Uppdatering och snackistråd 4

Alltså, det vita kommer i massor och på tvären! För sjutton, har ju redan ca 1 metersdjup vitt!!! Våren? Var är VÅREN??? :yuck:

Spanien?
bonnet2.gif

Jag longerade hästarna på ena vallen idag och tröttast var nog jag efter att ha försökt hänga med i djupsnön...valacken måste jag ju jaga på lite...:o
Det var en fröjd att gå på plogade asfaltsvägar i dag mot att kliva rund i terrängen i 5-7 cm tung tösnö. Men i morgon blir det skogen igen. Pust....

Idag har vovve varit väldigt billig. Han har börjat fälla och vi ska på utställning så jag ville inte bada honom utan bar borsta lite lagom försiktigt så han inte ska se ut som hejkomochhjälpmig.
Vad gör hunden? Rullar i :turd: :rage::rage:
Så, hunden är duschad och hela lägenheten full med pälstussar. Förbenade skrälle. :arghh:

Var glad för det vita. Här nere är vår inte vit utan svart. Knädjup lera som snällt ligger på ca +1, och sidlänges regn blandat med is... :cautious:

Men det är klart. På morgnarna är det vitt. På rutan på bilen. Invändigt! :banghead:

Alltså förlåt, kunde inte låta bli att skratta högt åt din målande beskrivning :D
Känner så väl igen mej efter att ha bott i Skåne i 3 år och då på landet med massor av hästar (naturbruksgymnasium m hästinriktning ) ALLTID lera upp till knäna oavsett årstid! (För på sommaren när det var torrt hade vi sommarlov och var hemikring, utan lera ;))

Alltså förlåt, kunde inte låta bli att skratta högt åt din målande beskrivning :D
Känner så väl igen mej efter att ha bott i Skåne i 3 år och då på landet med massor av hästar (naturbruksgymnasium m hästinriktning ) ALLTID lera upp till knäna oavsett årstid! (För på sommaren när det var torrt hade vi sommarlov och var hemikring, utan lera ;))

Skratta du, jag är glad bara någon tror mig! Hemöver tror de bortskämda asen att jag överdriver - det gör jag sannerligen inte, vilket de gärna fick komma ner och ta reda på själva! :rage:

Ska försöka dra med mig sambon ut och ta nya uppställningsbilder på valpis som blir 6mån på torsdag :up: det är dock blåsigt och kallt så får se om Santo ens vill stå ordentligt :angel:

Inspirerad av @giphredil (tm @Wysiwyg :up:) spenderar jag min plötsligt lediga lördagsförmiddag med att kolla hundgifar! (Istället för mitt vanliga, hundfiggar! :rofl: Jag är så rolig att jag... skäms. :o)
Det finns väldigt mycket där ute som inte alls är kul, utan skrämmande och sorgligt... Men de här fick mig att skratta i alla fall!

7.gif

1.gif

13.gif

14.gif

25.gif

34.gif

39.gif

45.gif

Och varje moln har verkligen en guldkant:
36.gif

:laugh:

Taskigt, nu började jag skratta så jag nästan hostar upp lungorna! Den översta påminner mig om Ale...

Inspirerad av @giphredil (tm @Wysiwyg :up:) spenderar jag min plötsligt lediga lördagsförmiddag med att kolla hundgifar! (Istället för mitt vanliga, hundfiggar! :rofl: Jag är så rolig att jag... skäms. :o)
Det finns väldigt mycket där ute som inte alls är kul, utan skrämmande och sorgligt... Men de här fick mig att skratta i alla fall!

7.gif

1.gif

13.gif

14.gif

25.gif

34.gif

39.gif

45.gif

Och varje moln har verkligen en guldkant:
36.gif

:laugh:

Katten kunde bara krypa längs golvet eller backa när han hade krage häromdagen. Eller sitta/halvligga och jama ynkligt (en hel natt :wtf:).

När labben hade krage så bankade han bara in i allt men han tryckte sig vidare, inte så värst mycket som bekymrar honom. För hans det så var han så himla duktig, så han hade "kallonger" istället för tratt (kastrerad ;)).
Stackars kisse! Är ju en mycket traumatisk upplevelse att ha tratt på sig ;)
Det härliga med labbisar, de brukar inte vara så bekymrade över mycket utan det är bara att tuffa på:D

--

Upptäckte i morse att veterinären gett en för liten/kort tratt, Lex kom på att han minsann visst kunde slicka på tassen om han sträckte fram den ordentligt och vinklade tratten rätt:meh:
Så nu skippar vi tratten och så får matte agera hök istället!

Lycka!!!!!!
Gammeltiken löper redan:banana:

Idet här fallet är det underbara nyheter när den andra kullen inte blev av. Det innebär att valparna kommer födas i mitten på maj istället för i slutet av juni och blir leveransklara mitt i sommaren och semestertider i stället för slutet av augusti. Det kommer göra flera av valpköparna glada som tyckte den förra kullen låg så rätt i tiden. En hoppade av pga detta så med lite tur kanske den personen blir intresserad igen :)

Och jag får min valpis över en månad tidigare:bump:

Åhåhå, min onda plan är nära att gå i mål! Få se om du överlever de här då! :sneaky:

anigif_enhanced-buzz-20207-1355769222-1.gif

anigif_enhanced-buzz-12178-1355761294-31.gif

anigif_enhanced-buzz-14847-1355769124-2.gif

anigif_enhanced-buzz-12162-1355759792-3.gif

anigif_enhanced-buzz-31689-1355761210-14.gif

anigif_enhanced-buzz-2659-1355609720-5.gif

Och men kom igen då! 1 och 2 :laugh:

anigif_enhanced-buzz-23344-1355523483-8.gif

anigif_enhanced-buzz-3237-1355608952-1.gif
Katten är ju en kopia av våran Alf som var på luffen. Minus öron då. Det där skulle lika gärna kunna vara Affe och gammeltiken :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka