Uppdatering och snackistråd 4

Åhåhå, min onda plan är nära att gå i mål! Få se om du överlever de här då! :sneaky:

anigif_enhanced-buzz-20207-1355769222-1.gif

anigif_enhanced-buzz-12178-1355761294-31.gif

anigif_enhanced-buzz-14847-1355769124-2.gif

anigif_enhanced-buzz-12162-1355759792-3.gif

anigif_enhanced-buzz-31689-1355761210-14.gif

anigif_enhanced-buzz-2659-1355609720-5.gif

Och men kom igen då! 1 och 2 :laugh:

anigif_enhanced-buzz-23344-1355523483-8.gif

anigif_enhanced-buzz-3237-1355608952-1.gif
Åh, ett lysande exempel på en sån där smart border collie! ;)

Har försökt aktivera Filimon lite mer mentalt den senaste veckan som kompensation till koppelvilan men ja, nu har han börjat suga på sina hasor igen. Jävla hjfncsjfzksjf till hundskrälle... Såg att han var lite lätt rosa om båda hasorna i morse igen, och det vet man ju vad det innebär. Jävla *****...

Sniper har varit på sin första behandling hos fysioterapeuten ( tack @Red_Chili för tipset :love:)efter att vi upptäckt en muskelskada i vänster höft. Han svarade bra på behandlingen så nu hoppas vi att han fortsätter återhämta sig i snabb takt så vi kan börja med Agility i höst/vinter i alla fall :)

Dilemma dilemma... har via skånetrafikens kundtjänst fått bekräftat att man inte får ha mer än två sällskapsdjur med sig på deras bussar och tåg. Jag som tänkt att jag i framtiden skulle vilja ha två borzoier (drömmen om en svart borzoi lever än...) och en liten golvmopp. Men om jag, som inte har bil, ska kunna ta mig någonstans så lär jag få välja antingen eller. Antingen liten golvmopp, eller en större hund som blir bättre lekkamrat till Filimon.

Dilemma dilemma... har via skånetrafikens kundtjänst fått bekräftat att man inte får ha mer än två sällskapsdjur med sig på deras bussar och tåg. Jag som tänkt att jag i framtiden skulle vilja ha två borzoier (drömmen om en svart borzoi lever än...) och en liten golvmopp. Men om jag, som inte har bil, ska kunna ta mig någonstans så lär jag få välja antingen eller. Antingen liten golvmopp, eller en större hund som blir bättre lekkamrat till Filimon.
Fast en golvmopp räknas väl inte,den kan du stoppa innanför jackan eller släppa ner i ryggsäcken. :D

Fast en golvmopp räknas väl inte,den kan du stoppa innanför jackan eller släppa ner i ryggsäcken. :D
Frågade vad som händer om man har med sig mer än två och fick svaret att busschaffisen har rätt att neka en att åka med om man har mer än två. Nu vet jag inte hur sannolikt det är att man blir nekad om man har två stora och en liten som åker i ryggsäck dock.

Frågade vad som händer om man har med sig mer än två och fick svaret att busschaffisen har rätt att neka en att åka med om man har mer än två. Nu vet jag inte hur sannolikt det är att man blir nekad om man har två stora och en liten som åker i ryggsäck dock.
Jag har fått samma svar, vilket är lite trist eftersom jag har 3 vovvar av större storlek.
MEN, mina elever åker buss till skolan och har ofta sina hundar med sig, förvisso typ 2 st/person, men det kan ändå bli ganska många hundar på en och samma buss. De har aldrig blivit nekade säger de, däremot har de själva valt att stå över nån buss ibland när det varit fullt.

Jag har fått samma svar, vilket är lite trist eftersom jag har 3 vovvar av större storlek.
MEN, mina elever åker buss till skolan och har ofta sina hundar med sig, förvisso typ 2 st/person, men det kan ändå bli ganska många hundar på en och samma buss. De har aldrig blivit nekade säger de, däremot har de själva valt att stå över nån buss ibland när det varit fullt.
Ja fulla bussar har vi mycket av här. Jag har ju riktigt stor hund så om vi ska iväg någonstans brukar jag försöka åka så att man inte hamnar mitt i rusningstrafiken. Dels är det inte kul för hunden när det är trångt och fullt med främmande människor, även om han klarar det bra, och dels tycker jag själv inte det är roligt när stressade och irriterade människor svär åt en för att man "står i vägen" med hunden.

Iom att vi tar så mycket plats brukar jag ofta snarare ställa mig där vi är minst i vägen för alla andra och då kan det hända att vi får stå lite längre fram än man egentligen ska när man har hund med sig.

Senast ändrad:
Finns det något som hindrar att du skaffar bil? Om inte, gör det så slipper du fundera. Jag åkte mycket med kollektivtrafiken förut runtom i landet med mina hundar och trots att de var helt coola med sådant så känns det så galet skönt att slippa de där obekväma, trånga bussarna och de stökiga tågen med sju miljarder människor som tror att ens hundar är någon allmän nöjesattraktion. Dessutom blir det ofta billigare och snabbare resor med bil jämfört med kollektivtrafiken...

Jag lät Aysu fundera lite ikväll. Hittade två tomma russinburkar hos morsan, satte dem uppochner och gömde godisar under. Ibland under den ena, ibland under båda osv. Jag vet inte om det blev så mycket av att nosa sig fram till burken med godis som jag hoppats på, hon körde mest på att välta båda och sedan trycka ner nosen i dem för att kolla så att de verkligen var tomma ;) Men kul hade hon!
Här är liten film också:
https://www.instagram.com/p/BClkj54PxSu/?taken-by=ninniosterholm

Jag gav en burk till Ebrah också. Hon fattade absolut ingenting, petade inte ens på burken :D

Imorgon ska jag nog gå ut och gömma godisar i skogen åt dem. Jag har någon liten förkylning som stör och känner mig allmänt opepp på allt, så det känns lagom ansträngande. Alternativt tar jag bilen till något bra springställe på morgonen och kör godisgömmor på eftermiddagen/kvällen. Det hade de nog uppskattat ännu mer. Vet inte hur jag ska göra med alla mina godisgömmor bara. Önskar att jag vågade spåra i skogen med dem, det vore nog kul, men det kommer inte ske.

Har suttit och fluktat på Workingdog bland släktingarna till pappan till min blivande valp. Statistik och sånt har givetvis redan kollats. Även lite bilder. Men nu började jag rota mer ingående i bildarkiven. Pappan har bara tre syskon. De var 2 hanar och 2 tikar i kullen. Brodern-Snygg! Ena systern- riktigt snygg! Och sen kom den andra systern- O MY GOD!!!!!!! :heart:bow:

Har ni någon gång sett en hund på bild som ni flera gånger gått tillbaka till bilden och tittat och tänkt "shit!!" eller "wow" ?
Kan inte se mig mätt på henne. Hoppas innerligt att min tik blir lite lik sin faster.
Vår tik är ingen skönhet men har lämnat från medel till riktigt snygga hundar efter sig.
Men med min tur blir det väl en kopia av mammsen:p
Fast utseende betyder ju ingenting va? ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka