Uppdatering och snackistråd 4

Hon var tom :(
Hem och skicka 6 dystra mail till valpköpare som vi kännt så bra för. Hoppas någon kanske är sugen nästa kull.

Hon var tom :(
Hem och skicka 6 dystra mail till valpköpare som vi kännt så bra för. Hoppas någon kanske är sugen nästa kull.

Åh så tråkigt :(. Det är så himla surt när man har storslagna planer i aveln och de inte går som man vill....

Fick en riktig såndär hjärtklappningsrysare i morse när jag var ute med hunden. På väg tillbaka när vi gick längs lägenhetsbyggnaden mot vår port så hörde jag plötsligt en massa skällande och vrålande ovanifrån. Tittade upp och såg en stor amstaff-liknande hund som kastade sig mot balkongräcket på tredje våningen. Hunden bokstavligen hängde på mage över räcket och vägde fram och tillbaka innan ägaren kom ut, slet ned hunden och började skrika på den. Några sekunder till och hunden hade åkt i backen från tredje våningen...

Hunden är sjuk :( började igår med att han var superkelen och skulle sitta i knäet på en (väldigt olikt honom), sen tidigt på kvällen ville han gå ut. Vi gick ut och han var dålig i magen, men tänkte inte så mycket på det, ibland får dom ju i sig något olämpligt. Senare på kvällen spydde han två gånger. Vi gick ut igen, blev inte mycket gjort, kom bara gult slem...

Fick gå ut vid kl 1 och 3 sen var det lugnt. Idag har han vägrat äta sin mat och inte druckit så mycket vatten. Mamma som passade honom på FM sa att han mest legat och sovit, varit ute lite och gjort några försök till att vakta trädgården. Mamma fick i honom lite torsk, fast motvilligt!

Var hemma hos dom på lunchen och gick med honom, då var han rätt så pigg ändå, inte så som han brukar men helt klart inte döende. Åh min lilla hund. :( Hoppas lite vila gör honom gott nu.

Hunden är sjuk :( började igår med att han var superkelen och skulle sitta i knäet på en (väldigt olikt honom), sen tidigt på kvällen ville han gå ut. Vi gick ut och han var dålig i magen, men tänkte inte så mycket på det, ibland får dom ju i sig något olämpligt. Senare på kvällen spydde han två gånger. Vi gick ut igen, blev inte mycket gjort, kom bara gult slem...

Fick gå ut vid kl 1 och 3 sen var det lugnt. Idag har han vägrat äta sin mat och inte druckit så mycket vatten. Mamma som passade honom på FM sa att han mest legat och sovit, varit ute lite och gjort några försök till att vakta trädgården. Mamma fick i honom lite torsk, fast motvilligt!

Var hemma hos dom på lunchen och gick med honom, då var han rätt så pigg ändå, inte så som han brukar men helt klart inte döende. Åh min lilla hund. :( Hoppas lite vila gör honom gott nu.

så jobbigt när dom blir dåliga :( hoppas han kryar på sig fort :heart

Men neeej :( Ska ni para om?

Vi får se. Vi skulle hemskt gärna vilja ha den här kombon. Vi har fortfarande intressenter för just den här kombon som kan tänka sig vänta. Men det ska passa oss att ha en kull också. Man är ju helt låst i hemma i minst 11 veckor. Vi valde att ta två kullar tätt i år för att få "ledigt" att kunna göra saker utanför hemmet sen med våra barn. I sommar betyder det att vi kommer vara hemma precis hela sommaren och inte kunna åka någon stans ihop alls. En måste ju vara hemma med valparna. Inte ens en halvdag på stranden hela familjen är att tänka på. Nästa löp i höst passar oss inte tidsmässigt att ha kull pga jobb och annat och planen var att nästa sommar inte ha några valpar utan kunna göra lite kul saker med barnen och våra hundar. Då är valparna vi sparar stora nog att hänga med på äventyr också.
Sen hänger det ju lite på hundarna också. Om hanen fortfarande är i avel. Han är 8 nu. Dessutom ska han tillbaka till Danmark. Iofs ingen stor sak om vi verkligen vill para.
Vi håller allt öppet nu, satsar på andra kullen och sambon är fortfarande inne på att köpa in nått helt nytt. Vi är sugna på att importera en ungtik om vi hittar något bra och intressant blod.
Vi tar en dag i taget ett litet tag nu :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur