Uppdatering och snackistråd 4

Känner för att byta ut valpen mot ett gosedjur eller något... Kanske jag får bättre tålamod med henne om jag äter lite ordentlig mat. Just nu känns Aysu som lagom mycket för mig. Efter kvällspromenaden ville hon bli nerbäddad i sängen och nu kommer hon nog inte röra sig frivilligt förrän imorgon.

Imorgon är det meningen att jag ska skriva ringsekreterarprov :nailbiting: Haft så himla mycket i skolan och övrigt i livet så har inte riktigt hunnit med att plugga, så får se hur det går. Man får tydligen testa att skriva om det en gång.

F.ö så har min vän inte hittat sin valp än :( Finns en del observationer, och dem pekar på att den lille hunnit springa en rejäl bit.

Sitter o nördar som vanligt.. Spanar på olika linjer, vad jag vill ha i framtida avelshanar. Vet ganska bestämt vad jag vill ha, men det verkar ha dött ut till stor del.. Mycket tråkigt. Hittade en hane på 8 år som är en dröm, men han har inga avkommor och kommer inte vara i skick att para när det är dags för mig.. :( Och hans syskon har inte heller lämnat något intressant. Får fortsätta leta..

Underbara väder! :love: 5 Km i rask takt blev avverkade idag, skönt att komma ifrån sjukstugan här hemma och få lite sol på sig! :love:
temporary-image1456580339856_56d1a715e087c33481f754d5.jpg

Huliganen tyckte att det var helt onödigt att stanna och ta kort... ;) Men jag är sjukt nöjd med honom idag, vi gick förbi en lekande schäfer som sprang efter en leksak, huliganen gnällde lite men han gick bredvid mig på slaktkoppel! Och sen träffade vi på grannen med sin hund när vi var nästan hemma och efter lite hälsning så gick vi ifrån dem också på hängande koppel och han fokusera bara på mig! :love:

Hundarna var rätt nöjda efter en lååång promenad till stranden imorse. Nu på eftermiddagen har vi klickertränat lite och övat på att backa. Gubben är så duktig :love: Jag lärde in ett halvdant backa för ett par år sedan på honom, men då var det genom att gå emot honom. Det blev aldrig riktigt rakt eller snyggt. Men nu så! Han börjar fatta kommandot "backa" också. Lillpumin går det långsammare för, han kan backa ett par steg men skuttar gärna baklänges istället. Dessutom blir han snabbt frustrerad och börjar skälla eller prövar att lägga sig ner. Det funkar iallafall nästan klockrent nu med att den ena hunden ligger och väntar medan den andra tränar :)

Sitter o nördar som vanligt.. Spanar på olika linjer, vad jag vill ha i framtida avelshanar. Vet ganska bestämt vad jag vill ha, men det verkar ha dött ut till stor del.. Mycket tråkigt. Hittade en hane på 8 år som är en dröm, men han har inga avkommor och kommer inte vara i skick att para när det är dags för mig.. :( Och hans syskon har inte heller lämnat något intressant. Får fortsätta leta..
Åh... Den där situationen är jag också rädd att hamna i, fast jag tänker mer egoistiskt på vad jag vill ha i en egen hund. Håller tummarna för att du hittar något bra tills det är dags för valpar hos dig!

Jag känner att jag borde gå ut något... Det är strålande sol ute, förvånansvärt varmt och skönt. Även Aysu gillar det här vädret! Jag var ute på en liten promenad med Ebrah, men Aysu har bara fått gå två längre rastningsrundor. Såhär blir det nästan varje gång som det är soligt ute, framförallt på helger. Mestadels för att jag inte orkar vara ute när alla andra är det :angel:

Får se om jag kan ta en ordentlig långpromenad imorgon när jag vaknar. Då borde vi hinna ut innan alla andra vaknar. Kanske inte skadar med vilodagar ibland.

Och vi kom precis hem från en promenad på 1h 40min och konstigt nog träffade vi på en människa i skogen idag, en skogshuggare :)
Han hade kört sönder min lilla stig jag skulle gå på och huggit ner en massa skog så det var knappt så jag hittade ut till nästa skogsväg jag var på väg till ;)

Såhär ser det ut när fröken bråttom springer på fel håll på vägen när vi kommer ut ur skogen och hon måste ifatt och förbi!
(Vi hade vart ute en stund när jag filmade det här så oftast går det fortare när hon springer..)

Ingenting mot dina långbeningar @Red_Chili jag vet, men ändå :p

Vi for ut till en sjö en bit utanför stan för att grilla korv..trodde vi skulle få vara ensamma eftersom det snöade men nä, den första parkeringen var full..Vi hittade iaf en grillplats som var ledig, dock utan vindskydd men det gick bra ändå.
Min stolle var ett riktigt pain in the ass idag. Släppte lös honom och han hade lämnat öronen hemma så det blev koppel på. Sen kunde han inte leka fint med kompisens tikar idag, utan han skulle endast jucka på dom..Nu är vi hemma och han ligger och snarkar så trött blev han visst ändå.

Och vi kom precis hem från en promenad på 1h 40min och konstigt nog träffade vi på en människa i skogen idag, en skogshuggare :)
Han hade kört sönder min lilla stig jag skulle gå på och huggit ner en massa skog så det var knappt så jag hittade ut till nästa skogsväg jag var på väg till ;)

Såhär ser det ut när fröken bråttom springer på fel håll på vägen när vi kommer ut ur skogen och hon måste ifatt och förbi!
(Vi hade vart ute en stund när jag filmade det här så oftast går det fortare när hon springer..)

Ingenting mot dina långbeningar @Red_Chili jag vet, men ändå :p

Ser ut att vara en härlig skog! Men farten... Du har rätt ;) såhär ser det ut när mina sprungit en stund: https://www.instagram.com/p/BCPn4Auvxb6/?taken-by=ninniosterholm

Jag tror att våra hundar skulle leka rätt bra ihop! ;)
Det tror jag med! Förut hade jag en klasskamrat som hade "bc" (oreggad för att föräldrarna inte klarat vallhundsprov, jag vet vad du tänker om dem och jag håller med ;) ). I alla fall, den hunden och mina hade hur kul som helst ihop, det blev mycket springa av om vi säger så!

Det tror jag med! Förut hade jag en klasskamrat som hade "bc" (oreggad för att föräldrarna inte klarat vallhundsprov, jag vet vad du tänker om dem och jag håller med ;) ). I alla fall, den hunden och mina hade hur kul som helst ihop, det blev mycket springa av om vi säger så!

Jag blir alltid så förvånad över hundar som inte är explosiva när de leker. Mina verkligen njuuuuuter av att kuta i full fart!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka