Uppdatering och snackistråd 4

Aah! Hur mycket fick du betala för dina? Jag har lite beslutsångest. Mina är lite stora, så jag måste ha tunna strumpor + tjocka sockor i för att de ska sitta bra. De är löjligt bekväma då, och lagom varma när det är kallt ute. Meeen nu blir det för varmt och plötsligt står jag här utan vettiga kängor att använda. Ska jag köpa mig ett till par Merrell i en storlek mindre eller ska jag satsa på något helt annat? Första tanken var icebugs utan broddar, men de kostar ändå en bit över 1000kr... Merrell går ju ofta att hitta på rea för ca 500-700kr.

Aah! Hur mycket fick du betala för dina? Jag har lite beslutsångest. Mina är lite stora, så jag måste ha tunna strumpor + tjocka sockor i för att de ska sitta bra. De är löjligt bekväma då, och lagom varma när det är kallt ute. Meeen nu blir det för varmt och plötsligt står jag här utan vettiga kängor att använda. Ska jag köpa mig ett till par Merrell i en storlek mindre eller ska jag satsa på något helt annat? Första tanken var icebugs utan broddar, men de kostar ändå en bit över 1000kr... Merrell går ju ofta att hitta på rea för ca 500-700kr.
499. Har chansat lite på storlek så jag hoppas det blir bra :p Mina låga merell walkingskor är lite stora trots två par strumpor, så jag tog en storlek mindre och hoppas de är lika stora i storlek de..annars får jag väl använda skoterkängorna när det är riktigt kallt :D

Neej :cry: Malte har skrapat upp ovansidan av hans högra baktass :cry: Uppskrapad hud och eftersom jag inte märkt det tidigare har han slickat som en galning på det så är troligtvis värre nu :( Funderar på om det är dags för tratt.

Neej :cry: Malte har skrapat upp ovansidan av hans högra baktass :cry: Uppskrapad hud och eftersom jag inte märkt det tidigare har han slickat som en galning på det så är troligtvis värre nu :( Funderar på om det är dags för tratt.
Men Maltemannen då......:(
På med fåntratten och krya på.

Men Maltemannen då......:(
På med fåntratten och krya på.
Han busade med Ammo i fårhagen häromdagen, troligtvis där han har lyckats skada sig, han sprang så himla fort :cry: Tratten åker på över natten, hoppas det är bättre imorgon...

Förresten, är det någon som vet en kurs för att få hundägare att inte vara så hönsiga över sina hundar? Jag gör bara Malte ännu ynkligare genom att sitta och massera tass och pussa på honom viskandes "Förlåt skäggis" :meh:

499. Har chansat lite på storlek så jag hoppas det blir bra :p Mina låga merell walkingskor är lite stora trots två par strumpor, så jag tog en storlek mindre och hoppas de är lika stora i storlek de..annars får jag väl använda skoterkängorna när det är riktigt kallt :D
Vilken modell på kängor var det du besällde nu?

ZjuQrFP.jpg

Vi mötte en trevlig gubbe på kvällsrastningen. Han var tydligen inte alls hundvan, men så duktig med hundarna och han blev helt förälskad i Ebrah trots att hon hoppade på honom och var allmänt... Vild :angel: Han pratade massor om hur fint uttryck hon hade och att hon var så glad och tja, det stämmer ju :p Det kändes lite som om han hade kunnat stå och prata i timmar, men vi var tvungna att gå vidare. Hoppas att vi möter honom igen. (Aysu var måttligt road, hon var kall och ville in)

Nu har vi kommit fram till Florida ordentligt och tjejerna alsar att vara har. Vi gar pa beachen varje dag (tva dar an sa lange:p) och i dag tog jag med mig boll och boll kastare. Sa har kul hade de i sanden

Miss Mandy kommer tillbaka med bollen ...

IMG_0591_zpsxkiyvpzq.jpg

Princess Diva fick ocksa springa rejalt i dag.
IMG_0596_zps5mecubme.jpg

Nu har vi kommit fram till Florida ordentligt och tjejerna alsar att vara har. Vi gar pa beachen varje dag (tva dar an sa lange:p) och i dag tog jag med mig boll och boll kastare. Sa har kul hade de i sanden

Miss Mandy kommer tillbaka med bollen ...

IMG_0591_zpsxkiyvpzq.jpg

Princess Diva fick ocksa springa rejalt i dag.
IMG_0596_zps5mecubme.jpg
Åh vilken strand! Jag gick igår och tänkte på hur mycket jag vill ha en stor, fin sandstrand där sandälskande Ebrah kan få springa runt och leka. Den där ser preciiiis ut som något jag fantiserade om. Undrar om det finns något liknande inte allt för långt från Stockholm :p

Åh vilken strand! Jag gick igår och tänkte på hur mycket jag vill ha en stor, fin sandstrand där sandälskande Ebrah kan få springa runt och leka. Den där ser preciiiis ut som något jag fantiserade om. Undrar om det finns något liknande inte allt för långt från Stockholm :p
Gålö havsbad :)
Brukar inte vara en kotte där när det inte är badsäsong. Hundarna älskar att kuta runt i sanden och gräset!

Det blev sovmorgon här ändå, jag var lite morgontrött och upptäckte dessutom att det blåser mycket ute... Ebrah blir hemskt vild när det blåser, så om några timmar ska vi åka till ett fint fält där hon kan springa med Aysu. Ska plocka ihop en påse med blandade hundgodisar också och passa på att träna inkallning lite extra. Det känns ungefär som det mest avancerade jag orkar göra idag :p

Aaah, vad är bättre än att gå promenad i underbara Lund :love:

En grå hinna framför ögonen, och underbart mysigt duggregn och lerpölar. Går samma runda som jag har gått i två år, exakt samma underbara väg :love: Allt är sig likt sedan första gången, samma gamla rostiga ölburkar i ån, samma gamla inte upplockade hundbajshögar, samma gamla aggressiva änder, samma gamla plaststol i vassen, helt underbart. Motorvägens eviga surrande och avgasernas härliga stick i lungorna :love: Borrmaskiners underbara läte likt en fågel, och byggjobbarnas rop i vinden. Och sen får vi inte glömma det åh så ljuvliga skriket "OSCAR STANNAAA!!!" som upprepas tio gånger med mindre och mindre hopp i rösten :love: Lera upp till knäna och Malte är lerig på hela magen och benen, och skägget är fyllt med kvistar och brun lera.

Underbart! :love:

Den har beachen ar smalare an de flesta har i Florida och har dessutom sa mycket snackskal som smulats sonder att den ser gul ut ... plus starka understrommar att nastan ingen badar har. Prognosen sager att det blir 21 - 25*C som varmaste i en vecka frammat och solen lar skina varje dag.:D Det ar lite for kallt for turisterna att komma annu men pa de bredare stranderna, med vit sand, norr och soder om oss ligger en del blafrusna Britter och Tyskar och klammer i solen.:p
Florida ar superharligt den har arstiden, och vi stormtrivs har.:cool:

Lätt djupfryst. Vi tog med oss hundarna och drog iväg till ett nytt ställe och gick idag. Snöblandat regn började vräka ner medans vi gick. Satte på Appen för att mäta sträckan och blev besviken när jag såg att vi bara gått 4,2 km på 58 min. Det var galet kuperat så svetten lackade. Kom hem med kläder som var genomvåta från utsidan av nederbörd och insidan av svett.
Hundarna ligger i soffan på tork och nu ska det kaklas klart i valprummet som vi byggt i källarplanen. Sen är det bara målning och inflyttning kvar :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka