Uppdatering och snackistråd 4

Kom hem från jobbet till en hund som mådde betydligt bättre, såpass att han kom med leksak och ville bli jagad :p han har ätit också, och druckit så jag är nöjd och glad.

Fick sen pallra mig ut i regnet med båda hundarna igen. Gick bra! Självförtroendet är påväg tillbaka efter det där missödet. :up:

Tror @Wingates ska försöka få fram en långhårig dobbislinje ;)
Måste vara en sån här då :D (googlade långhårig dobermann)
2410117649_18768e8cae.jpg

Så trist @Voff Håller tummarna för mer tur framöver.

Jag sitter och kan inte bestämma mig för om jag ska anmäla mig till en kurs med unghunden. Jag kommer missa hälften av gångerna, 4 av 8, för att vi har andra hundträningar de dagarna, men det kanske är värt det ändå...? Hon behöver ju träning med andra, speciellt med andra som inte är grå, men så dumt när livet är fullbokat:banghead:

Tack alla för era sympatier över dagens tråkiga UL-resultat.
Det positiva är att 4 av valpköparna hänger med till nästa kull, en avvaktar så länge och en har vi ännu inte fått svar ifrån. Det gör mig jätteglad för det är riktigt bra valpköpare som hittat oss. Alla har haft rasen innan utom en, men alla har stor hunderfarenhet och de har mål och planer med sina tilltänkta hundar. De har också tagit emot beskedet väldigt bra :)
Nu kan gärna tiken få börja löpa. Nu finns inget att vänta på längre :)

Skrev ju tidigare någon gång om att Aysu är lite "seg" när vi tränar, att hon mest står och glor och väntar på instruktioner och att jag vill ha lite mer fart i henne.

För ett litet tag sedan började jag shejpa in något som ska bli att backa på kommando. Ikväll när vi skulle träna så backade hon spontant något steg, fick klick och beröm... och jäklar vilken fart det blev på henne :D Helt plötsligt började hon studsa runt och bjuda på allt hon kan samtidigt, provade lite nya saker också och smällde till mig med tassarna när hon inte kom på fler saker att göra :D Jag provade sedan att ha henne i fotposition och backa lite, något som tidigare inte fungerat alls (hon har bara snurrat in framför mig). Nu backade hon något steg och höll positionen hur snyggt som helst :banana: När jag sedan tränade med Ebrah så stod Aysu och skrek för att hon ville träna mer, då skrattade jag åt henne.

Ebrah i sin tur var jätteduktig hon med. Jag började belöna med godisar, för hon hade varit på godisjakt tidigare, men OJ vad seg hon var då.. Såå jag plockade fram en leksak och då blev hon sitt vanliga, vilda jag.

Nu har jag alltså en hund som bara går att träna med godisbelöning och en som bara går att träna med leksaksbelöning :p Det är intressant hur olika det kan vara!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka