Uppdatering och snackistråd 4

Så vänta lite här nu, du ska alltså ha

1 DP
1 mops
2 frallor
1 dobbis
Plus en massa valpar du ska sälja åt vänner? :D
Dom andra hundarna behöver jag alsrig bry mig om när dom väl är satta på planet,om dom inte landar på Arlanda o ska bo söder ut,för då släppet jag av dom på vägen eller mellan landar här hemma för hämtning dagen efter beroende på tid på dagen.

Så vänta lite här nu, du ska alltså ha

1 DP
1 mops
2 frallor
1 dobbis
Plus en massa valpar du ska sälja åt vänner? :D

Och jag brukar ha 3-5 hundar,men av någon outgrundlig anledning brukar jag antingen hamna i dagis träsket eller i pensionärs träsket,köper jag fralla nr 2 så hamnar hon i foder hem.

@RedChili Jag hade ju aldrig sett salukis. Idag mötte jag tre stycken i grupp :)

Googlade fram den färg som jag tror att en av dem hade. Den var jättefin!

250px-Saluki_600.jpg
Jag taggade fel @Red_Chili

Åh, var i världen såg du dem? Vilka färger hade de andra? Tikar/hanhundar?
Jag tänkte väl att du skulle gå loss :rofl:

Alltså jag passerade dem bara i Delsjöområdet i Gbg. Vet inte könet. Två 40+kvinnor i kopplen. En av hundarna var blondin som dina, den var myclet mindre och antagligen unghund. En var liksom black and tan-tecknad fast inte med rödbrunt, snarare beigebrunt. Och den tredje som på bilden.

Mvh färgexpert

Jag tänkte väl att du skulle gå loss :rofl:

Alltså jag passerade dem bara i Delsjöområdet i Gbg. Vet inte könet. Två 40+kvinnor i kopplen. En av hundarna var blondin som dina, den var myclet mindre och antagligen unghund. En var liksom black and tan-tecknad fast inte med rödbrunt, snarare beigebrunt. Och den tredje som på bilden.

Mvh färgexpert
@Red_Chili Dina har nog inte samma färg, när jag tänker efter? Den jag såg var lika ljus som din lilla.

Kände ungefär likadant idag, men tog mig till skogen där hundarna kunde springa lösa. Det blev riktigt fint och skönt faktiskt! Och hundarna är mycket nöjda med att få sova nu ;)

Så skönt! Min blev en helvetesrunda i flexi där valpen var tokig och drog efter allt och alla :banghead:

nej men snart hoppas jag för nu har han dubbeltänder på alla hörntänder
Min valpis bröt ju sin ena huggis rätt illa - typ på mitten och framsidan så hela pulpan blev blottad. Den satt stenhårt., så jag blev tveksam om jag skulle åka och dra den eller inte. Efter en vecka började den sitta lite, lite löst så vi lekte, kampade försiktigt och fick ut den bit för bit (det hade tydligen gått sönder i typ 4 bitar och 3 satt kvar) :nailbiting: Tog nog 3 veckor allt som allt, men ut kom den till slut :)

Menar du att jag såg fel? :cautious:

Inte sjutton hade de päls som afghaner? Jag ska hålla mig till pudel hädanefter :meh:

Jag är nog fredagströg för jag fattar nada :p
Jag har en saluki vars ägare även har Afghaner här på orten. Sen fattar jag inge mer :angel:

Jag är nog fredagströg för jag fattar nada :p
Jag har en saluki vars ägare även har Afghaner här på orten. Sen fattar jag inge mer :angel:
:D

Jag tänkte att du menade att de hade tagit en sväng till Göteborg och gått en vända här :D

Men det kan inte ha varit afghaner jag såg, de har ju päls som ett ösregn och rörelsemönster som Top Model.

Filimons koppelvila går vidare och det är inte populärt alls. Har gått över till sele för att skona hans nacke när han drar som ett jävla ånglok, vilket innebär att jag får jobba desto hårdare. Var helt genomsvettig när jag kom in från eftermiddagsrundan och har lite lätt träningsvärk både längs baksidan på låren och armarna. Inne sover han mest, som vanligt, men ute märker man verkligen att han inte fått springa på två veckor. Det är som att leda en galopphäst som haft boxvila under samma tid men som fortfarande fodrats som om den var i hårdträning.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka