Uppdatering och snackistråd 4

Jag ligger med vidrig influensa. Hundarna har bara självrastat sig i hundgården i tre dagar nu och jag väntar på att Ale ska explodera. Så här långt är de dock alldeles fantastiska, vilar med mig utan gnäll. Idag en aning mer påfluget, eftersom jag tappat rösten och inte kan värja mig med "gå bort"-kommandot. :p

Drar mig för att gå långprommis med djuren.. Kallt, ruggigt och blött hela tiden :yuck: inte mer peppad av att de sover som små grisar heller!

Gissa är ju uppväxt med en svart mops tant med en ängels tålamod,nu finns inte den mopsen kvar ,så när min vän från Stockholm var här under julen,var Gissa som ett klister på hennes svarta mops (beige duger inte) och nu blev det ju ingen Boston, så under kvällen igår när jag ändå chattade med gud o alla, knåpade jag ihop ett ungersk mail (dom förstår bara ungerska) till en av mina gamla uppfödare som jag tidigare förmedlat hund från , så nu ska Gissa få en 4årig svart mops tant till sällskap. :) Och den gula damen som medföljer (krav för att få den svarta) får gå till en av mina valpköpare.

Hunden är fortfarande risig i magen :( inne på dag tre nu. Så svårt att avgöra hur landet ligger när han är så pigg i övrigt. Ringde iaf veterinären för lite rådfrågning och hon tyckte vi kunde svänga förbi och titta lite på honom i alla fall, så blir till att göra det nu.

Gissa är ju uppväxt med en svart mops tant med en ängels tålamod,nu finns inte den mopsen kvar ,så när min vän från Stockholm var här under julen,var Gissa som ett klister på hennes svarta mops (beige duger inte) och nu blev det ju ingen Boston, så under kvällen igår när jag ändå chattade med gud o alla, knåpade jag ihop ett ungersk mail (dom förstår bara ungerska) till en av mina gamla uppfödare som jag tidigare förmedlat hund från , så nu ska Gissa få en 4årig svart mops tant till sällskap. :) Och den gula damen som medföljer (krav för att få den svarta) får gå till en av mina valpköpare.
Så du har två hundar nu eller är mopsen bara tillfällig? Hoppas på den andra :angel:

Den svarta Mops damen blir en permanent hund,hon är kull syster med dom 3 jag förmedlade för ca 3 år sen.(så 3 av hennes syskon har bott i Sverige sen dom var ca 4mån)
Och den gula går till ny ägare direkt dom landar i Göteborg.

Den svarta Mops damen blir en permanent hund,hon är kull syster med dom 3 jag förmedlade för ca 3 år sen.(så 3 av hennes syskon har bott i Sverige sen dom var ca 4mån)
Och den gula går till ny ägare direkt dom landar i Göteborg.
Nu har du mycket motion framför dig om du ska få ner vikten på mopsen :p Vad heter hon? (om hon har ett namn och du vill skriva ut det såklart!)

Nu har du mycket motion framför dig om du ska få ner vikten på mopsen :p Vad heter hon? (om hon har ett namn och du vill skriva ut det såklart!)
Mindre mat och massor med motion ihop med gissa så blir hon nog bra,Margits hundar ser alltid ut som julgrisar,när syskonen kom till Sverige som ca 4mån så rullade dom in genom tullen på Arlanda :D
Jag glömde fråga vad hon heter,men det borde börja på N för det gör syskonen.

I dag har hundarna fått lämnat ödebyggden och åkt med mig till civilisationen för att hälsa på en vän. Det blev en långpromenad i bebyggelse där vi mötte både folk, fä och trafik. Något som är ganska sällsynt för hundarna numera.
De har blivit bedrövliga på att gå i koppel. Här hemma är de lösa när de får och det går. Annars är de kopplade i expander och midjebälte.
Får gå på gator lite oftare tror jag.

I dag har hundarna fått lämnat ödebyggden och åkt med mig till civilisationen för att hälsa på en vän. Det blev en långpromenad i bebyggelse där vi mötte både folk, fä och trafik. Något som är ganska sällsynt för hundarna numera.
De har blivit bedrövliga på att gå i koppel. Här hemma är de lösa när de får och det går. Annars är de kopplade i expander och midjebälte.
Får gå på gator lite oftare tror jag.
Känner igen det där :banghead: och vi ska vara brukshunds människor :D:o

Mindre mat och massor med motion ihop med gissa så blir hon nog bra,Margits hundar ser alltid ut som julgrisar,när syskonen kom till Sverige som ca 4mån så rullade dom in genom tullen på Arlanda :D
Jag glömde fråga vad hon heter,men det borde börja på N för det gör syskonen.
:eek::eek::eek:

Drar mig för att gå långprommis med djuren.. Kallt, ruggigt och blött hela tiden :yuck: inte mer peppad av att de sover som små grisar heller!
Kände ungefär likadant idag, men tog mig till skogen där hundarna kunde springa lösa. Det blev riktigt fint och skönt faktiskt! Och hundarna är mycket nöjda med att få sova nu ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka