boston dök upp igår fm så blev jag tvungen att dela med mig.Men hur många ska du ha?