Uppdatering och snackistråd 4

Fick med sambon ut på dagens promenad, tom så han konstaterade att det är bra att ha Stoja lös för hon ser så lycklig (och valpig) ut.

Träffade deras tidigare dagmatte också som skaffat en podengo, jättesöt :)

Jag har missat att beställa hundfoder, så nu har dogsen fått käka torrisar sen i fredags (fodret kommer på onsdag). Jag hade lite småpåsar som vi vunnit, nån Robur, nån RC och nåt annat som jag blandat lite.
De mår bra, men fy f*n vad de luktar!!! Dels fiser de, dels luktar hela hunden illa:yuck:
Vad ger du för mat i vanliga fall?

Nu flög schäfern på och bet Monster igen... :(
Jag hade lämnat dem hemma för att gå och slänga kartonger och tidningar i återvinningen en bit bort, var hemifrån i ungefär fem minuter. När jag kommer hem och öppnar dörren blir schäfern så upp i varv av att jag kom att hon attackerar Monster. Hon gör det liksom inte i aggressivitet utan får hon en känsla som går lite över medelnivån så tar den sig uttryck i att hon ska spöa närmsta hund. Det här är så jävla jobbigt! Det var länge sen sist, för att jag har tretusen regler som vi följer noggrant så hon ska hållas under knäppnivån. Men jag kan inte alltid göra allting exakt likadant varje sekund av varje dag, det börjar kännas nu... Jag vet inte hur länge till jag kan låta henne vara hos oss, det är inte OK att Monster råkar illa ut.
Ingen större fysisk skada skedd, lite skrapmärken och förmodligen blåmärken runt huvudet och halsen på honom, men han måste ju få känna sig trygg också. :(

Nu flög schäfern på och bet Monster igen... :(
Jag hade lämnat dem hemma för att gå och slänga kartonger och tidningar i återvinningen en bit bort, var hemifrån i ungefär fem minuter. När jag kommer hem och öppnar dörren blir schäfern så upp i varv av att jag kom att hon attackerar Monster. Hon gör det liksom inte i aggressivitet utan får hon en känsla som går lite över medelnivån så tar den sig uttryck i att hon ska spöa närmsta hund. Det här är så jävla jobbigt! Det var länge sen sist, för att jag har tretusen regler som vi följer noggrant så hon ska hållas under knäppnivån. Men jag kan inte alltid göra allting exakt likadant varje sekund av varje dag, det börjar kännas nu... Jag vet inte hur länge till jag kan låta henne vara hos oss, det är inte OK att Monster råkar illa ut.
Ingen större fysisk skada skedd, lite skrapmärken och förmodligen blåmärken runt huvudet och halsen på honom, men han måste ju få känna sig trygg också. :(
:( Var extrahem åt en liten terrier/pudelblandning som gjorde likadant, jävligt jobbigt. Men det höll inte och tror han är avlivad nu, han var så jävla stressad hela tiden. Stackars Monster, stackars dig och stackars schäfer :down:

Men jag måste ha missat, varför har du en schäfer? Är det din?

:( Var extrahem åt en liten terrier/pudelblandning som gjorde likadant, jävligt jobbigt. Men det höll inte och tror han är avlivad nu, han var så jävla stressad hela tiden. Stackars Monster, stackars dig och stackars schäfer :down:

Men jag måste ha missat, varför har du en schäfer? Är det din?

Hon är inte stressad så vitt jag kan avgöra, hon är en rätt lat typ... Däremot om hon går upp i varv av någon anledning så ser hon sig om efter en hund att ge sig på. :(

Nej, hon är inte min. Jag är dagmatte (+ nattmatte + helgmatte, typ). Men får hon inte vara kvar här så finns nog inga alternativ kvar för henne så det är inte helt lätt att sätta stopp heller. Händer det igen så får det vara nog, men om det inte upprepar sig så harvar vi väl vidare...

Hon är inte stressad så vitt jag kan avgöra, hon är en rätt lat typ... Däremot om hon går upp i varv av någon anledning så ser hon sig om efter en hund att ge sig på. :(

Nej, hon är inte min. Jag är dagmatte (+ nattmatte + helgmatte, typ). Men får hon inte vara kvar här så finns nog inga alternativ kvar för henne så det är inte helt lätt att sätta stopp heller. Händer det igen så får det vara nog, men om det inte upprepar sig så harvar vi väl vidare...
Ah, jobbigt :( Hoppas det löser sig :heart

Nyss hemkommen från fysioterapeuten och en omgång med LED-ljusbehandling. Ska in igen på fredag för en dos till så får vi se hur det tar sig.

Kallas annars Pharmalight. Det ökar kroppens förmåga att läka sig själv genom att förse cellerna med extra energi. Dock måste ljuset hålla en viss våglängd (670 nn) för att det ska ha någon effekt, så är tveksam till om det skulle funka med vanliga ledlampor man köper i butik.

http://www.pharmalight.eu/en/
Aha, woo woo.

Om en physioterapeut föreslog att behandla min hund med sånt skulle jag packa och gå. Bara det faktum att det står "Quantum Warp" på maskinen gör att jag vill :banghead::banghead::banghead:

Varför inte då köpa lite kycklingvingar och köttfärs i butik och ge? Inte billigaste lösningen, men lär vara betydligt trevligare än att plötsligt ge torrfoder och få pruttande hundar osv :)
Grejen är att mina sväljer kycklingvingar hela, jag har bekymmer med de flesta ben till dem tyvärr, de är så glupska. Också hade jag de här jäkla säckarna hemma som jag tyckte var i vägen:D Men annars brukar jag göra något sånt, eller köpa typ Bravo eller nåt annat som är lätt att få tag på. Fast köttfärs till 3 hundar som käkar typ 1,5 kg/dag är ganska dyrt också;)

Aha, woo woo.

Om en physioterapeut föreslog att behandla min hund med sånt skulle jag packa och gå. Bara det faktum att det står "Quantum Warp" på maskinen gör att jag vill :banghead::banghead::banghead:
Var och en till sitt. Är inte speciellt övertygad om att metoden är så effektiv som vissa vill få det till, men så länge hunden inte far illa av det så kan man ju testa.

Varför inte då köpa lite kycklingvingar och köttfärs i butik och ge? Inte billigaste lösningen, men lär vara betydligt trevligare än att plötsligt ge torrfoder och få pruttande hundar osv :)

Jag måste säga att jag gav min tant torrfoder och hon pruttade inte och var superfin i pälsen. Många hundar mår bra på torrfoder också. Köttfärs här kostar lätt 100kr/kilot, 89kr/kilo om jag har tur och inte köper irländsk sådan. Det finns ju bra torrfoder jag tycker står sig mycket bra mot kycklingvingar.

Kan inte ägarna ha henne på dagis/pensionat där miljön är anpassad för en säker hundhålling?
Förstår om du inte vill fortsätta ha henne hemma.

Jag måste säga att jag gav min tant torrfoder och hon pruttade inte och var superfin i pälsen. Många hundar mår bra på torrfoder också. Köttfärs här kostar lätt 100kr/kilot, 89kr/kilo om jag har tur och inte köper irländsk sådan. Det finns ju bra torrfoder jag tycker står sig mycket bra mot kycklingvingar.
Var deten hund som var van vid att äta enbart färskfoder som då vid något tillfälle helt plötsligt fick enbart torrfoder av någon anledning?

Absolut, men det brukar kosta en bra slant med alternativmedicin.
Hos personen jag går till kostar det inte speciellt mycket för enstaka gånger. Men visst, köper du "klippkort" för att du vet att du lär åka dit typ 10 ggr för behandling så blir det en slant. Det är dock inte aktuellt för min del, ffa pga att jag inte tror att det är effektivt nog för att vara värt det, men jag är villig att testa ett par gånger iaf för sakens skull.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka