Uppdatering och snackistråd 4

@Miao Jag läste om den kursen innan den startade och ba: WÄÄÄH! Vill men orkar inte!

Det kan eventuellt ha mer med istiden att göra än med den faktiska orken. Nu när jag ser dina uppdateringar blir jag mest sur för att jag inte hakade på. :p

tänkte att jag skulle börja kille min york själv
någon som är duktig på att klippa hundar här som har något tips?

Jag funderar på om jag skulle klippa min blandras i år om det blir lika varmt som förra året. Han satt ju och flåsa nästan dygnet runt när det var varmt. Får se hur han ser ut när man klippt bort hans BC halsband :rofl:

Jag funderar på om jag skulle klippa min blandras i år om det blir lika varmt som förra året. Han satt ju och flåsa nästan dygnet runt när det var varmt. Får se hur han ser ut när man klippt bort hans BC halsband :rofl:

Jag vill klippa min om han kommer att få jättemycket päls, men jag oroar mig för att pälsen ska bli ful när den får växa ut igen. :(

Jag vill klippa min om han kommer att få jättemycket päls, men jag oroar mig för att pälsen ska bli ful när den får växa ut igen. :(
Haha min får bara fördelar. farmförallt får jag bort päls"hålen" där jag fått klippa bort tussar när han lagt sig på sambons jobbe skor som är fulla av asfalt och lim. På magen ser han ut som en schweizer-ost :love::rofl::rofl:

Efter alla klagomål på konstiga människor som svarar på "hund-sökes-annonser" har jag en hund hemma på prov. Så får vi se hur det går..
Spännande! Vad är det för sort?
Hoppas det funkar bra nu :)

Tänkte åka till klubben och köra rally med ett gäng ikväll. På väg från busshållplatsen till klubben hör vi några skott. Lillpumin blir rädd såklart. Men jag är ändå rätt nöjd! Vi gick därifrån och han lyckades skaka av sig det någorlunda. Sen fick vi åka med en snäll busschaufför som lät oss åka med in till stan trots att han inte var i trafik. Hemma igen gick han inte och la sig under sängen som han brukar, utan åt sin middag och la sig sedan under bordet.

Jag känner ett stort behov pracka på alla vetskapen om hur glad jag är ikväll!:D
Precis hemkommen från andra tillfället på kursen. Hunden jag inte ens trodde att jag skulle kunna gå ut på en appellplan med när det närvarande andra hundar sköte sig 70 % av tiden idag! Vi kunde träna fotgående med andra hundar bara några meter bort, och detta är verkligen otroligt stort för mig! Att Hamlet, trots otroligt många störningsmoment i form av andra hundar, kunde fokusera på MIG är något jag inte trott skulle kunna ske på länge.

Visst har vi en lång väg kvar, han gjorde trots allt några utfall.
Men just nu känner jag bara wow, och vill fokusera på att det gick så mycket bättre än jag någonsin kunnat drömma om :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka