Uppdatering och snackistråd 4

Här är det livat ikväll.. en labbe som vägrar ha på sig tratt och försöker få av den på alla möjliga sätt.. och en golden som glatt hjälper honom dra av den :meh: Dessa jyckar!
Har hört om folk som haft sele på hunden och fäst tratten i selen med snören, kanske kan vara något att testa om inget annat funkar. Har man ett brett och ganska tjockt halsband kan man också testa att först sätta tratten, sen halsbandet framför "inuti" tratten mellan tratten och hundens huvud så att halsbandet gör det svårare att dra av tratten.

Såg ett klipp på youtube med en hund som kunde blåsa bubblor i en vattenskål, så det tänkte jag grabbarna skulle lära sig. Tog först en tom skål, men båda två var fullkomligt övertygade om att tassarna skulle ner i den. Lyckades väl klicka ett par gånger när huvudet åkte i, men det följdes snabbt av en tass. Så jag hällde i nån centimeter vatten och höll stenhårt i skålen. Båda hundarna blev väldigt förvånade när det var blött där i plötsligt :rofl: Tror båda har fattat nu iaf att huvudet ska i skålen. Kanske. Vågar inte fylla på mer vatten förrän jag är helt säker på att de inte kommer smälla till med tassen ;)

Efter två korta, korta pass och typ en matsked riven ost har Billy lärt sig att gå slalom mellan mina ben. :up:

I förrgår hade han aldrig gjort det förut, då körde vi första passet och i går var vi för lata för att träna - i dag gjorde han sex steg helt klockrent. Har väl lagt ner totalt 20 minuter på att lära in och träna. ÄLSKAR när farbror Brun är på träningshumör :D

Lilla Lex.. han skulle lägga sig i sin säng men på något sätt lyckades han lägga an hela den öppna delen av tratten mot väggen så han "fastnade", och det var precis som han suckade " Nä nu skiter jag i det här!" följt av att han satte sig ner och stirrade in i väggen:p
Flyttade ut sängen en aning från väggen så han får lite svängrum, så nu ligger han nöjt och sover. Förhoppningsvis slipper han den imorgon, livet med tratt ser allt annat än roligt ut!

Alltså den här jävla "våren" kommer att ta livet av mig! :rage:
Nu har jag varit hemma i snart en timme men jag fryser fortfarande så tårna håller på att gå av. :cautious:
Dags att fylla varmvattenflaskor...

(Men lilla Monstret snarkar förnöjt i soffan i alla fall. :love:)

Lilla Lex.. han skulle lägga sig i sin säng men på något sätt lyckades han lägga an hela den öppna delen av tratten mot väggen så han "fastnade", och det var precis som han suckade " Nä nu skiter jag i det här!" följt av att han satte sig ner och stirrade in i väggen:p
Flyttade ut sängen en aning från väggen så han får lite svängrum, så nu ligger han nöjt och sover. Förhoppningsvis slipper han den imorgon, livet med tratt ser allt annat än roligt ut!
Katten kunde bara krypa längs golvet eller backa när han hade krage häromdagen. Eller sitta/halvligga och jama ynkligt (en hel natt :wtf:).

När labben hade krage så bankade han bara in i allt men han tryckte sig vidare, inte så värst mycket som bekymrar honom. För hans det så var han så himla duktig, så han hade "kallonger" istället för tratt (kastrerad ;)).

Alltså den här jävla "våren" kommer att ta livet av mig! :rage:
Nu har jag varit hemma i snart en timme men jag fryser fortfarande så tårna håller på att gå av. :cautious:
Dags att fylla varmvattenflaskor...

(Men lilla Monstret snarkar förnöjt i soffan i alla fall. :love:)
Vår ? Vad är det? Är det det vita jag har utanför dörren?

Också tacksam för snön så länge det är plusgrader. Då slipper man leriga golv :)

Japp jag har alltid haft en maskot hund.
Fast med Dobbisen så kommer det bli 2,hon köps inte heller för avel.
Jag har bara haft maskothundar...Ok, ställde väl ut både dobbrarna och taxen då jag hade dom men inget avelsmaterial direkt...sen dess är det ju bara blandraser här, vettefasen hur det går till? O_o

Var glad för det vita. Här nere är vår inte vit utan svart. Knädjup lera som snällt ligger på ca +1, och sidlänges regn blandat med is... :cautious:

Men det är klart. På morgnarna är det vitt. På rutan på bilen. Invändigt! :banghead:
Alltså, det vita kommer i massor och på tvären! För sjutton, har ju redan ca 1 metersdjup vitt!!! Våren? Var är VÅREN??? :yuck:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka