Åh, ett lysande exempel på en sån där smart border collie!Åhåhå, min onda plan är nära att gå i mål! Få se om du överlever de här då!
Och men kom igen då! 1 och 2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, ett lysande exempel på en sån där smart border collie!Åhåhå, min onda plan är nära att gå i mål! Få se om du överlever de här då!
Och men kom igen då! 1 och 2
Frodo säger att det är avancerat abstrakt tänkande att dra slutsatsen att en staty kan vara en människa!!Den första!
Och den korkade bordercollien. Sätter den påstådda mattekärleken från @Migo s hundar i perspektiv
Frodo säger att det är avancerat abstrakt tänkande att dra slutsatsen att en staty kan vara en människa!!
Fiskaren!!!OK, eeeeeeen till. Sista, lovar!
Sa ju att han är smart!
Men det är ju faktiskt en bra poäng!
Men det är ju faktiskt en bra poäng!
Han är jätteduktig, han har ju ställt lammen!Ytterligare en abstrakt tänkande jycke som verkligen utstrålar intelligens och reflektion.
Far till den här geniknölen
Han bet dem i näsan också, när de inte flyttade sig.Han är jätteduktig, han har ju ställt lammen!
Det där råkar vi alla utför här hemma ibland, med en svansviftande labbe i husetOK, eeeeeeen till. Sista, lovar!
Fiskaren!!!
(Dör hostdöden)
Fast en golvmopp räknas väl inte,den kan du stoppa innanför jackan eller släppa ner i ryggsäcken.Dilemma dilemma... har via skånetrafikens kundtjänst fått bekräftat att man inte får ha mer än två sällskapsdjur med sig på deras bussar och tåg. Jag som tänkt att jag i framtiden skulle vilja ha två borzoier (drömmen om en svart borzoi lever än...) och en liten golvmopp. Men om jag, som inte har bil, ska kunna ta mig någonstans så lär jag få välja antingen eller. Antingen liten golvmopp, eller en större hund som blir bättre lekkamrat till Filimon.
Frågade vad som händer om man har med sig mer än två och fick svaret att busschaffisen har rätt att neka en att åka med om man har mer än två. Nu vet jag inte hur sannolikt det är att man blir nekad om man har två stora och en liten som åker i ryggsäck dock.Fast en golvmopp räknas väl inte,den kan du stoppa innanför jackan eller släppa ner i ryggsäcken.
Jag har fått samma svar, vilket är lite trist eftersom jag har 3 vovvar av större storlek.Frågade vad som händer om man har med sig mer än två och fick svaret att busschaffisen har rätt att neka en att åka med om man har mer än två. Nu vet jag inte hur sannolikt det är att man blir nekad om man har två stora och en liten som åker i ryggsäck dock.
Ja fulla bussar har vi mycket av här. Jag har ju riktigt stor hund så om vi ska iväg någonstans brukar jag försöka åka så att man inte hamnar mitt i rusningstrafiken. Dels är det inte kul för hunden när det är trångt och fullt med främmande människor, även om han klarar det bra, och dels tycker jag själv inte det är roligt när stressade och irriterade människor svär åt en för att man "står i vägen" med hunden.Jag har fått samma svar, vilket är lite trist eftersom jag har 3 vovvar av större storlek.
MEN, mina elever åker buss till skolan och har ofta sina hundar med sig, förvisso typ 2 st/person, men det kan ändå bli ganska många hundar på en och samma buss. De har aldrig blivit nekade säger de, däremot har de själva valt att stå över nån buss ibland när det varit fullt.
Finns det något som hindrar att du skaffar bil? Om inte, gör det så slipper du fundera. Jag åkte mycket med kollektivtrafiken förut runtom i landet med mina hundar och trots att de var helt coola med sådant så känns det så galet skönt att slippa de där obekväma, trånga bussarna och de stökiga tågen med sju miljarder människor som tror att ens hundar är någon allmän nöjesattraktion. Dessutom blir det ofta billigare och snabbare resor med bil jämfört med kollektivtrafiken...Dilemma dilemma... har via skånetrafikens kundtjänst fått bekräftat att man inte får ha mer än två sällskapsdjur med sig på deras bussar och tåg. Jag som tänkt att jag i framtiden skulle vilja ha två borzoier (drömmen om en svart borzoi lever än...) och en liten golvmopp. Men om jag, som inte har bil, ska kunna ta mig någonstans så lär jag få välja antingen eller. Antingen liten golvmopp, eller en större hund som blir bättre lekkamrat till Filimon.